پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
رهبر معظم انقلاب از آغاز دوران رهبری تا‌کنون با نصایح و توصیه‌ها و بعضاً تعریف‌ها و یا هشدارهایی که نسبت به مدیران کشور داشته‌اند، در شرایط زمانی مختلف به اصلاح رفتار مدیران پرداخته‌اند. با جمع‌آوری سخنان معظم‌له در این زمینه می‌توان به عیاری رسید که تراز مدیران انقلاب اسلامی را تعیین می‌کند.کتاب «عیار مدیران»، مجموعه‌ای دسته‌بندی شده از توصیه‌ها و توصیف‌های مقام معظم رهبری درباره مدیران مطلوب نظام جمهوری اسلامی است.

شعارسال: کتاب «عیار مدیران»، مجموعه‌ای دسته‌بندی شده از توصیه‌ها و توصیف‌های مقام معظم رهبری درباره مدیران مطلوب نظام جمهوری اسلامی است.

 رهبر معظم انقلاب از آغاز دوران رهبری تا‌کنون با نصایح و توصیه‌ها و بعضاً تعریف‌ها و یا هشدارهایی که نسبت به مدیران کشور داشته‌اند، در شرایط زمانی مختلف به اصلاح رفتار مدیران پرداخته‌اند. با جمع‌آوری سخنان معظم‌له در این زمینه می‌توان به عیاری رسید که تراز مدیران انقلاب اسلامی را تعیین می‌کند.

کتاب «عیار مدیران»، مجموعه‌ای جمع و جور و خواندنی از توصیه‌ها و توصیف‌های مقام معظم رهبری در زمینه نحوه انتخاب، عملکرد و ارزیابی مدیران نظام در عرصه‌های مختلف و ویژگی‌های لازم آنان برای تصدی سمت‌های مدیریتی است.

در این کتاب که توسط محمدتقی رفیعی و امیرحسین بانکی‌پورفرد جمع‌آوری و تدوین شده است، می‌توان ویژگی‌های مدیران از دیدگاه مقام معظم رهبری را در یک دسته‌بندی موضوعی مشاهده کرد.

این اثر برگرفته از بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی در طول ۲۹ سال گذشته است. در این کتاب ۶۴ ویژگی مدیریتی طبقه‌بندی شده و در سایه این ۶۴ معیار نکات تربیتی، تحلیلی و تاریخی نیز ذکر شده است.

عیار مدیران از سوی مؤسسه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

این مجموعه در سه فصل تدوین شده که عنوان اولین فصل «مهارت‌های مدیریتی» است و شامل محورهایی است که برای هر مدیری در هر نظام و با هر مرامی لازم است. شرایطی از قبیل تدبیر، عقلانیت، منطق، ابتکار، اعتماد به نفس، کارآمدی، احساس مسئولیت، دلسوزی، شایسته‌سالاری، سعه‌ صدر و انتقادپذیری.

دومین فصل کتاب «خصوصیات انقلابی» نام دارد و مراد از آن ویژگی‌هایی است که در مدیریت‌های درون نظام جمهوری اسلامی باید لحاظ شود. ویژگی‌های ۲۱ گانه‌ای از جمله: پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، بصیرت، پیروی از خط امام و رهبری، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خودباوری ملی، صبر و استقامت، توجه به کار فرهنگی، فساد‌ستیزی، ساده‌زیستی، مردمی بودن، وزانت سیاسی و وجهه اجتماعی، کفایت و صلاحیت و ... .

فصل سوم کتاب مربوط به «ویژگی‌های معنوی و اخلاق» مدیران است و شامل ۱۷ ملاکی است که برای قبول مسئولیت یک انسان متدین در نظام اسلامی باید لحاظ شود. مواردی از جمله: ایمان، اخلاص، توکل، خودسازی، اخلاق، عفت، امانت، فداکاری، دوری از غرور، امید و شجاعت و ... .

امیرحسین بانکی‌پور‌فرد، در مقدمه کتاب عیار مدیران درباره روش تدوین کتاب نوشته است: از آنجا که مطالب معظم‌له هر چه جلوتر آمده، پویاتر شده و به مسائل فعلی مرتبط‌تر است، ‌شیوه تنظیم مطالب ذیل هر معیار به ترتیب دوره‌های ریاست جمهوری از آخر به اول است؛ هر فصل با روایتی از معصومین یا سخنی از حضرت امام آغاز شده است. این نوع تنظیم کمک می‌کند در هر دوره قبل از انتخابات رهنمودهای رهبری به مردم برای ویژگی‌های بالاترین مدیر اجرایی کشور دیده شود و بعد روال تذکرات و یا تأکیدات معظم‌له در آن زمینه در طول دوره بررسی گردد. این نگاه کمک می‌کند که از لحاظ تاریخی دغدغه‌ها و منویات رهبری نسبت به مدیران نظام مرور گردد و میزان تحقق آن در دوره‌های مختلف نمایان گردد.

«عیار مدیران» نوشته محمدتقی رفیعی و امیرحسین بانکی‌پورفرد در ۳۷۱ صفحه و به قیمت ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر شده است.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار:2 آذر 1397 ، کدخبر 328167  ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین