پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
اگر وزارت کشور به سکوت خود ادامه دهد، تکلیف شهردار تهران چیست؟ علی دشتی حقوقدان در این رابطه می‌گوید: بر اساس قانون، وزارت کشور بعد از ۱۰ روز از معرفی شهردار منتخب، مکلف است در خصوص آن اعلام نظر کند و اگر طی این ۱۰ روز اعلام نظری از سوی وزارت کشور مطرح نشد با توجه به اینکه در قانون وزارت کشور مکلف به اظهار نظر ظرف مهلت ده روز شده است و تکلیف در قانون اثرات اجرایی دارد و نیز مستند به اصل استمرار امور عمومی، می‌توان حمل بر تائید و صحت مصوبه شورا کرد و شهردار منتخب به عنوان شهردار شناخته خواهد شد و میتواند وضایف و اختیارات خود را اعمال کند.

شعار سال: نه روز از زمانی که شورای شهر تهران پیروز حناچی را به عنوان شهردار منتخب خود برگزیده‌اند، گذشته است. فردا آخرین روزی است که وزارت کشور می‌تواند در خصوص تائید یا رد وی اظهار نظر کند. اما اگر وزارت کشور همچنان به سکوت خود ادامه دهد، تکلیف شهردار منتخب چیست؟

علی دشتی حقوقدان در این رابطه می‌گوید: بر اساس قانون، وزارت کشور بعد از ۱۰ روز از معرفی شهردار منتخب، مکلف است در خصوص آن اعلام نظر کند و اگر طی این ۱۰ روز اعلام نظری از سوی وزارت کشور مطرح نشد با توجه به اینکه در قانون وزارت کشور مکلف به اظهار نظر ظرف مهلت ده روز شده است و تکلیف در قانون اثرات اجرایی دارد و نیز مستند به اصل استمرار امور عمومی، می‌توان حمل بر تائید و صحت مصوبه شورا کرد و شهردار منتخب به عنوان شهردار شناخته خواهد شد و میتواند وضایف و اختیارات خود را اعمال کند.

او ادامه می‌دهد: اما اگر وزارت کشور در این ۱۰ روز به مصوبه شورا اعتراض کرد و اعضای شورا بر انتخاب خود تأکید داشته باشند، می‌توانند آن را به هیئت حل اختلاف مرکزی ارجاع دهند تا در این خصوص اظهارنظر کند.

دشتی با بیان اینکه اگر سکوت وزارت کشور نشانه قبول مصوبه شورای شهر باشد، اما حکمی از سوی آن صادر نشود، ممکن است در پرداخت حقوق برای شهردار مشکلاتی ایجاد شود و اگر شهردار از کارکنان شهرداری باشد که در خصوص شهر تهران آقای حناچی است، حکم حقوق با مشکل کمتری روبرو می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ انتشار 30 آبان 97، کد مطلب: 15739، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
س.ح75
والا هیچکس نمیدونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین