پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف کارت سوخت گفت: حذف کارت سوخت باعث تاراج منابع کشور و واریز هزاران میلیارد به جیب قاچاقچیان شده است.
شعارسال: مقام معظم رهبری بارها بر کار و مدیریت جهادی تأکید داشته و دارند و آن را از شاخصهای مسئولیت در نظام اسلامی دانسته‌اند. مدیریت یعنی فرایند به‌کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی و هدایت آن برای دستیابی به اهداف بر اساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می‌گیرد، در این رابطه با دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم و وی اساسی­‌ترین ضعف فعلی در قوه مجریه را نداشتن مدیریت جهادی می ‌داند.

وی با تصریح بر اینکه تمامی نقص‌های موجود در حوزه اقتصادی به‌علت میدان ندادن به تفکر بسیجی و جهادی در حوزه اقتصادی بوده است گفت: در صورتی که به این تفکر میدان داده می‌شد بسیاری از مشکلات و مسائل حوزه اقتصاد حل می‌شد و این‌گونه در تکانه‌های اقتصادی دچار مشکل نمی‌شدیم.

ساداتی‌نژاد با ابراز اینکه تیم اقتصادی قوه مجریه بیش از اینکه نیاز به تغییر اشخاص داشته باشد نیاز به تغییر در نوع رویکرد و تفکر دارد گفت: در مدیریت جهادی و براساس تفکر بسیجی تصمیمات کلان اقتصادی بر اساس اغراض سیاسی، حزبی و تسویه حسابهای سیاسی نیست بلکه بر اساس صلاح ملت و نظام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه مشکل امروز اقتصاد کشور فدا کردن مدیریت برای اغراض سیاسی است گفت: با ادامه این رویه اقتصادی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هر روز بیشتر می‌شود چرا که در قاموس این نوع مدیریت توجه به مشکلات معیشتی مردم اهمیت چندانی ندارد.

ساداتی‌نژاد با ابراز اینکه نقطه مقابل مدیریت جهادی مدیریت غیرکارشناسی، انتقامی و محافظه‌کار است گفت: به‌عنوان نمونه حذف کارت سوخت باعث شد روزانه بین 20 الی 40 میلیون لیتر سوخت اعم از بنزین و گازوئیل از کشور قاچاق شود و این آماری است که به‌صورت رسمی خود دولت به آن اذعان می‌کند.

* اجحاف در حق مردم با سیاسی‌بازی در تصمیمات کلان اقتصادی

* حذف کارت سوخت باعث تاراج منابع کشور و واریز شدن هزاران میلیارد به جیب قاچاقچیان

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح به اینکه سیاسی‌بازی در تصمیمات کلان اقتصادی اجحاف در حق مردم ایران است گفت: مدیریتی که جهادی نباشد دارای سه شاخص است؛ مدیریتی که تصمیماتش سیاسی و غیرکارشناسی است؛ مدیریتی که محافظه‌کار است و مدیریتی که به خواست مردم بی‌توجه است.

وی در مورد مدیریت غیرکارشناسانه به حذف سیاسی و غیرکارشناسی کارت سوخت اشاره کرد و افزود: حذف کارت سوخت باعث تاراج منابع کشور و واریز هزاران میلیارد به جیب قاچاقچیان شد، حال اگر حذف کارت سوخت به ‌علت سیاسی‌بازی و اینکه کار دولت سابق بوده و لاجرم باید حذف می‌شده نبوده است، مدیران مربوطه بایستی پاسخ دهند چرا کارت سوخت حذف شد و اگر بد بود چرا اکنون در صدد احیای آن هستند.

ساداتی‌نژاد در مورد مدیریت محافظه‌کارانه وضعیت پرداخت یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد دو دهک بالای جامعه که ماهیانه درآمدی بالای 5 میلیون دارند حذف نشود و به‌جای آن به عامه مردم که در شرایط فعلی و با نوسانات قیمتها دچار مشکل شده‌اند کمک نشود. اما این اقدام را یک مدیری که محافظه‌کار است انجام نمی‌دهد و این اقدامی است که صرفاً یک مدیری با روحیه کار کردن جهادی می‌تواند انجام دهد.

وی در مورد مصداق دیگر مدیریت محافظه‌کارانه به وضعیت اخذ مالیاتها پرداخت و اضافه کرد: اکنون مالیاتها به‌جای اینکه در خدمت تولید کشور باشد و از دلالان و واسطه‌ها گرفته شود بیشتر علیه تولید کنندگان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در شرایط حساس فعلی بیش از هر چیز دیگر به وجود روحیه مدیریت جهادی و بسیجی کشور نیازمند است گفت: نقطه مقابل مدیریت بسیجی مدیریتی است که نه به توانایی کشور و مردمش باور دارد و نه در تصمیمات کلان به دغدغه مردم توجه دارد.

* تعطیلی خط 2 تولید شرکت سیتروئن سایپا کاشان یک روز بعد از سفر وزیر صمت

وی با بیان اینکه در ادبیات امام خمینی و مقام معظم رهبری توجه به مردم اهمیت ویژه‌ای دارد و همه مسئولین بایستی به این نکته توجه داشته باشند گفت: چرا بایستی یک روز بعد از سفر وزیر صمت به کاشان خط دوم تولید شرکت سایپا سیتروئن تعطیل شود.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: تعطیلی خط 2 تولید شرکت سایپا سیتروئن کاشان یک روز بعد از سفر وزیر صمت به کاشان در حالی که مدیرعامل آن اذعان کرده بود "هیچ مشکلی در خط تولید نداریم"، این شائبه را به‌وجود می‌آورد که خودروسازان تعمداً برای افزایش قیمت خودرو تولید را متوقف کرده‌اند که اگر این اتفاق رخ داده باشد ظلم به مردم است و حرکت در مسیر خلاف خواست رهبری در توجه به مردم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با شرایط اخیر بازار سکه و ارز گفت: اکنون بیش از نیاز به ثبات در بازار ارز نیاز به واکاوی و پاسخ به این پرسش است که چرا و چگونه این نوسانات در بازار ارز و سکه به‌وجود آمد که اگر حضور به‌موقع و مؤثر دستگاه‌های دیگر همچون دستگاه قضا برای بریدن دست سودجویان نبود معلوم نبود که چه سرنوشتی برای بازار ارز و سکه به‌وجود می‌آمد.

ساداتی‌نژاد در مورد میزان تأثیر تغییرات بانک مرکزی در جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت ارز و بازگشت ثبات نسبی به آن گفت: به‌طور کلی عوامل مختلفی در این امر نقش داشتند اما سؤال این است که؛ اگر دولت معتقد است وجود یک شخص در رأس بانک مرکزی باعث این نوسانات شده که تغییر آن باعث ایجاد ثبات نسبی شده است حال چرا به چنین فردی پست جدیدی واگذار می‌شود؟

وی با انتقاد از اینکه با افزایش قیمت دلار کالاها نیز گران می‌شود اما زمانی که قیمت دلار کاهش چشمگیری نیز پیدا می‌کند اثر چندانی به‌روی قیمتها ندارد گفت: دولت و نهادهای نظارتی باید در خصوص شیوه مدیریت بازار و کیفیت نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها به مردم پاسخگو باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 12 آذر 1397 ، کدخبر: 1889732 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین