پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
19 نماینده مجلس از حوزه انتخابیه استان اصفهان و شهرستان‌های آن طی نامه‌ای به رئیس مجلس در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های دولت درباره جاری شدن آب در زاینده‌رود استعفای خود را اعلام کردند.

شعارسال:19نماینده مجلس از حوزه انتخابیه استان اصفهان و شهرستان‌های آن طی نامه‌ای به رئیس مجلس در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های دولت درباره جاری شدن آب در زاینده‌رود استعفای خود را اعلام کردند.

متن نامه نمایندگان اصفهان به لاریجانی

با سلام و احترام همانطور که مستحضرید و یک مورد در حضور جنابعالی با وزیر نیرو مشکلات آب استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، متاسفانه با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی احیای رودخانه زاینده‌رود را در حضور مردم اعلام و سال‌ها از آن قرار می‌گذرد، احیای زاینده‌رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه به‌‌رغم پیگیری بسیار زیادی که انجام شده حتی از گذاشتن اعتبار و ردیف مرتبط با تأمین آب شرب (که در سال جاری تا مرز بحران جلو رفت) خودداری کرد، لذا در صورتی که نتوانیم حداقل حق مردم استان و جمعیت چندین میلیونی را برای تأمین آب شرب آنها از طریق این دولت تأمین کنیم، دلیلی برای حضور و مسئولیت نمایندگی نمی‌بینیم و ما امضاکنندگان زیر استعفای خود را تقدیم و از زمان تقدیم از حضور در صحن و کمیسیون‌ها خودداری تا تعیین تکلیف مشخص گردد.

استعفا راه برون‌رفت از مشکلات نیست

مشکل کم‌بودن آب در زاینده‌رود قابل درک است و باید نمایندگان این منطقه پیگیر حل آن باشند و هیچ اشکال یا ایرادی به این موضوع وارد نیست، اما ‌اگر بنا باشد تا هر نماینده‌ای به جهت مشکلات منطقه‌ای خود از ابزار استعفا استفاده کند دیگر چه کسی در کشور باید قانون‌گذاری کند؟ آیا این مجلس، مجلس قانون‌گذاری است یا تبدیل به مجلس شهرهای مورد نظر نمایندگان می‌شود؟ مجلس در کشور مجلس شورای اسلامی است نه مجلس اصفهان.

نمایندگان در مجلس باید پیگیر مطالبات جامعه در سطح کلان باشند چرا که مشکلات اصفهان هم بخشی از مشکلات کشور است، اما سخن آن است که اگر نمایندگان هر منطقه‌ای برای مقابله با وعده‌های انجام نشده یا به تاخیر افتاده به سمت استعفا روند، در آن زمان وظیفه نمایندگان مجلس در کشور چیست؟ بنابراین باب شدن استعفا از سوی نمایندگان به هیچ عنوان مورد قبول نیست. در مقابل هم اگر مسئولی وعده‌ای برای حل مشکلی را داده اما به آن رسیدگی نکرده بهتر است تا هرچه زودتر فکری برای موضوع کرده و وظیفه‌اش نسبت به مردم را انجام دهد.

در این میان بسیاری تصورشان از اینگونه رفتارهای مجلس آن است که نمایندگان به جهت کسب رأی در انتخابات سال آینده مجلس به دنبال تبلیغات منطقه‌ای هستند که نشان دهند با پیگیری مطالبات شهر، به جمع‌آوری رأی هم برسند. اما در هرصورت اگر اینگونه اقدامات تبلیغاتی هم باشد پیگیری مطالبات خوبی است اما اگر بنا باشد تا در تمام استان‌ها، نمایندگان به جهت یک مساله استانی هر بار دست به اینگونه اقدامات زنند دیگر جایگاه قانونگذاری مشخص نیست؟ لذا باید مسائل را با نگاه کلان مورد ارزیابی قرار داد تا موضوعات رسیدگی شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به وضعیت اسفناک زاینده‌رود به «آرمان» گفت: زاینده‌رود حقآبه کشاورزان اصفهانی را داشته که دارای 900 میلیون متر مکعب آب بوده است اما طبق آخرین اخبار و کاهش بارندگی به 450 میلیون متر مکعب رسیده بود که اکنون به صفر رسیده است. فتح‌ا... معین در ادامه گفت: افزایش برداشت‌های غیرمجاز در بالادست وضعیت زاینده‌رود را به این روز رسانده و مسئولان هیچ اقدام موثری در تأمین آب کشاورزان و صنعت اصفهان انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئولان از جمله شورای شهر اصفهان و نمایندگان اصفهان در مجلس طی مدت‌های طولانی پیگیر تعیین تکلیف این موضوع بودند. رئیس شورای شهر اصفهان تاکید کرد: متاسفانه اقدام جدی از سوی وزارت نیرو جهت حل مشکل نشده و مکررا باعث اعتراض شدید کشاورزان و در نتیجه استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس شد.

معین در پاسخ به این سوال که استعفا راه مناسبی برای اعلام اعتراض نیست، ‌چه راهی را مناسب می‌دانید، گفت: تعامل و گفت‌وگوی مکرر با وزارت نیرو باید انجام گیرد که در گذشته این موضوع اتفاق افتاده است. بنابراین وزارت نیرو باید به قول‌هایی که داده عمل کرده و اقداماتی را که در این راستا قصد اعمال دارد اعلام کند.

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران ،تاریخ انتشار:15 آذر 97، کدخبر: www.telexiran.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین