پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، در پنجمین «شنبه سیاه» اعتراضات در فرانسه، نخستین معترضان جنبش ضد سرمایه‌داری وارد خیابان شانزلیزه پاریس شدند و شهر‌های این کشور به ویژه پاریس آرایش جنگی به خود گرفته است.

شعارسال: در پنجمین هفته اعتراضات مردمی در فرانسه از صبح امروز شهر‌های این کشور به ویژه پاریس آرایش جنگی به خود گرفته است.

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، در پنجمین «شنبه سیاه» اعتراضات در فرانسه، نخستین معترضان جنبش ضد سرمایه‌داری وارد خیابان شانزلیزه پاریس شدند.

خبرگزاری فرانسه از پاریس نیز گزارش داد: نخستین معترضان جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه در حالیکه فریاد می‌زدند تا پیام خود را به گوش همگان برسانند و شمار زیادی از نیروهای امنیتی آنها را احاطه کرده بودند، وارد خیابان شانزلیزه، مشهورترین خیابان پایتخت شدند.


شنبه این هفته که معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه آن را "گام پنجم" می‌خوانند، سراسر این کشور شاهد برگزاری تظاهرات خواهد بود. در اولین ساعت حضور معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه در خیابان شانزلیزه 37 نفر بازداشت شدند. نیروهای پلیس ضدشورش و ژاندارم‌ها جلوی اماکن تجاری و تفریحی مستقر هستند.


همانند هفته گذشته نیروهای ژاندارمری در تمامی ورودی‌های پاریس حضور داشته و اشخاص و سرنشینان خودروها را کنترل می‌کنند. در پنجمین هفته متوالی از اعتراضات مردمی به نظام سرمایه‌داری در فرانسه از صبح امروز شهرهای این کشور به ویژه پاریس بار دیگر برای شنبه‌ای سیاه آرایش جنگی به خود گرفته است.


اعضای جنبش ضد سرمایه‌داری موسوم به «جلیقه‌زردها» در شبکه‌های اجتماعی گام پنجم در مبارزه با سیاست‌های دولت فرانسه را "کیش و مات" نامیده و بار دیگر خواستار استعفای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 24آذر 97، کدخبر:6763118 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین