پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۴۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی شبکه ملی گردشگری جوانان ایران خبر داد و گفت: این شبکه پنج ماه است که فعالیت خود را شروع کرده و موضوع آن نیز به مجمع کشورهای اسلامی جوانان پیشنهاد شده است

شعارسال:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی شبکه ملی گردشگری جوانان ایران خبر داد و گفت: این شبکه پنج ماه است که فعالیت خود را شروع کرده و موضوع آن نیز به مجمع کشورهای اسلامی جوانان پیشنهاد شده است.

محمدمهدی تندگویان در جلسه ستادملی ساماندهی جوانان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجمع جوانان کشورهای اسلامی گفت: ۱۵ سال است که عضو مجمع جوانان کشورهای اسلامی هستیم اما علی رغم اینکه شیراز یک سال به عنوان پایگاه این مجمع انتخاب شد، تاکنون هیچ جایگاه اجرایی در این موضوع نداشتیم و باتوجه به رایزنی‌هایی که در فروردین ماه سال جاری انجام شد، تلاش زیادی کردیم تا جایگاه مشخصی در این مجمع کسب کنیم.

به گفته تندگویان، درخواست و پیشنهاداتی در این زمینه به مجمع ارائه شده و دستاوردهای خوبی برای جوانان ایران داشته است.

وی در ادامه درباره ریاست این مجمع نیز گفت: بعد از دوسال باید ریاست این مجمع تغییر می‌کرد و باتوجه به اینکه دبیرخانه این مجمع سال ها در ترکیه قرار دارد و امکانات و هزینه‌های ان را ترکیه پرداخت می‌کند امسال دبیر مجمع جوانان کشورهای اسلامی از آذربایجان انتخاب شد.

به گفته معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان، چهار نائب رییس از کشورهای آفریقایی، عربی، آسیایی و اموربین‌الملل در این مجمع حضور داشتند که ایران توانست از مجموع ۵۳ کشور، ۴۱ رای را با رایزنی‌های خود در این مجمع کسب کند و ایران اکنون نائب رییسی امور بین‌الملل این مجمع را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مجمع جوانان، مجمعی دولتی نیست خاطرنشان کرد: در همین راستا از هیئت رییسه این مجمع درخواست کردیم تا یکی از کرسی‌های این مجمع به جمهوری اسلامی تعلق گیرد که ایران در این زمینه نیز رای آورده است.

وی در ادامه از شکل گیری کمیته‌ راهبردی اسناد جوانان کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: در این کمیته اسناد مصوب جمع آوری و سند جامع کشورهای اسلامی تولید می‌شود که در این کمیته یکی از اعضاء از ایران انتخاب شد.

تندگویان اولین دستاورد خود در این مجمع را پیشنهاد راه اندازی شبکه ملی گردشگری جوانان ایران دانست و گفت: ایران اعلام آمادگی کرده تا دفتر گردشگری جوانان کشورهای جهان اسلام را برعهده گیرد.

وی معتقد است، گردشگری از موضوعاتی است که در آینده دستاوردهای خوبی دارد که پیشنهاد ایران در قالب طرحی مشخص برای کشورهای اسلامی مطرح می‌شود و جوانان همه کشورها می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

به گفته تندگویان، موضوعات گردشگری علمی، پژوهشی و موضوعات تاریخی تفریحی در این شبکه مطرح است و لیدرها در سراسر کشور در این زمینه فعالیت دارند.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: جوانان در این جلسات حضور ندارند و باید این مسئله رعایت شود.

وی در ادامه در زمینه ازدواج جوانان یکی از راهکارهای وزارت را "اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج"دانست و گفت: این موضوعات به صورت رایگان در دفاتر این وزارتخانه ارائه می‌شود و لازم است آموزش اجباری به قانون تبدیل شود و مجلس هم باید در این راستا ما را یاری کند.

تندگویان افزود: آمارها در استانهایی که مشاوره قبل از ازدواج آنجا به صورت اجباری ارائه می‌شود، نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد مراجعین ما مجرد هستند و شاهد کاهش ۲۵ درصدی آسیبهای اجتماعی و طلاق هستیم و همین موضوع می‌تواند ساماندهی مناسبی برای این موضوعات باشد به شرط اینکه به محض ورود طرفین، موضوع، جرم انگاری تلقی نشود.

تندگویان معتقد است باید راهکارهای مناسبی در زمینه موضوع ازدواج جوانان به کار گرفته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار20 آبان 97، کد خبر: 97082009332، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا باید این پیشنهاد هرچی زودتر در دستور کار قرار بگیرد! هر یدونه ازدواج دوتا طلاق شده طرف میخواد سالم هم زندگی کنه ازدواج کنه خانواده ها از ترسشون نمیذارن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
م.آ75
ببینید تازمانی که اجبار باشه اما فرهنگ نباشه باز شاهد بی قانونی خواهیم بود و قانون اجرا نخواهد داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین