پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کاش منفعت‌طلبان به جای تخریب‌های یک سال اخیر در رسانه ملی، با صراحت بگویند که حاضر نیستند بگذارند سفره چهارده ساله جمع شود، تا مردم علت بحران در اداره تهران را بدانند. و کاش دولت حداقل در این یک مورد با صلابت بایستد و نگذارد امید مردم به تدبیر روحانی، ناامید شود.

شعارسال: کاش منفعت‌طلبان به جای تخریب‌های یک سال اخیر در رسانه ملی، با صراحت بگویند که حاضر نیستند بگذارند سفره چهارده ساله جمع شود، تا مردم علت بحران در اداره تهران را بدانند. و کاش دولت حداقل در این یک مورد با صلابت بایستد و نگذارد امید مردم به تدبیر روحانی، ناامید شود.ده روز از انتخاب شهردار تهران توسط اکثریت اعضای شورای شهر می‌گذرد و هنوز وزیر کشور دولت روحانی حکم شهردار منتخب را امضا نکرده است.

صحبت از نهادهای خاص است و اعمال نفوذ آنها بر دولتی که رئیس آن، اصلاح‌طلبان را شریک خود می‌داند اما پای عمل که به میان می‌آید، دولت حتی به وظایف قانونی خود برای حراست از حقوق مردم در برابر مداخله‌گران فراقانونی هم عمل نمی‌کند.

اصلاح‌طلبان با رای میلیونی مردم تهران، شورای شهر را به دست گرفتند تا میراث معیوب ۱۴ سال مدیریت اصولگرایان بر شهر را به سمت ساختاری چابک و کارآمد و بابرنامه، و شهری انسان‌محور و زیست‌پذیر و برای همه، سوق دهند.

اما مخالفان خواست و اداره مردم، از روز اول سنگ‌اندازی را شروع کردند. شهردار اول را از روز اول با تهدید عمر شش‌ماهه روبه‌رو ساختند و دست آخر با توطئه امنیتی، از صحنه به‌در کردند. شهردار دوم هم مقهور قانون بازنشستگی شد و حالا شهردار سوم در سال دوم اداره شهر به دست اصلاح‌طلبان، معطل این است که وزیر کشور وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد یا خیر!

نیروهایشان در داخل شهرداری را به انحاء مختلف علیه مدیریت جدید شوراندند و همزمان، پیمانکاران ریز و درشت را که قالیباف به آنها بدهی هزاران میلیاردی داشت، به جان شورا و شهرداری انداختند و پیمانکار اعظم هم کارها را بر زمین گذاشت تا وعده باتلاقی شهرداری سابق را به تحقق برسانند.

حالا با بهانه‌گیری‌های کهنه امنیتی که اگر بنا بود جدی گرفته شود باید هرآنکه هست (ازجمله دبیر مادام‌العمر شورای نگهبان) پاسوز آن می‌شد، شهرداری تهران را در تعلیق گذاشته‌اند و به خیال خود می‌خواهند کار را به بحران در شهرداری و اختلاف‌افکنی در شورا بکشانند.

سوال از دولت واضح است: آیا رسم شراکت این است که به وقت بحران دولت، با هم چای و شیرینی بخوریم و توقع حمایت کنیم اما در برابر هجوم پنهان بدخواهان علیه تنها سهم اصلاح طلبان (که آن هم سهم از شراکت نیست و سرمایه‌ای است که با هزار غصه و زحمت خاتمی و مردم و نخبگان به دست آمده) پشت شورای اصلاح‌طلب را خالی کنیم؟

و سوال از نهادهایی که از این روزها از نتیجه‌دادن مداخلات خود خشنودند و مطامع خود را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند: فرض که دست و پا زدن‌هایتان به نتیجه رسید و توانستید سومین منتخب شورا را هم کنار بزنید. فرض که چوب‌های مکرر لای چرخ شهرداری تهران گذاشتید و آخرسر به جای یکی از چوب‌ها، چرخ را شکستید. آیا حاضرید جواب مردم این شهر را هم بدهید؟

آیا نهادهای خاص امنیتی و غیره که در ۱۵ ماه گذشته از هر امکان و ابزاری استفاده کردند تا توی دهن مردمی بزنند که به «تکرار» خاتمی اعتماد کردند، حاضرند تاوان اقدامات خود را بدهند؟ و وقتی نمی‌گذارند در شهرداری تهران یک آب خوش از گلوی اصلاح‌طلبان پایین برود، آیا حاضرند مسئولیت آن را بپذیرند؟

کاش انحصارطلبان به جای اینهمه کارشکنی، با صداقت به مردم تهران اعلام کنند که شهرداری را ملک طلق خود می‌دانند، تا لااقل مردم از چشم اصلاحات و خاتمی نبینند. کاش منفعت‌طلبان به جای تخریب‌های یک سال اخیر در رسانه ملی، با صراحت بگویند که حاضر نیستند بگذارند سفره چهارده ساله جمع شود، تا مردم علت بحران در اداره تهران را بدانند. و کاش دولت حداقل در این یک مورد با صلابت بایستد و نگذارد امید مردم به تدبیر روحانی، ناامید شود.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار:3 آذر 1397 ، کدخبر 15749  ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
س.ح75
نه فقط دردسر درست میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین