پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی با گلایه از کمبود امکانات ورزشی معلولان این استان از مسئولان خواستار توجه و حمایت بیشتر از ورزشکاران معلول شد.

شعارسال:  رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی با گلایه از کمبود امکانات ورزشی معلولان این استان از مسئولان خواستار توجه و حمایت بیشتر از ورزشکاران معلول شد.

برات ایمنی اظهار کرد: متأسفانه ورزش معلولان با مشکل مواجه می‌شود و کمبود امکانات مهم‌ترین دلیل این کمبودها است.

ایمنی تصریح کرد: باوجود اینکه در تمامی شهرستان‌ها ورزشکاران مستعدی داریم که علاقه‌مند ورزش هستند و صاحب عنوان بوده اما متأسفانه مکان و امکانات مناسبی برای تمرین ندارند.

وی افزود: مربی تیم بسکتبال با ویلچر مختص معلولان است و مدرک مربیگری در این رشته ورزشی را اخذ کرده همچنین دوره مربیگری دوومیدانی نیز مختص معلولان هفته پیش در مشهد برگزار و دو نماینده از استان موفق به کسب این مدرک شدند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی گفت: والیبال نشسته در بجنورد از سال ۷۰ راه‌اندازی شد و جزء رشته‌های فعال استان است، همچنین بسکتبال، تنیس روی میز، تیرکمان و دوومیدانی نیز جزء رشته‌های فعال استان بوده و نیاز به امکانات و تجهیزات بسیاری برای فعالیت مستمر این ورزش‌ها در استان‌ها داریم.

ایمنی تصریح کرد: در رشته دوچرخه‌سواری نیز احمد حسن‌آبادی دوچرخه‌سوار معلول بجنوردی در ۳ ماده در رقابت‌های قهرمانی کشور نایب‌قهرمان شد اما یئت توان خرید یک دوچرخه کورسی برای این ورزشکار را ندارد، حسن‌آبادی امسال در مشهد با اختلاف یک ثانیه از رقابت‌های پارالمپیک جا ماند.

قهرمان‌پروری از ورزشکاران مستعد معلول

به گفته وی فعالیت‌های قابل توجهی در رشته جانبازان و معلولان انجام می‌شود و اندک توجه و حمایت می‌تواند از معلولان مستعد قهرمان بسازد.

ایمنی افزود: در اکثر رشته‌های ورزشی کمبود تجهیزات داریم، تیراندازی باکمان دو سالی است که در استان ویژه معلولان راه‌اندازی شده اما کمان نداریم، میز پینگ پنگ باید مختص معلولان ویلچری باشد، معلولان نمی‌توانند از میزهای معمولی استفاده کنند، ویلچرهای مختص بسکتبالیست‌های با ویلچر هزینه‌ای حدود هشت میلیون تومان دارد اما امکان تهیه آن خیلی سخت شده درحالی‌که در شهرستان‌های شیروان، فاروج و اسفراین بازیکنان با پتانسیلی داریم و تیم بجنورد هم‌اکنون در لیگ دسته دو است.

به گفته وی اعزام بازیکنان معلول مشابه سایر ورزشکاران نیست، عمده اعزام‌ها هوایی انجام می‌شود چون ورزشکاران شرایط اعزام با اتوبوس و مینی‌بوس و سایر وسایل نقلیه را ندارند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی از مسئولان خواست توجه ویژه‌ای به ورزش معلولان داشته باشند و ورزش معلولان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:12 آذر 1397 ، کدخبر: 4474860،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
س.ح75
با ورزش میشه به معلولین امید به زندگی بخشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین