پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
مدیر اسبق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه فروش نفت به بابک زنجانی توسط شرکت نیکو صورت گرفت، گفت: نباید بورس تبدیل به محل انحصار چند خریدار نفت شود و نهادهای مختلف باید مراقب این امر باشند.

شعارسال: مدیر اسبق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه فروش نفت به بابک زنجانی توسط شرکت نیکو صورت گرفت، گفت: نباید بورس تبدیل به محل انحصار چند خریدار نفت شود و نهادهای مختلف باید مراقب این امر باشند.

محمد علی خطیبی با رد ادعاهایی که این روزها دوباره از سوی برخی رسانه‌ها در مورد اعطای نفت از طرف شرکت ملی نفت ایران در دوره تحریم‌های قبلی به بابک زنجانی گفت: بارها در مورد فروش نفت به بابک زنجانی توضیحاتی را داده‌ام و این بار نیز به طور صریح و شفاف می‌گویم امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در دوره فعالیت من هرگز به بابک زنجانی نفت نداد.

وی ادامه داد: ما در فروش نفت اصول و چارچوبی داشتیم که با دادن نفت به کسانی که مشکلات ما را در دوران تحریم مضاعف می‌کنند، 100 درصد مخالف بودیم.

مسئول اسبق فروش نفت ایران خاطر نشان کرد: بارها گفته‌ام که مدیرعامل شرکت نیکو، نفت را به بابک زنجانی فروخت و هرگز این کار از جانب مسئول مستقیم فروش نفت که در آن موقع بنده بودم، صورت نگرفت و من با این کار کاملا مخالف بودم.

خطیبی در ادامه با اشاره به این شبهه جدید که فروش نفت در بورس به بخش خصوصی می‌تواند دوباره پای افرادی مانند بابک زنجانی را به فروش نفت باز کند، گفت: باید از بورس و فروش نفت و کسانی که وارد بورس می‌شوند، نیز مراقبت کرد، همان طور که می‌دانید، بورس محیطی شفاف است و در آن رقابت شکل می‌گیرد، برای همین بورس فی نفسه محیطی است که در آن امکان ورود افرادی مانند بابک زنجانی وجود ندارد.

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: با این حال نباید در بورس فضای انحصاری شکل گیرد و باید این کار توسط مسئولان بورس و نهاد های نظارتی و امنیتی به خوبی رصد شود تا فقط خریداران نفت به چند خریدار محدود نشود که اگر این اتفاق رخ دهد، خطرناک است و بورس را از هدف اصلی خود دور خواهد کرد.

وی در پایان گفت: ورود به بورس‌های دنیا آزاد است، بنا براین باید در بورس نفت نیز ورود افراد آزاد باشد و هرکس که می‌تواند و توانایی دارد، باید وارد خرید و فروش نفت شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25آبان 1397 ، کدخبر: 13970824000324،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین