پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
پیام فضلی نژاد گفت: وکیل مجله از رسانه‌هایی که عصر اندیشه را متهم به جعل اسکرین‌شات کرده‌اند، شکایت می‌‌کند تا در یک رسیدگی منصفانه حقیقت روشن شود.

شعارسال: پیام فضلی نژاد سردبیر مجله عصر اندیشه در واکنش به حواشی مصاحبه با کاندولیزا رایس گفت: در فضای موجود و مسموم فعلی که حتی برخی نیز به حق از رهگذر آن دچار ابهام شدند، هر ادعایی ممکن است، اما برای آنکه همه مخاطبان بتوانند به نتیجه متقن برسند، ضمن انتشار دوباره دیگر اسکرین شات های موجود، هدر ایمیل نیز (شناسه غیرقابل جعل هر ایمیل است که توسط سرورهای اینترنتی تولید می‌شود و هر متخصصی میتواند صحت آن را بررسی کند) به دادگاه ارائه میشود. وکیل مجله نیز از روز شنبه از تمام رسانه هایی که عصر اندیشه را متهم به جعل اسکرین شات کرده اند، شکایت میکند تا در یک رسیدگی منصفانه حقیقت روشن شود. نتیجه این نشر اکاذیب و جنجال ها را فقط دادگاه باید مشخص کند، چرا که در غیر این صورت باب بحث و جدل ختم نخواهد شد.

سردبیر عصر اندیشه افزود: این ایمیل ها در یک فرایند سالم فنی و روال طبیعی به خبرنگار ما رسیده، سپس هم برای من و هم برای سردبیران بسیاری از رسانه ها نیز ارسال شده است. هدر ایمیل به عنوان یک شناسه غیرقابل جعل که مستقیما از سرور اینترنتی دریافت میشود، توسط کارشناسان خبره دادگستری بررسی خواهد شد. ما نیز بررسی های گسترده ای به عمل آورده ایم و از کانالهای مختلف در حال تحلیل دلایل اتفاقاتی هستیم که در فضای رسانه ای به نحو مسمومی جریان دارد. البته در دام این توطئه ها نخواهیم افتاد؛ از یک سو با بهره از ظرفیت قانونی مراجع قضایی شفاف سازی حداکثری خواهیم کرد و از سوی دیگر، تیم ما از تلاش بی وقفه ای که از ٢ سال پیش شروع کرده، دست نخواهد کشید.

وی گفت: هیچ گاه هراسی نداشته ایم که در صورت وقوع اشتباهی آن را اصلاح کنیم، اما آنچه علیه مجله و انتساب اتهام جعل جریان دارد، یک عقده گشایی سیاسی علیه جبهه فکری انقلاب است و چنانکه در لحن اخبار منتشره آشکار شد، یک جریان معلوم الحال در حال انتقام گیری از فعالان فکری و انقلابی است. در عرف روزنامه نگاری حرفه ای، روال گفتگو با شخصیتهای رده یک استانداردهای ثابتی ندارد که برخی دوستان صرفا به ترتیبات اداری استناد میکنند، بلکه این گفتگوها هر یک به مقتضای خود تابع فرایندهای پیچیده و منحصر به فردی است که نمونه های مشابه بین المللی آن بسیار است. البته گاهی فشارهای رسانه ای برای افشای مستندات طرف مقابل را به دردسر می اندازد و واکنش های دفتر استنفورد هم در همین چارچوب قابل تحلیل است. بنابراین، در فضای موجود ما چاره ای نداریم تا ایمیل را منتشر و مستندات شناسه هدر ایمیل را به دادگاه بدهیم.

سردبیر عصر اندیشه درباره سابقه اتهام پراکنی علیه این نشریه اظهار داشت: از هنگام انتشار مجله جریانی به نحوی وسیع در پی ایجاد بحران های مصنوعی برای مجله بوده است. با انتشار شماره اول ابتدا مسعود بهنود در بی بی سی فارسی این خط را درباره گفتگو با کیومرث منشی زاده شروع کرد و وی با حضور در سومین شب علوم انسانی بر این ادعاها مهر باطل زد. سپس با انتشار شماره های بعدی این خط تخریب روز به روز وسیع تر شد که نمونه های آن درباره مصاحبه با رئیس کارگزینی ساواک، گفتگوی سعید کنگرانی، دکتر سیدحسین نصر و بسیاری دیگر از سوژه های مجله از جمله گفتگو با محمدعلی طاهری مسبوق به سابقه است، اما این بار این خط تخریب پیچیده تر و منسجم تر ظاهر شده که اظهارنظر دادگاه فصل الخطاب خواهد بود.

فضلی نژاد در پایان تاکید کرد: همه ابعاد ماجرا صرفا باید از طریق مراجع ذیصلاح قضایی دنبال شود. در غیر این صورت، هر سند و ادله ای به راحتی می تواند مخدوش جلوه داده شود و هر کس ادعایی را علیه دیگری طرح کند.

گفتنی است در دو روز گذشته صاحب صادقی خبرنگار اخراجی سرویس شهرستانهای روزنامه کیهان و مدیرمسئول فعلی ماهنامه دیپلمات با پشتیبانی رسانه های جریان فتنه در داخل و خارج کشور تلاش گسترده ای را پیرامون حاشیه سازی علیه مصاحبه عصر اندیشه با رایس آغاز کردند تا عصر اندیشه را وادار به انتشار ایمیل شخصی خانم رایس کنند که در عرف ژورنالیستی دنیا این اطلاعات صرفا قابل ارائه به مراجع ذیصلاح قانونی است. سپس علیرغم انتشار ایمیل تاییدیه، کوشیدند اسکرین شات آن را ساختگی و مجعول جلوه دهند. اکنون مجله عصر اندیشه با ارائه هدر ایمیل به عنوان یک شناسه غیرقابل جعل به دادگاه، در پی پاسخ قضایی از طریق صدور قرار کارشناسی به این نشر اکاذیب گسترده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950218000531، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین