پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۸۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان گفت: « وزارت کشور سال گذشته قول داده بود که تا پایان سال 96 موضوع شناسه تشکل‌ها تعیین و تکلیف شود اما تاکنون وزارت کشور پاسخ مناسبی نداده است.»

شعارسال:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان گفت: « وزارت کشور سال گذشته قول داده بود که تا پایان سال 96 موضوع شناسه تشکل‌ها تعیین و تکلیف شود اما تاکنون وزارت کشور پاسخ مناسبی نداده است.»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان به مناسبت برگزاری هفته جوان به 5 استان کشور سفر کرد. در این سفرها موضوعات مختلفی از سوی تشکل‌های جوانان مطرح شد که در ادامه گزارش برآورد این سفرها را خواهید خواند.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص 5 سفر استانی اخیر خود تشریح کرد: «استان‌ها در هفته جوان اجرا برنامه‌های خاص جوان را در دست داشتند که با توجه به دعوتی که انجام داده بودند، در برنامه‌هایشان حضور پیدا کردم. به تمام استان‌هایی که سفر می‌کنم، در ستادهای ساماندهی برنامه ریزی می‌شود که استاندار هم حضور داشته باشد تا بتوانیم مصوبات خوبی در استان کسب کنیم.»

وی با بیان این مطلب که در سفرهای اخیر، 3 موضوع مهم کشوری صورت گرفت، گفت: «اولین شبکه تشکل‌های گردشگری در تبریز راه اندازی شد. برگزاری کارگاه آموزشی و شبکه سازی در این سفر انجام شد و همچنین دبیرخانه آن برای ادامه فعالیت شکل گرفت. در زنجان نیز شبکه شتاب دهنده و استارپ‌های حوزه جوان شکل گرفت و دبیرخانه آن تشکیل شد. یک سایت 3 هزار متری هم آموزشگاه ایجاد شد تا با حضور جوانان در آن، بحث‌های استارتاپی به صورت همیشگی در آن جا صورت گیرد. راه اندازی این سایت با همکاری جهاد دانشگاهی زنجان صورت گرفت. در گیلان و رشت هم موضوع همایش‌های کارآفرینی اجرا شد. اساتید دانشگاه تهران دوره‌های مختلفی برگزار کردند که مدارک آن را هم دانشگاه تهران ارائه می‌دهد. در نهایت شبکه کارآفرینی گیلان و رشت هم راه اندازی شد.»

تندگویان در پاسخ به این سوال که در خواست مشترک جوانان این 5 استان چه بود، اظهار کرد: «عمده درخواست‌ تشکل‌های استانی ثبت شناسه است. جوانان تشکل‌های استانی به دنبال این هستند که مشکل شناسه‌ حل شود تا بتوانند به فعالیت‌های خود دهند. انتظار ما از وزارت کشور همکاری مناسب‌تری در این خصوص است. وزارت کشور سال گذشته قول داده بود که تا پایان سال 96 موضوع شناسه تشکل‌ها تعیین و تکلیف شود اما تاکنون وزارت کشور پاسخ مناسبی نداده است. علی رغم تمام جلسات مشترکی که برگزار شده و قول‌هایی که داده‌اند، هنوز به نتیجه مناسبی در این زمینه نرسیده‌ایم. متاسفانه به علت نبود شناسه، برخی نهادها در کارهای برون سپاری با تشکل‌ها همکاری و هماهنگی نمی‌کنند و گاهی اوقات هم مانع فعالیت‌هایشان می‌شوند. برای مثال اگر در کار هنری ورود پیدا کنند، ممکن است که وزارت ارشاد و نهادهای دیگر با فعالیت‌هایشان برخورد کند. انجام و تعیین و تکلیف شناسه تشکل‌ها جزو واجبات است که باید امسال انجام شود.»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در پاسخ به این سوال که درخواست‌های غیرمعقول جوانان تشکل‌ها در طول سفرهای استانی از دولت چیست، گفت: «این جوانان درخواست غیر معقول ندارند. موضوع دیده شدن و جدی گرفتن، یک درخواست منطقی از سوی آن‌ها است. من در هیچ استانی ندیده‌ام که درخواست انجام نشدنی داشته باشند. درخواست اکثریت جوانان این بود که مسوولان و استاندار استان حداقل ماهی یک‌بار جلسه‌ای مشترک برگزار کنند تا به حرف‌ها و دغدغه‌های جوانان گوش دهند. در برخی استان‌ها این امر انجام می‌شود. گیلان که دارای استاندار جوانی است، ماهی یک‌بار با جوانان نشست مشترک برگزار می‌شود. استاندارها می‌توانند فصلی یک‌بار با شاخصین جوانان، نشست مشترک برگزار کنند و حرف‌های آن‌ها را گوش دهند. این جوانان معتقدند که مطالبات‌شان از دل مردم است و تنها می‌خواهند که آن را به مسئولان منتقل کنند تا برای حل آن‌ها مصوبات ایجاد شود. این دسته از جوانان به دنبال موضوعات شخصی نیستند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار28اربیهشت 97، کد خبر: 708413 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
وزارت کشور با شانه خالی کردن و پشت گوش انداختن بسیار موجب نارضایتی در چند سال اخیر شده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
جوانان نیاز های بسیار بزرگ تر از این هم دارند که به آن ها توجهی نمیشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
تشکل ها امور فرهنگی جوانان رو سرو سامان می دهند و توانایی فهنگسازی خوبی دارن اگر و اگر که دچار سیاست زدگی نشوند
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
تشکل های اسلامی که در دانشگاه ها داریم فقط اسم اسلامی دارن و کاملا به صورت غیر اسلامی عمل می کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین