پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (12 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به پنج ماه است که قرار شده اتاق بازرگانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه تله‌کابین دعوت و سرمایه‌گذار نهایی را مشخص کند که تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و باید تکلیف سرمایه‌گذار تله‌کابین کرمانشاه تا آخر آبان مشخص شود.

شعارسال: استاندار کرمانشاه گفت: تکلیف سرمایه‌گذار تله‌کابین کرمانشاه باید تا آخر آبان مشخص شود.

 هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (12 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به پنج ماه است که قرار شده اتاق بازرگانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه تله‌کابین دعوت و سرمایه‌گذار نهایی را مشخص کند که تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه این کار باید ظرف 15 روز آینده تعیین تکلیف شود، افزود: اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی پار کار نیاید، اتاق بازرگانی باید به جهت فرصت‌سوزی که انجام داده از مردم عذرخواهی کند.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، در همین مدت موضوع نظر نهایی میراث فرهنگی درباره این پروژه نیز باید تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه خود شهرداری نیز با همکاری سازمان همیاری شهرداری برای ساخت تله‌کابین پای کار است، ادامه داد: ترجیح ما این بود که بخش خصوصی کار را انجام دهد و تله‌کابین را دولتی نکنیم.

بازوند یادآوری کرد: قرار نیست یک پروژه 10، 15 میلیارد تومانی این همه مدت در بخش خصوصی بلاتکلیف بماند و بعد همین بخش از روند طولانی کارها در بخش دولتی گلایه کند.

لازم بود همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را عقب بیندازیم

وی در ادامه بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه در تهران تاکید و اظهار کرد: اگرچه قرار است این همایش 29 آبان برگزار شود، اما بعید است با این روند به تاریخ مشخص شده برسیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برخی مسائل مهم این همایش از جمله مسائل مالی آن حل نشده، گفت: حتی اگر تاریخ همایش را به تاخیر بیندازیم، اما باید آن را درست برگزار کنیم.

بازوند هزینه‌کرد یک ریال بودجه دولتی در این همایش را ممنوع دانست و افزود: نه پولی برای برپایی این همایش داریم و نه قرار است پول دولتی بابت به این کار بدهیم.

وی خواستار پای کار آمدن شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی استان برای برپایی این همایش شد و عنوان کرد: این همایش باید خروجی مناسبی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرصت‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان باید در قالب بسته های مشخص در این همایش ارائه شود، تصریح کرد: باید حداقل 100 تفاهم‌نامه همکاری با سرمایه‌گذاران منعقد شود تا از دل آن 10 پروژه اجرایی بیرون بیاید.

بازوند از حضور رئیس کل بانک مرکزی به عنوان سخنران و همچنین مدیران عامل بانک‌های کشور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه خبر داد و گفت: بانک‌ها هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری دارند که باید از آن استفاده کرد.

وی بر لزوم حضور پررنگ و سخنرانی بخش خصوصی در این همایش هم تاکید کرد و ادامه داد: سخنرانی‌های همایش را نباید دولتی کنیم.

بیمارستان 3000 میلیارد تومانی "ویانا" تعیین تکلیف شود

استاندار کرمانشاه در ادامه به پروژه بیمارستان "ویانا" که حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد هم اشاره داشت و گفت: باید تصمیم‌گیری اساسی درباره این پروژه صورت گیرد و هرچه زودتر شاهد تعیین تکلیف این پروژه باشیم.

بازوند با بیان اینکه این پروژه ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری در استان فراهم می‌کند، تاکید کرد: متاسفانه روند پیگیری کارهای بیمارستان حدود هفت ماهه طول کشیده که قابل قبول نیست.

وی فضای کسب و کار در حوزه وزارت بهداشت را برای بخش خصوصی دشوار خواند و ادامه داد: این فضا باید آسان شود.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم ساخت هتل فرودگاه کرمانشاه با همکاری بخش خصوصی هم تاکید کرد و گفت: اگر شرکت فرودگاه‌ها نمی‌تواند این کار را انجام دهد، باید ساخت هتل فرودگاه کرمانشاه را به بخش خصوصی بدهد.

وی معتقد است، این هتل فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاری در استان است که نباید آن را از دست بدهیم.

بازوند با بیان اینکه برای توسعه استان باید بخش خصوصی را پای کار بیاوریم و روند طولانی کار برای بخش خصوصی را تسهیل کنیم، گفت: هنوز خیلی‌ها عقیده دارند توسعه باید توسط دولت صورت گیرد که این تصور اشتباه باید با پای کار آوردن بخش خصوصی کنار برود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12آبان 1397 ، کدخبر: 97081205700،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین