پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
رئیس کل سازمان امور مالیاتی برخورد با افرادی که فرار مالیاتی دارند را عین عدالت دانست و گفت: در صورت برخورد با این افراد حقوق جامعه رعایت می‌شود.

شعارسال: سید کامل تقوی‌نژاد در پنجمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات حل اختلاف یک‌ونیم سال است، افزود: با صدور دستور اخیر سازمان امور مالیاتی مقرر شده است که تمامی پرونده‌ها از سال ۸۹ تا ۹۵ تعیین تکلیف شود زیرا هدف ما برقراری عدالت مالیاتی است.

وی به برخی فسادها میان ممیزان مالیاتی و ارائه برخی ارقام غیرمجاز از سوی مودیان به ممیزان اشاره کرد و گفت: از ابتدای ریاست خود از رئیس‌جمهوری خواستار حقوق کافی برای مودیان مالیاتی شدم.

این حق سازمان امور مالیاتی است که اطلاعات اقتصادی مردم را داشته باشد و در امر تشخیص و وصول مالیات‌ها از آن استفاده کند

تقوی‌نژاد ضمن تاکید بر اینکه رابطه ما با مودیان مالیاتی باید قانونی باشد، عنوان کرد: این در شرایطی است که بررسی پرونده‌ها بالای ۹۰ درصد اظهارنامه‌ها را قبول می‌کنیم ولی در ۱۰ درصد مابقی نیز که مورد رسیدگی قرار می گیرد، تلاش داریم پرریسک‌ها را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: این حق سازمان امور مالیاتی است که اطلاعات اقتصادی مردم را داشته باشد و در امر تشخیص و وصول مالیات‌ها از آن استفاده کند.

به گفته تقوی‌نژاد بررسی‌های نشان می‌دهد که مردم زندگی عادی و ساده‌ای دارند و هرچند درصدی نیز وجود دارند که حق و حقوق دولت را پرداخت نمی‌کنند.

این مقام مسئول برخورد با افرادی که فرار مالیاتی دارند را عین عدالت دانست و گفت: در صورت برخورد با این افراد حقوق جامعه رعایت می‌شود.

وی افزود: ما به دنبال شفافیت و عدالت مالیاتی هستیم و سیاست‌های تشویقی این سازمان نیز در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی معتقد است، که چنانچه طرح جامع مالیاتی به اجرا درآید، شفافیت در ارائه مالیات برقرار خواهد شد و تلاش ما هم این است که حق مودیان ضایع نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1395، کدخبر: 103547: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین