پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲
به نظر می رسد ماجراهای صنعت و معدن استان و نظارت ها در استان تنها به موضوع بازار و مایحتاج روزانه شهروندان محدود نمی شود و این ضعف در موارد گسترده تری وجود دارد و کار حتی به بازار شن و ماسه نیز رسیده است.

شعارسال: ضعف در تعیین و کنترل قیمت شن و ماسه یکی از مواردی است که به نظر می رسد در کهگیلویه و بویراحمد به یک مشکل جدی تبدیل شده است، بحث شن و ماسه و نحوه قیمت گذاری آن است، به طوری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای معادن استان گفت: وقتی قیمت شن و ماسه‌ کف رودخانه ۱۳ هزار تومان و قیمت شن و ماسه‌ای که معدن‌دار به زحمت به دست می‌آورد ۵ هزار تومان است این یعنی نظارت سازمان صنعت و معدن اشکال دارد.

" نظارت صنعت و معدن اشکال دارد" این جمله ای است که در هفته ها و ماه های اخیر زیاد شنیده ایم و این بار از زبان استاندار شنیده شد و باید گفت " جانا سخن از زبان ما می گویی "؛ مشکل نظارت از دل بازار به کف رودخانه هم کشیده شده است و شن و ماسه کف رودخانه را جارو می کنند و به قیمت تقریبا 3 برابر از شن و ماسه استخراج شده از معدن می فروشند.

علی محمد احمدی در بخش دیگری از صحبت هایش می گوید: انتظار می‌رود سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص بیشتر پای کار باشد تا این ظرفیت از استان گرفته نشود به سازمان صمت اصرار می‌کنیم و خواهش داریم دقت بیشتری در رابطه با این واحدها داشته باشد.

به نظر می رسد کار از مصوبه و ابلاغیه گذشته است و استاندار برای اجرایی کردن آن ها به خواهش و تمنا روی آورده است، کاری که کمتر دیده شده است.

در این نشست وقتی رئیس سازمان صمت استان گفت قیمت شن و ماسه را حل می کنیم، استاندار گفت: شما چند ماه پیش هم گفتید این موضوع را حل می‌کنید اما حل نکردید قرار شده بود قیمت شن و ماسه ظرف ۶ ماه تعیین شود لذا شاهد بی‌عدالتی در قیمت‌گذاری این محصول نباشیم.

تعلل، کم کاری، ضعف نظارت و یا هر عنوان دیگری که بخواهیم برای این کار در نظر بگیریم، مهم نیست، مساله مهم این است که تعیین قیمت برای یک نوع از مصالح چند ماه است که به تاخیر افتاده است و این تاخیر باعث نارضایتی هایی هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده شده است.

سازمان صمت استان باید نسبت به این مسائل اقدامات عاجل و قوی تری انجام دهد و این طور نباشد که در جلسات این چنینی حرفی برای گفتن نداشته باشد و تنها به یک وعده که فلان مشکل در آینده حل می شود بسنده کند و بعد از چند ماه دوباره هم این وعده تکرار شود و ماه به سال برسد.

با ادامه این روند باید تصمیم مهمتری برای این سازمان مهم در کهگیلویه و بویراحمد گرفته شود و شاید تغییر معاون بازرسی این سازمان راهگشا نباشد و خود استاندار باید دست به کار شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 14آبان1397 ، کدخبر: 112309: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین