پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
وزیر نیرو با بیان اینکه از محل هفت و نیم میلیارد متر مکعب آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت سالانه چیزی حدود ۴.۳ میلیارد متر مکعب پساب تولید می شود، گفت: این میزان تولید پساب، سرمایه ارزشمندی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

شعار سال: رضا اردکانیان در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز که امروز ۲۱ آبان‌ماه در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از شاخص‌های توسعه‌یافتگی مناطق مختلف دنیاست.

وی افزود: اینکه دولتها تا میزانی موفق می‌شوند که منابع انسانی و سرمایه‌ای خود را در چنین طرح‌هایی صرف کنند، یکی از علائم مهم درک مسائل و منافع جامعه است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی در سلامت مردم و محیط زیست اثرگذاری بسیار مثبتی دارد، گفت: از محل هفت و نیم میلیارد متر مکعب آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت، سالانه چیزی حدود ۴.۳ میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان تولید پساب، سرمایه ارزشمندی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. امروز کمتر لغت فاضلاب را در ادبیات مشاهده می‌کنیم زیرا این مساله نیز یک منبع با رنگ متفاوت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کم‌کم به سمتی می‌رویم که با استفاده از فناوری بتوانیم از پساب در مصارف مختلف استفاده کنیم، گفت: ۴.۳ میلیارد متر مکعب پتانسیل پساب در کشور، جزء مطمئن‌ترین منابع آب به شمار می‌آید.

اردکانیان اظهار کرد: به همین جهت است که ترجیح بسیاری از صنایع در حال حاضر استفاده از پساب تصفیه شده است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله دولت تدبیر و امید و دولت‌های بعدی سهم و نقش خود را در توجه به سرمایه‌گذاری در بحث جمع‌آوری فاضلاب و بازچرخانی پساب تصفیه‌شده ایفا کنند.

وزیر نیرو افزود: این پساب‌ها علاوه بر اینکه یک منبع مطمئن هستند، نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه دارند.

اردکانیان عنوان کرد: در استان خوزستان کارهای بسیار خوبی را آغاز کرده‌ایم که یکی از این کارها تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز است که امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این تصفیه‌خانه فاضلاب هشتمین تصفیه‌خانه‌ای است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو بیان کرد: جزء برنامه‌های قطعی شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور است تا تعداد طرح‌های مرتبط با آب و فاضلاب را به ۴۰ طرح برساند.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این طرح چهل و هشتمین تصفیه‌خانه فاضلاب است که به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: شهر اهواز در حال حاضر از شاخص بسیار خوبی نسبت به پوشش سیستم های تصفیه فاضلاب برخوردار است. این شاخص در اهواز در حال حاضر ۸۸ درصد است و از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

اردکانیان با بیان اینکه حدود ۵۲۰ میلیون متر مکعب در سال در استان خوزستان فاضلاب تولید می شود، عنوان کرد: از این میزان تولید فاضلاب در خوزستان ، تنها حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب فاضلاب در سال جمع اوری می شود و هنوز جای کار وسیعی در اهواز و استان خوزستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 22 آبان 97، کد مطلب: 556334: www.aftabnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین