پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
شرکت بیمه آسیا در حال حاضر، سهامداران مختلفی دارد که در بین آنها، نام دو سهامدار تا حدودی با رئیس هیات مدیره این شرکت در پیوند بوده است، شرکت"پویا فرازکیش" و شرکت سرمایه‌گذاری"ای اف، جی، اچ کیش".

شعار سال: با گذشت دو ماه از جدایی ابراهیم کاردگر از مدیریت عاملی شرکت بیمه آسیا و پیوستن او به شرکت بیمه دانا اما همچنان شرکت بیمه آسیا، فاقد مدیرعامل و یا حتی سرپرست است!

به صورت تجربی، با جدا شدن مدیرعامل از یک شرکت، رئیس هیات مدیره آن تا معرفی مدیرعامل جدید، نقش سرپرستی شرکت را برعهده می‌گیرد اما در شرکت بیمه آسیا چنین نسخه‌ای هم اجرایی نشده زیرا فضل الله معظمی ریاست هیات مدیره این شرکت را برعهده دارد اما به صورت غیر موظف!

به نظر می‌رسد بیمه آسیا به دلیل عدم تعیین دو ماهه سرپرست و نداشتن مدیر عامل در صنعت بیمه، رکورددار باشد.

هنوز به صورت رسمی معلوم نشده که چرا تعیین سرپرست برای این شرکت تا این حد زمان برشده هرچند که گفته می‌شود از سال‌ها قبل بدین سو، فضل الله معظمی به عنوان سهامدار بخشی خصوصی علاقمند بوده تا سهام بیشتری از این شرکت را به دست آورد، موضوعی که تا اکنون محقق نشده است.

واقعیت این است که نداشتن سرپرست و یا مدیر عامل در یک بنگاه اقتصادی لطمات جدی را به آن وارد می‌سازد، بنابراین انتظار می‌رود که سایر سهامداران دست به کار شده و هر چه سریعتر تکلیف مدیرعامل این شرکت را روشن سازند.

در این بین، برخی مدعی هستند که نداشتن سرپرست و یا مدیرعامل دستکم ضرری متوجه رئیس هیات مدیره این شرکت نمی‌کند.

ناگفته نماند که فضل اله معظمی رئیس هیات مدیره شرکت بیمه آسیا دوم مهرماه وعده داد که معرفی سرپرست برای این شرکت ظرف یکی دو روز آینده قطعی خواهد شد و گفت که خود او به دلیل عضویت غیرموظف در ترکیب هیات مدیره نمی‌تواند سرپرست باشد.!

وعده‌ای که با گذشت دو ماه، همچنان عملی نشده و معلوم نیست که چرا رئیس هیات مدیره فشاری برای تعیین مدیرعامل این شرکت وارد نیاورده است.

شرکت بیمه آسیا در حال حاضر، سهامداران مختلفی دارد که در بین آنها، نام دو سهامدار تا حدودی با رئیس هیات مدیره این شرکت در پیوند بوده است، شرکت "پویا فرازکیش" و شرکت سرمایه گذاری "ای اف، جی، اچ کیش".

شرکت "پویا فراز کیش"، به عنوان یکی از سهامداران بیمه آسیا، در سال 1390 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت‌های صنعتی منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده و از آن زمان تا اکنون "نیکلاس جورج پول" پای ثابت حضور در ترکیب هیات مدیره این شرکت نه چندان نام آشنا قرار داشته است.

برپایه برخی گزارش‌ها، آذر ماه سال 92، فضل الله معظمی، رئیس کنونی هیات مدیره شرکت بیمه آسیا، برای مدت‌ها به نمایندگی از شرکت "پویا فراز کیش" در ترکیب هیات مدیره شرکت بیمه آسیا حضور داشته است.

اما شرکت دوم یعنی "ای اف جی اچ" کیش، شرکتی گمنام بوده که اطلاع چندانی هم از مختصات اصلی آن هم وجود ندارد.

مگر اینکه "نگین معظمی" مدیرعامل آن بوده و "فضل الله معظمی" هم رئیس و عضو هیات مدیره آن شرکت بوده است.

صرفنظر از پرداختن بیشتر به این دو شرکت اما به نظر می‌رسد تا اینجای کار رئیس هیات مدیره فعلی این شرکت پاسخی برای عدم تعیین سرپرست و یا تعیین تکلیف مدیر عامل نداده است.

انتظار می‌رود که بزودی تکلیف مدیرعامل این شرکت روشن شود در غیر اینصورت ادامه این روند، لطمه بیشتری به سایر سهامداران آن وارد خواهد ساخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 28 آبان 97، کد مطلب: 2115918: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین