پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
«شب تئاتر» در هشتمین نشست خود، شامگاه سوم آذر، با اجرای پیام دهکردی و موضوع «بنیاد رودکی»، میزبان علی اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ایوب آقاخانی، مدرس، نویسنده و کارگردان بود. بحث پیرامون نوزده میلیارد و پانصد میلیون تومان کمکی که به بنیاد رودکی، برای توسعه هنر، شده است ادامه یافت و بر اساس مستندات و گزارش‌ها که بیان کننده اختلاف چهار میلیاردی هستند، سوال شد.

شعار سال: «شب تئاتر» در هشتمین نشست خود، شامگاه سوم آذر، با اجرای پیام دهکردی و موضوع «بنیاد رودکی»، میزبان علی اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ایوب آقاخانی، مدرس، نویسنده و کارگردان بود. در ابتدای برنامه صفی‌پور در مورد بنیاد رودکی توضیح داد: مجموعه بنیاد رودکی در کنار همه مجموعه‌هایی که برای هنر کشور فعالیت می‌کنند، به عنوان نهادی در حد خودش و در حد چهارچوب و امکاناتی که دارد، در خدمت هنرمندان است. سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی بنیاد رودکی مشخص شده است، بنیاد رودکی امسال برای سومین سال پیاپی از سازمان حسابرسی امتیاز وضعیت مطلوب را گرفته است.

نوزده میلیارد و پانصد میلیون تومان بودجه بنیاد رودکی چه شده است؟

بحث پیرامون نوزده میلیارد و پانصد میلیون تومان کمکی که به بنیاد رودکی، برای توسعه هنر، شده است ادامه یافت و بر اساس مستندات و گزارش‌ها که بیان کننده اختلاف چهار میلیاردی هستند، سوال شد.

آقاخانی با انتقاد از سوءمدیریت‌ها و خصوصی‌سازی بدون برنامه‌ریزی پرسید: چرا در این شرایط حساس حتی یک میلیارد، نباید دقیق مدیریت شود؟ وی در ادامه افزود: گرفتاری ما بیلان کاری مدیریتی است. می‌گویند این مبلغ را صرف اثر فاخر کنید، اما تعریف اثر فاخر چیست؟ این تعریف‌ها و مسیرها از نگاه هر کسی متفاوت است. باید این نگاه در چهارچوب قوانین تعریف شده به یک اشتراک برسد.

اعتبار بنیاد در سال ۹۶ بیست و هشت و نیم میلیارد تومان نه نوزده میلیارد!

صفی‌پور در مورد بحث بودجه بنیاد رودکی گفت: من سال ۹۵ به بنیاد رودکی آمده‌ام. سال ۹۴ مجموع اعتبارات و درآمدهای بنیاد رودکی عددی حدود ۱۰ میلیارد تومان بود. من تمام تلاشم را برای افزایش بودجه انجام دادم و نتیجه‌اش این بود که سال ۹۵ دوازده میلیارد به بودجه به عنوان بودجه ارکسترها اضافه شد. بنیاد رودکی نهاد عمومی غیر دولتی است و بودجه ندارد و این بودجه‌هایی که ذکر می‌شود تحت عنوان کمک داده می‌شوند. اعتبار بنیاد در سال ۹۶ بیست و هشت و نیم میلیارد تومان است نه نوزده میلیارد! نوزده میلیارد پولی است که به عنوان بسته حمایتی از دولت گرفته‌ایم.

۱۲ میلیارد تومان، بودجه ارکسترها

وی در ادامه به توضیح تقسیم بودجه پرداخت: ۱۲ میلیارد در بودجه ۹۶ مربوط به ارکستر ملی و سمفونیک است. پتج میلیارد کمک به صیانت از موسیقی است. در سال ۹۶ پولی که ما بابت تئاتر داشتیم بین چهار و نیم تا پنج میلیارد تومان است. بنیاد رودکی ۲۳۰ نفر کارمند دارد که حقوق آن ها از همین محل پرداخت می‌شود. بخش عمده تئاترهای امسال در تالارهای ما رایگان برگزار شده‌اند. هزینه تمام شده دو ساعت اجرا در تالار وحدت عددی حدود ۲۵ میلیون تومان است، این در حالی است که ما اگر هزینه‌ای از گروه دریافت کنیم مبلغ شش میلیون تومان خواهد بود.

در ادامه ستاره اسکندری، تهیه‌کننده نمایش خانه برنارد آلبا مهمان تلفنی برنامه بود و در مورد این تئاتر به کارگردانی علی رفیعی شفاف‌سازی شد و مشخص شد تمام تمرین‌های این گروه به صورت رایگان در طبقه هفت تالار وحدت صورت گرفته است و آقای صفی‌پور نیز قول دادند که اجرا نیز به صورت رایگان برگزار شود.

در پایان صفی‌پور اعلام کرد که مجموعه آزادی به صورت رایگان در خدمت همه گروه‌ها هست.

«شب تئاتر» با اجرا و کارشناسی پیام دهکردی، تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و سردبیری محراب محمدزاده، با محوریت تحلیل مسائل مربوط به تئاتر کشور، شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 4 آذر 97، کد مطلب: 695511، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
م.آ75
این مقدارپول می تونست جای دیگه صرف بشه تا مشکلاتی مالی مردم حل بشه اما اینکه این گونه کمک ها چرا تاثیری در فرهنگ جامعه نمیزاره جای سوال هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین