پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۷۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
مصباحی مقدم گفت: رشد نقدینگی دو دلیل دارد، یکی استقراض و دومی بدهی دولت به بانک مرکزی است. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که آقای روحانی اسم این بدهی دولت به بانک مرکزی را خط اعتباری می داند که هیچ فرقی با استقراض ندارد. اگر دولت بدهی را به بانک مرکزی پرداخت کند اسمش استقراض کوتاه مدت است و اگر پرداخت نکند استقراض دائمی صورت می‌گیرد.

شعار سال: غلامرضا مصباحی مقدم،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دلایل افزایش حجم نقدینگی و رابطه آن استقراض دولت از بانک مرکزی اظهار کرد: رشد نقدینگی دو دلیل دارد، یکی استقراض و دومی بدهی دولت به بانک مرکزی است. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که آقای روحانی اسم بدهی دولت به بانک مرکزی را خط اعتباری می گذارد که هیچ فرقی با استقراض ندارد. اگر دولت بدهی را به بانک مرکزی پرداخت کند اسمش استقراض کوتاه مدت است و اگر پرداخت نکند استقراض دائمی صورت می‌گیرد.

وی گفت: دولت مبلغ هزار میلیارد تومان در سال گذشته و در سال جاری از بانک مرکزی استقراض کرده و به تعبیر آقای روحانی خط اعتباری ایجاد کرده است. دولت برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات غیر مجاز، پایه پولی را رشد داده و یکی از اجزای پایه پولی بدهی دولت به بانک مرکزی است.

وی افزود:ضریب فزاینده ناشی از پایین بودن سپرده گذاری در بانک‌ها است. یکی دیگر از عوامل رشد نقدینگی بدهی بانک ها به بانک مرکزی است، این عامل بسیار افزون بر حجم نقدینگی شده است. آقای روحانی اقتصاددان نیستند که آمار و ارقام را به صورت علمی بداند بلکه افراد دیگر اطلاعات به ایشان می‌دهند و ایشان هم طبعا همان اطلاعات را منعکس می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 15 آبان 97، کد مطلب: 2115689: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
روحانی واقعا داره چکار می کنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین