پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی برای واردات لاستیک به میزان کافی تا پایان سال، به اعتباری حدود 320 میلیون دلار نیاز است که بانک مرکزی باید نسبت به تأمین ارز اقدام کند.

شعار سال: صدیف بدری ، با اشاره به مشکلات کامیون داران در تأمین لاستیک، گفت: کمیسیون عمران مجلس به صورت ویژه پیگیر مشکلات کامیون داران است، از این رو در هفته گذشته نشستی را با حضور مسئولان وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار کرد.

بروکراسی اداری برای تأمین ارز مهم ترین مشکل در خرید لاستیک کامیون

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی یک از مشکلات عمده، بروکراسی اداری تعریف شده دولت برای تخصیص ارز به کالاهای اساسی است و این مسئله نه تنها مشکلات را حل نکرده، بلکه این وضعیت را پیچیده تر کرده است.

کامیون ها در سال به حدود یک میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک نیاز دارند

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها به صورت سالیانه کامیون ها به حدود یک میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک نیاز دارند، افزود: در شرایط کنونی کامیون ها با کمبود لاستیک در کشور مواجه هستند.

بیشترین مشکلات در رابطه با تأمین ارز خرید لاستیک توسط بانک مرکزی است، البته مسئولان بانک مرکزی اعلام می کنند که روند تأمین ارز مشکلی ندارد. بدری گفت: بیشترین مشکلات در رابطه با تأمین ارز خرید لاستیک توسط بانک مرکزی است، البته مسئولان بانک مرکزی اعلام می کنند که روند تأمین ارز مشکلی ندارد.

وی با اشاره به پیگیری های کمیسیون عمران درباره پرونده لاستیک کامیون داران طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در هفته های پیش روی این کمیسیون گزارشی را درباره عوامل تعلل و تأخیر در خرید و عرضه لاستیک به کامیون داران تهیه می کند و ضمن قرائت گزارش در صحن علنی مجلس، این گزارش به رئیس جمهور و رئیس مجلس برای پیگیری ارسال خواهد شدوی گفت: در شرایط کنونی برای واردات لاستیک به میزان کافی تا پایان سال، به اعتباری حدود 320 میلیون دلار نیاز است که بانک مرکزی باید نسبت به تأمین ارز اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی اگر مدیریتی برای بحث لاستیک کامیون ها صورت نگیرد، احتمال دارد که مشکل جدیدی بیشتر از مشکلات گذشته بروز کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فصل اقتصاد، تاریخ انتشار 4 آذر 97، کد مطلب: 238110، www.fasleqtesad.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین