پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با اشاره به وضعیت بسیار نامناسبی که تپه تخلیه زباله در نزدیکی شهر گرگان داشت، گفت: با اقداماتی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفت، یک مشکل بزرگ زیست‌محیطی برطرف شد
شعارسال:مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با اشاره به وضعیت بسیار نامناسبی که تپه تخلیه زباله در نزدیکی شهر گرگان داشت، گفت: با اقداماتی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفت، یک مشکل بزرگ زیست‌محیطی برطرف شد.

محسن سمیعی  اظهار کرد: سال‌های سال بود که فاضلاب شهری، زباله و نخاله‌های شهر گرگان در مکانی در حاشیه این شهر تخلیه می‌شد. بوی فاضلاب و زباله این محل آزاردهنده و شیرابه‌های آن نیز تهدیدی برای سلامت مردم بود.

وی با اشاره به این‌که این تپه از سطح زمین 43 متر از زباله و نخاله انباشته شده بود، افزود: 27 اسفند سال گذشته با دستور استاندار گلستان کار ساماندهی این محل آغاز شد. در مرحله نخست از ورود فاضلاب شهری و نخاله جلوگیری شد و کار تخلیه خاک، تراس‌بندی، کاشت نهال انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان تصریح کرد: همین که دیگر فاضلاب خانگی و نخاله در این محل تخلیه نمی‌شود و این تپه زباله چهره خوبی گرفته، کار بسیار با اهمیت و بزرگی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: این پروژه نشان داد که اگر همه دستگاه‌های اجرایی استان هم دل در کنار یکدیگر باشند، می‌توان هر پروژه نشدی را در استان به ثمر رساند.

سمیعی این کار را جزو نادرترین پروژه‌ها در کشور دانست و گفت: این طرح می‌تواند در زمینه زیست محیطی حتی لایق گرفتن جایزه‌های بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم این طرح ایجاد مرکز رفاهی تفریحی، راه‌های دسترسی درخت کاری و فضای سبز، احداث پارک و احداث مرکز آموزش و تحقیقات در حوزه پسماند دیده شده که برای این کار 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با بیان این‌که هم‌اکنون برای فاز دوم این طرح مشاور گرفته شده است، گفت: به‌دنبال این نیستیم که کار را با عجله انجام دهیم، پیش از انجام اقدامات دیگر باید آزمایش‌های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان یادآور شد: این تپه را می‌تواند با استفاده از ظرفیت منطقه هزار پیچ که در نزدیکی آن قرار دارد، به یک منطقه گردشگری تبدیل و ترافیک گردشگری ناهارخوران و النگدره را کاهش داد.

رویش پارک طبیعت از دل تپه زباله

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار30آبان97، کدخبر: 97083015058 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین