پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
یک فعال حوزه گردشگری و فروش خدمات سفر گفت: پیشنهاد می‌کنیم آژانس‌های گردشگری به سمت تعریف و طراحی تورهای داخلی و خارجی به صورت تخصصی پیش بروند زیرا طراحی تور نمونه ای از کارهایی است که تکنولوژی به خوبی نیروی انسانی نمی‌تواند آن را انجام بدهد.

شعارسال:یک فعال حوزه گردشگری و فروش خدمات سفر گفت: پیشنهاد می‌کنیم آژانس‌های گردشگری به سمت تعریف و طراحی تورهای داخلی و خارجی به صورت تخصصی پیش بروند زیرا طراحی تور نمونه ای از کارهایی است که تکنولوژی به خوبی نیروی انسانی نمی‌تواند آن را انجام بدهد.

نیما قاضی در حاشیه نخستین دورهمی فعالان گردشگری درباره حواشی نامه انجمن شرکت‌های خدمات مسافرتی و همچنین نامه به سازمان هواپیمایی درباره ی برخورد با کسب و کارهای آنلاین ارائه دهنده خدمات گردشگری اظهار داشت: تخفیف‌های سایت علی بابا فقط برای پروازهای خارجی است که با به‌کار‌گیری فناوری‌های نوین توانسته بهره‌وری و اثربخشی بیشتر ایجاد کند و به‌دلیل حجم فروش بیشتر، این تخفیف به مسافر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مسلما در حوزه گردشگری دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی رقابت کرد، و پیشنهاد می‌کنیم آژانس‌های گردشگری به سمت تعریف و طراحی تورهای داخلی و خارجی به صورت تخصصی پیش بروند و در این زمینه سایت علی بابا نیز آمادگی همکاری با فعالان انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران را اعلام می‌کند زیرا طراحی تور نمونه ای از کارهایی است که تکنولوژی به خوبی نیروی انسانی نمی‌تواند آن را انجام بدهد.

قاضی تصریح کرد: مسئله ای که در ایام اخیر رخ داده است این بوده که در حوزه فروش بلیط های سیستمی ما آمدیم و ایرلاین ها با طور مستقیم به مسافر وصل کردیم و این یک خدمت بهتر از منظر قیمت برای مردم است و در این زمینه نیز انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از عملکرد ما برای حمایت از مردم حمایت کرده است و طبق نامه ای نیز عنوان کردند که موضوع نامه انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران را پیگیری حقوقی می‌کنند و در تاریخ 13 آذر ماه 97 نیز نامه ای منتشر کردند که تبانی و فشار آوردن برای گران فروشی جرم است و با آن برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت علی بابا درباره رسانه ای کردن این موضوع خاطرنشان کرد: ما این کار را برای رفاه مسافر انجام دادیم و مسافران خود می‌توانند در این زمینه قضاوت کنند وگرنه از نظر حقوقی هیچ موردی ما را تهدید نمی‌کند زیرا کار ما طبق ضوابط قانونی بوده است و مطرح شدن این جزئیات با مردم کمک به جلوگیری از آسیب رساندن به مجموعه علی بابا می‌کند و ما همچنان با قدرت به ادامه فعالیت خود می‌پردازیم.

همچنین به نقل از همگردی- قاضی در این نشست نیز عنوان کرد: مخالفت با کسب وکارهای آنلاین خدمات گردشگری موضوع جدیدی نیست؛ تخفیف بلیط در همه آژانس ها انجام می شود و مرسوم است. اعتراض به فعالیت علی بابا به این دلیل صورت گرفته است که چرا شما به عنوان یک فعالیت آنلاین این تخفیف را لحاظ می‌کنید؟ با فروش ارزان تر بلیط توسط این مجموعه، فروش بلیط در آژانس های دیگر کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت علی بابا گفت: بلیط پروازهای خارجی در علی بابا با قیمت ارز ان تری به فروش می رسد و این به دلیل ارزان تر بودن هزینه های ماست؛ مردم نیز گرایش بیشتری نسبت به خرید از علی بابا پیدا می کنند و این تفاوت قیمت و فروش عمده توسط علی بابا موضوعی است که توان رقابت از آژانس ها را با افت مواجه کرده و سامانه های آنلاین بیشتر مورد استقبال مسافران قرار گرفته اند.

رونمایی بزرگ ترین مرکز خدمات مشتریان در حوزه گردشگری

وی با بیان اینکه بزرگ ترین مرکز خدمات مشتریان در حوزه گردشگری به زودی رونمایی می شود، گفت: این موضوع نشان از فراگیر شدن تکنولوژی و تاثیر آن در صنعت گردشگری دارد؛ روش های سنتی در گردشگری و فروش بلیط توان مقابله با روش های جدید و به روز را ندارند.

قاضی درباره فیلترینگی که اخیرا برای سایت های گردشگری صورت گرفته بود، بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی را طراحی کرده بود که هر آژانسی برای فروش اینترنتی باید آن را دریافت می کرد؛ بعضی از آژانس ها و سایت ها موفق به دریافت آن نشده بودند و برخی از مجموعه‌هایی که زیرساخت درست حقوقی نیز نداشتند موفق به دریافت آن نشده بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار16آذر97، کدخبر: 1893284 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
س.ح75
اینجوری هم کیفیت تور ها بیشتر میشه هم رضایت مسافرین که باعث جذب بیشتر توریست میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین