پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۰۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷
وزیر اقتصاد در بیست و سومین جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار نسبت به لزوم ارایه گزارش دلایل عدم همکاری دستگاه‌ها در اجرای مصوبات این هیئت به سران سه قوه تاکید کرد.

شعارسال: وزیر اقتصاد در بیست و سومین جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار نسبت به لزوم ارایه گزارش دلایل عدم همکاری دستگاه‌ها در اجرای مصوبات این هیئت به سران سه قوه تاکید کرد.

به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در بیست و سومین جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مصوبات هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: نباید به راحتی از کنار این مساله عبور کرد، بلکه باید با اخذ دلایل عدم همکاری از دستگاه‌هایی که در اجرای مصوبات همکاری لازم را ندارند گزارشی مستند و تحلیلی را به روسای سه قوه منعکس کنیم، زیرا این یک موضوع فرا قوه ای است.

وی با بیان اینکه برخی روش‌ها و فرآیندهای غلط جزو ذات ساختار اداری کشور شده است، تصریح کرد: باید این فرآیندها به وسیله کار کارشناسی شناسایی و حذف شوند.

دژپسند تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود در حوزه مقررات زدایی، راه‌ها و فرآیندهای غلط و زاید شناسایی و حذف می‌شوند اما همان فرآیندها به شکلی دیگر ظاهر و باعث ایجاد مانع می شوند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شاخص های آزادی اقتصادی کشور، در همه مولفه ها بجز اندازه دولت، بهبود پیدا کرد، خاطرنشان کرد: برخی از مداخله گری های دولت بی مورد است.

در ادامه این جلسه، ضمن ارائه گزارش عملکرد این هیات توسط معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، موضوعات تعیین تکلیف پنجره واحد ارائه خدمات و صدور مجوزهای کشور (پیشخوان مجوزها و خدمات کشور) و بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مشتمل بر مقررات محدود کننده برای فعالیت فروشگاههای زنجیره ای، مورد بررسی و تصمیم گیری توسط اعضاء قرار گرفت.

گفتنی است، بیست و سومین جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی و روسا یا نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، دیوان محاسبات کشور، اتاق تعاون، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت حقوقی رئیس جمهور و اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اکوناپرس، تاریخ انتشار:29 آبان 1397 ، کدخبر:27724 www.econapress.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
م.م77
اصلی ترین مشکا جمهوری اسلامی امروز در بحث نظارت هست
با این که کلی نهاد نظارتی اریم ک در بعضی جا ها چد نهاد در راستای همدیگه هست وظایفشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین