پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۵۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
وزیر دفاع گفت: با تولید هر فروند جت جنگنده ایرانی کوثر، ۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
شعارسال: امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی در نشست خبری افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امروز موفق شدیم در حضور برادران عزیزمان امیر موسوی و امیر نصیرزاده خط تولید هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کنیم.

وی افزود: این هواپیما در 31 مرداد سال 97 و در حضور ریاست جمهوری رونمایی شده همانجا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید این هواپیما که تمام آزمایش‌ها و تست‌های خود را طی کرده بود افتتاح کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز این اتفاق افتاد و ما قرارداد ساخت این هواپیما را که بین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان صنایع هوایی منعقد شده است را آغاز کرده‌ایم، ان شاءالله به زودی تعداد قابل توجه و مورد نیاز از این هواپیما تولید خواهد شد و در خدمت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

امیر حاتمی تاکید کرد: در ادامه تولید همچنان کار تحقیق و پژوهش را برای پیشرفته‌تر کردن این نسل از هواپیما را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که روی یک پلت‌فرم مشخص توانسته‌ایم نسل‌های قبل آذرخش، صاعقه1، صاعقه2 و امروز کوثر را تولید کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی تصریح کرد: ان شاءالله در زمان‌های آینده ایرانیان عزیز شاهد تولید نسل پیشرفته‌‌تر کوثر هم خواهند بود، این پلت‌فرم ادامه خواهد داشت؛ با این کار ما استفاده از تمامی زیرساخت‌هایی که در نیروی هوایی ارتش ایجاد شده، آن را عملیاتی نگه می‌داریم و به مدت طولانی یعنی حداقل به مدت یک دوره 10 ساله و بلکه 20 ساله با نسلهای پیشرفته تر این هواپیما از این زیرساخت ها استفاده خواهیم کرد.

امیر حاتمی تاکید کرد: افتتاح این خط تولید به لحاظ اقتصاد دفاعی موضوع با اهمیت و ارزشی است و آغاز به کار این موضوع یک صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در هر فروند بالغ بر 7 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و بالغ بر 4 هزار نفر نیروی جوان و دانشمند ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

همچنین امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح جنگنده کوثر اظهار کرد: از همه براردان وزارت دفاع که در یک کار هم افزا با نیرو هوایی ارتش و کمک شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها توانستند یک نقطه عطف را تاریخ صنایع نظامی کشور رقم بزنند، تشکر می‌کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز روز مهمی برای صنایع نظامی و نیروی هوایی ارتش است، گفت: امروز صنایع نظامی برای اولین بار موفق شده است که با توان دانشمندان و همه عزیزان خود خط تولید هواپیمای جنگنده را راه‌اندازی کند.

امیر موسوی تصریح کرد: امروز ملت ایران، دانشمندان، وزارت دفاع ثابت کرده‌اند که محدودسازی و تحریم سلاحی کُند و نابراست و ایران به برکت عزم جوانان خود می‌تواند در مقابل همه محدودسازی‌ها و تحریم‌ها بایستد و کار بزرگ راه‌اندازی خط تولید هواپیمای جنگنده را به سرانجام برساند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: ۱۲ آبان 1397 ، کدخبر: 6718710 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
بشکل شفاف بیان کنید، موتور این پرنده از کجاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
م.آ75
امیدوارم دوستان دیگه تو عرصه های دیگه هم بتون به همین سطح برس باقیش پیشکش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین