پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به جز پایه اول ابتدایی که از اول خرداد ثبت نام آنها شروع می شود، ثبت نام سایر مقاطع تحصیلی پس از اتمام امتحانات آغاز می شود.

شعار سال: علی زرافشان در گفتگو با برنامه خبری تیتر امشب شبکه خبر، گفت: در سال گذشته بیش از 6 هزار بازدید از مدارس سطح کشور انجام شده که نارضایتی از مدیران و محیط آموزشی در صدر گلایه ها و شکایات مردم قرار داشته است.

 
وی افزود: بحث دریافت شهریه در مدارس دولتی جزو مهمترین و اولویت شکایت مردم نبوده است.
 
این مقام ارشد در وزارت آموزش و پرورش گفت: چه در مدارس دولتی و غیر دولتی اگر مبالغی بیش از حد دریافت شده باشد به خانواده ها بازگردانده می شود.
 
وی افزود: مدارسی که شهریه ای هستند، مبالغ مورد نظر را باید در دید مردم قرار دهند.

زرافشان همچنین افزود: مجلس قانون شوراها را به تصویب رسانده و دست مدیران را در دریافت وجه از اولیا دانش آموزان باز گذاشته است؛ اما متاسفانه برخی مدیران مراعات اولیاء را نمی کنند.
 
وی افزود: ما 110 هزار مدرسه در سطح کشور داریم و تخلف اندک ممکن است رخ دهد.

وی اخذ پول و شرط پرداخت پول برای دادن کارنامه یا چنین مواردی را بسیار ناچیز دانست.

رئیس پروژه مهر و ستاد ثبت نام مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام از اول خرداد برای پیش دبستانی ها و پایه اول ابتدایی شروع می شود و ثبت نام مابقی دانش آموزان، بعد از امتحانات آخر سال انجام خواهد شد.

قاسم جعفری نماینده مجلس هم که در استودیو تیتر امشب حضور داشت؛ گفت: اصل 30 قانون اساسی می گوید 12 سال اول تحصیل باید رایگان باشد. اما این به معنی مشارکت نکردن مردم و خیران نیست.
 
وی افزود: یکی از مشکلات در این بخش نظام بودجه ریزی دولت است، به گونه ای که دخل و خرج آموزش و پرورش با بودجه اختصاص یافته اصلا سازگار نیست.
 
وی گفت: باید به آموزش و پرورش در بحث بودجه کمک شود.

 جعفری با تاکید بر مشکلات نظام آموزش و پرورش گفت: باید در بخش مدیریت مدارس و انتخاب آنان دقت نظر بیشتری داشت.
 
جعفری نماینده مجلس در ادامه برنامه افزود: تصور ما اینست که نظارت در آموزش و پرورش از داخل خودش انجام شود و مردم خروجی کار را ببینند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 1395، کد مطلب:174217 : www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین