پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
سفیر فنلاند گفت: ۱۵ سال پیش شرکت‌های فنلاندی زیادی در ایران بودند و اکنون نیز شرکت‌های مهم و شناخته‌شده‌ فنلاند که در ۱۲۰ کشور دنیا حضور دارند، در حال بازگشت به ایران هستند.

شعارسال: در نشست با استاندار لرستان که در محل استانداری برگزار شد با تأکید بر اینکه زمینه‌های زیادی برای ارتباط و تعاملات فنلاند، ایران و لرستان وجود دارد اظهار داشت: امروز صفحه مربوط به لرستان را باز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 15 سال پیش شرکت‌های فنلاندی زیادی در ایران بودند افزود: شرکت‌های مهم و شناخته‌شده‌ فنلاند که در 120 کشور دنیا حضور دارند، در حال بازگشت به ایران هستند.

سفیر فنلاند به غنای فرهنگ و تمدن ایرانی در حوزه‌هایی چون معماری، ادبیات و هنر، موسیقی و ابزار اشاره و عنوان کرد: باید در زمینه‌های گردشگری و تجارت تعاملات بیشتری با ایران داشته باشیم.

کمراینن با تأکید بر اینکه بسیار مایل است در مورد لرستان بیشتر بداند بیان کرد: در سفر به لرستان متوجه شدیم که ایران، چیزهای دیگری هم دارد.

وی راز توسعه و پیشرفت تکنولوژی فنلاند را در سیستم آموزش عالی و مناسب این کشور دانست و تصریح کرد: در حوزه‌ آموزش و تحصیل برخی از دانشگاه‌های ما در جهان سرآمد هستند و یکی از بهترین‌های آن‌ها در تهران شعبه دارد و خدمات تحصیلی و آموزشی ارائه می‌دهد.

سفیر فنلاند با بیان اینکه فنلاند کشور اختراع و نوآوری است گفت: در حوزه‌ تولید انرژی از پسماندها فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، به‌ طوری‌که دیگر چیزی به نام پسماند در فنلاند نداریم و همه‌ آن‌ها را عصاره‌ انرژی می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه بعد از روی کار آمدن دولت روحانی و توافق هسته‌ای اولین شرکتی که در ایران سرمایه‌گذاری کرد یک شرکت فنلاندی بود اظهار داشت: شرکت‌های فنلاندی بعدازآن نیز چهار سرمایه‌گذاری در ایران داشته‌اند.

کمراینن خاطرنشان کرد: امیدوارم روابط خوب گذشته میان ایران و فنلاند دوباره تکرار شود و شکل بگیرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاريخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395، کد خبر: 173788، www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین