پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
شهردار سابق تهران تاکید کرد مورد تایید سپاه، مجلس و وزارت کشور بوده و در نخستین جلسه شورای اجتماعی در دفتر مقام معظم رهبری دعوت شده است.

شعارسال: شهردار سابق تهران تاکید کرد مورد تایید سپاه، مجلس و وزارت کشور بوده و در نخستین جلسه شورای اجتماعی در دفتر مقام معظم رهبری دعوت شده است.

 محمدعلی افشانی، شهردار سابق تهران در مراسم تکریم و قدردانی از عملکرد وی در صحن شورای شهر تهران با بیان این که به رغم شرایط سخت اقتصادی بدهی شهرداری به ۴ هزار و ۵۰۰ پیمانکاری که کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان طلب از این نهاد داشتند، پرداخت شد گفت: در مهرماه ۱۴۹ میلیارد تومان طلب ما از دولت وصول شد و این یکی از گام‌های تامین مالی برای شهرداری بود.

وی در زمینه حمل و نقل عمومی نیز گفت: ۶ کیلومتر از خط ۷ مترو تهران افتتاح شد و تا سال آینده ۵۰ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، مناقصه ۶۳۰ واگن نیز امضا شده و عملیاتی می شود.

افشانی تصریح کرد: همچنین ۵ هزار دوچرخه های اشتراکی نیز در پایتخت در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به پیگیری طلب های شهرداری از نهادهای دیگر به ویژه سپاه پاسداران گفت: این کار را بدون خودنمایی انجام دادم.

وی ادامه داد: در اولین روزهای کاری ام جلسه ای با فرمانده کل سپاه داشتم و مدارک خود را به آنها دادیم و در طی ۲۰ جلسه با آنها میزان طلب ما مشخص شد و اکنون کار در مرحله نهایی خود است.

افشانی تصریح کرد: در تمامی دوره مسئولیت چیزی جز رضای خداوند و حق مردم را در نظر نگرفتم و امروز شاکرم که این مسئولیت خطیر را واگذار می کنم چرا که انسان باید شاکر آن چیزی که خداوند برای وی رقم می زند.

شهردار سابق تهران از اعتماد و پشتیبانی اعضای شورای شهر و رئیس جمهور قدردانی کرد و گفت: همچنین از شخص وزیر کشور که چند ساعت پس از انتخاب من توسط اعضای شورا حکمم را به عنوان شهردار امضا کرد، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: پس از انتخاب به عنوان شهردار از دفتر مقام معظم رهبری به جلسه ای که مسائل اجتماعی در آن مطرح می شد، دعوت شدم که این مایه افتخار من است.

افشانی همچنین گفت که مبنای عملم بر قانون و رعایت حقوق انسان ها بود و اولین قدمی که در مجموعه شهرداری تهران برداشتیم ایجاد آرامش در این مجموعه بود برای خدمت به شهروندان بود.

وی ادامه داد: پیام من هدایت شهر از طریق شورا و مدیران شهرداری در عمل بود که این موضوع هزینه ی زیادی برای بنده داشت.

شهردار سابق تهران گفت: بحث شفافیت و سالم سازی محیط را در دستور کار قرار دادم و در این راستا تمام قراردادهای بیش از ۲۵۰ میلیون تومان را بر روی سایت شفافیت بارگذاری کردیم.

به گفته وی، برای اولین بار در مهرماه امسال ۶ ماهه گزارش عملکرد شهرداری در روزنامه رسمی منتشر شد.

افشانی همچنین گفت: یکی از کارهای خوبی که انجام شد ایجاد درآمد پایدار از طریق تصویب لایحه پایدار شهرداری ها در دولت بود و این لایحه هم اکنون در مجلس است و اگر به ثمر برسد گامی موثر در ایجاد ثبات در درآمدهای شهرداری است.

شهردار سابق تهران سخنان خود با بیان اینکه صحبت اصلی من به مسئله ای خارج از حوزه شورا و شهرداری بر می‌گردد، گفت: درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان با کمال تاسف باید بگویم، واقعیت پیگیری شورا و شهرداری با فریبکاری وارونه جلوه داده شد و در حالی که شورای شهر و شهردار برای اجرای صحیح قانون تاکید داشتند اما طرف مقابل بیان می‌کرد که شورا و شهرداری می خواهند قانون را سوراخ کنند.

وی تاکید کرد : هیچ کس در شورای شهر و شهرداری با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مخالفت نداشت.

افشانی افزود: این قانون شامل شهرداری می‌شود اما شامل شخص شهردار نمی شود چراکه بر اساس قانون شهردار مستقل است و قانون آن مربوط به یکصد و یازده سال قبل است.

وی با اشاره به نامه نگاری با وزارت کشور اظهار داشت: بعد از اینکه به دنبال اجرای قانون شهرداری بودیم هر کس مصاحبه می‌کرد و به ویژه رادیو و تلویزیون هم به طور مداوم تبلیغات وسیع می‌کردند.

افشانی ادامه داد: تنها یک جا و آن هم در زمانیکه بسیاری در مجلس گفتند که اگر استفساریه برای همه شهرداران باشند، نمایندگان امضا نمی کنند من حاضر شدم استفساریه برای شهردار تهران انجام شود.

وی گفت: در کمتر از ۳ ساعت ۱۴۰ نماینده استفساریه را امضا کردند.

افشانی ادامه داد : در این زمان نمایندگان از جانب اصحاب ثروت و قدرت تحت فشار بودند و مقاومت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر در مقابل صاحبان ثروت و قدرت ستودنی است‌.

افشانی با بیان اینکه قانون شهرداری های مترقی ترین قوانین کشور است و به نهادهای محلی و اجتماعی قدرت می‌دهد گفت: این قانون حاصل خونبهای مشروطه خواهان ایران است و در قانون پیش‌بینی شده است که شخصی که نمایندگان مردم انتخاب میکنند تابع قانون استخدام کشوری نباید باشد.

شهردار سابق تهران گفت: آنهایی با اجرای قانون شهرداری ها برای شخص شهردار مخالفت کردند آخرین خبر را احاطه پایه یک تیر خلاص را به نهادهای اجتماعی و زدند و باید پاسخ دهند.

وی گفت: این افراد به قوانین مشروطیت بازگشتند.

افشانی در ادامه گفت: تاسف دیگرم را هم اعلام می‌کنم و آن اینکه حداقل یک نفر حقوقدان را ندیدم که از نظر نمایندگان مردم دفاع کند و تعدادی از حقوق دانان هم به مجلس شورای اسلامی رفتند تا بیان کنند به چه دلیل نباید به قانون منع بکارگیری بازنشستگان به شهرداران تعمیم داده شود اما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حرمت آنها حفظ نشد.

افشانی ادامه داد: توپخانه‌ای راه افتاد که به طور مدام دروغ شلیک می کرد.

وی گفت: یک روز می گفتند افشانی با سپاه ساخته است برای اینکه مشکلش را در بیت رهبری حل کند، روز دگر می‌گفتند افشانی برای سال ۱۴۰۰ با لاریجانی ساخته است.

وی افزود: اما خوشبختانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان هرچه نداشت روشن کرد که چه کسی با لاریجانی ساخته است.

شهردار سابق تهران در ادامه گفت: نکته بعدی دامن زدن به مسئله قومیتی است که هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قرار بود من تا ۱۵ آذر شهردار باشم و قرار بود جوانان جایگزین شوند، اظهار داشت: من در دوره مدیریت در شهرداری ۲۷ نفر را منصوب کردم و از این ۲۷ نفر تنها شش نفر از قومیت خاص هستند.

وی گفت: بیش از حد متعارف در بحث قومیت صحبت شد در حالی که این کشور مرکز تنوع قومیتی و و هزاران سال است که اقوام مختلف در سال و دوستی در کنار هم زندگی میکنند.

وی خطاب به کسانی که به بحث قومیتی می‌پردازند اظهارداشت: بگذارید مردم در صلح و آرامش زندگی کنند.

افشانی در ادامه سخنان خود خطاب به رسانه‌ها گفت وظیفه شما این است که حقایق را به جامعه بیان کنید.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 29آبان 1397 ، کدخبر:15684 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین