پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۶۹۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
معاون وزیر در امور صادرات و رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:در هفت ماهه سال جاری بیش از هشت هزار صادرکننده در تجارت خارجی کشور ایفای نقش داشته‌­اند که در مقایسه با دوره 7 ماهه سال گذشته که 7039 صادرکننده بوده است نزدیک به 1100 شرکت بیشتر وارد صحنه صادراتی شده اند.

شعارسال: معاون وزیر در امور صادرات و رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:در هفت ماهه سال جاری بیش از هشت هزار صادرکننده در تجارت خارجی کشور ایفای نقش داشته‌­اند که در مقایسه با دوره 7 ماهه سال گذشته که 7039 صادرکننده بوده است نزدیک به 1100 شرکت بیشتر وارد صحنه صادراتی شده اند.

مجتبی خسروتاج با تشریح دلایل سیر صعودی صادرات گفت: دلیل عمده این امر می تواند وضع تعهد ارزی برای صادرات باشد که از شرکتهای جدیدی که تا بحال صادرات نداشته ­اند در امر صادرات توسط سایر صادرکنندگان، استفاده می شود.

وی کل تعداد صادرکنندگان در یکساله 1396 را 9166 شرکت اعلام کرد و اظهار داشت: در هفت ماهه سالجاری حدود 300 شرکت، صادرات بالای 10 میلیون دلار داشته اند و مجموع صادرات آنها 20/8میلیارد دلار (نزدیک به بیست و یک میلیارد دلار) بوده است که در مقایسه با صادرات هفت ماهه کل کشور که حدود 27 میلیارد بوده است حدود 77 درصد صادرات را دربر می گیرد

به گفته خسروتاج در بین این شرکتها هم شرکتهایی با مدیریت دولتی و به نوعی وابسته به نهادهای مختلف و هم خصوصی وجود دارد. شرکتهای خصوصی متعددی که بالای 10 میلیون دلار صادرات دارند.

وی در ادامه افزود: تعداد صادرکنندگان بالای یک میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری بالغ بر حدود دو هزار نفر هستند که با صادراتی نزدیک به 26 میلیارد دلار، در مقایسه با صادرات کل 27 میلیارد دلار هفت ماهه سالجاری رقمی نزدیک به 96 درصد صادرات را تشکیل می دهد.

خسروتاج با بیان اینکه صادرات کل افرادی که زیر یک میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری صادرات داشته اند به حدود یک میلیارد دلار می رسد، در خاتمه گفت: ارزش کالاهای صادراتی شرکتهای بزرگی که هریک به تنهایی بالای یکصد میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری صادرات داشته اند نزدیک به 15/000 میلیارد دلار صادرات می رسد. فلذا می توان گفت 55 درصد صادرات در دست شرکتهای بزرگ صادراتی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری اکوناپرس ، تاریخ انتشار: 23آبان 1397 ، کدخبر:www.econapress.com ، 27279

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
م.م77
خوب دولت باید مثل دولت های کشور های دیگه از اینا حمایت کنه مثل ترکیه نه به حال خودشون رها کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین