پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۰۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
طی بیش از نیم قرنی که صنعت پتروشیمی در ایران پایه گذاری شده، این صنعت همیشه مورد اعتماد و احترام سرمایه گذاران و موسسات بین المللی بوده که با شرکت های مختلف پتروشیمی همکاری و مشارکت داشته اند.مدیر متروئی هلدینگ خلیج فارس در بخشی از مصاحبه ۲۹ مهرماه خود گفته بود: بر اساس توافقی که با وزارت نفت صورت گرفته بخشی از ۴.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی مان را صرف هزینه ها می‌کنیم به این صورت که پنج درصد درآمد صادرات را صرف هزینه قطعات یدکی، مواد اولیه و کاتالیست، حدود شش درصد را صرف بدهی‌های ارزی قبلی و حدود سه تا ۳.۵ درصد هم صرف پروژه‌ها می‌کنیم. بنابراین حدود ۱۴.۵ تا ۱۵ درصد از درآمد ارزی مان صرف هزینه هایمان می‌شود.

شعار سال: طی بیش از نیم قرنی که صنعت پتروشیمی در ایران پایه گذاری شده، این صنعت همیشه مورد اعتماد و احترام سرمایه گذاران و موسسات بین المللی بوده که با شرکت های مختلف پتروشیمی همکاری و مشارکت داشته اند.

با اینحال این روزها از هلدینگ خلیج فارس خبر می‌رسد که از زمان حضور مدیرعامل متروئی و تیم همراه وی در این شرکت مدتی است بخشی از بازپرداخت بدهی‌های خارجی این مجموعه نیز به تاخیر افتاده است.

بخشی از تایید این ادعا را نیز می‌توان در اظهارات این مدیرعامل در نشست مطبوعاتی وی در اواخر مهرماه سالجاری جستجو کرد.

مدیر متروئی هلدینگ خلیج فارس در بخشی از مصاحبه ۲۹ مهرماه خود گفته بود: بر اساس توافقی که با وزارت نفت صورت گرفته بخشی از ۴.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی مان را صرف هزینه ها می‌کنیم به این صورت که پنج درصد درآمد صادرات را صرف هزینه قطعات یدکی، مواد اولیه و کاتالیست، حدود شش درصد را صرف بدهی‌های ارزی قبلی و حدود سه تا ۳.۵ درصد هم صرف پروژه‌ها می‌کنیم. بنابراین حدود ۱۴.۵ تا ۱۵ درصد از درآمد ارزی مان صرف هزینه هایمان می‌شود.

دراین بین لازم است مدیرعامل هلدینگ حلیج فارس به این پرسش پاسخ دهد که چگونه بازپرداخت بدهی‌های ارزی هلدینگ خلیج فارس به تاخیر افتاده است؟

چراکه به اذعان کارشناسان، عدم بازپرداخت بدهی‌های ارزی به اعتبار شرکت های پتروشیمی ایران حتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و برند NPC نیز آسیب جدی می‌رساند.

این درحالی است که این روزها صحبت از برکناری این مدیرعامل بنابر قانون منع بکارگیری بازنشستگان مطرح است که در اینصورت باید این احتمال را داد که پس از رفتن وی از صنعت پتروشیمی دغدغه افزایش بدهی‌های ارزی به سایر مشکلات ایجاد شده برای مدیر بعدی به ودیعه گذاشته شود.

حال که به گفته ربیعی طبق توافق صورت گرفته با وزارت نفت، شش درصد از چهار و نیم میلیارد دلار درآمد ارزی هلدینگ خلیج فارس برای بدهی‌های خارجی اختصاص یافته، بد نیست بررسی شود در صورت عدم بازپرداخت بدهی‌ها این شش درصد که مبلغ کمی هم نیست کجاست و قرار است صرف چه کاری شود؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها تاریخ انتشار 28 آبان 97، کدخبر: 4255، www.naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
م.م77
باید یه فکر ااسی بشه برای سود اوری بیشتر این صنعت
متاسفانه هر روزم که میگذره داره سرعت رشدش کمتر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین