پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه مهارت‌های اجتماعی باید از مدارس و مهدهای کودک به کودکان آموزش داده شود، گفت: جامعه کلنگی ما نیاز به بازسازی و ترمیم دارد.

شعارسال: سیاوش شهریور در همایش پیشگیری از طلاق و افتتاح ۷۵ مرکز پیشگیری و مداخله کاهش طلاق افزود: آسیب‌های اجتماعی حوزه‌ای است که همه شئونات نظام را درگیر کرده و باعث نگرانی خانواده‌ها و جامعه شده است که باید با همکاری دستگاه‌های مختلف و قوه‌قضائیه برای رفع آنها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سخت‌ترین پیچ تاریخی ایران قرار داریم، گفت: به طرف یک جامعه کلنگی در حرکت هستیم، جامعه‌ای که به شدت فرسوده شده و همه بندهای آن در حال پاره‌ شدن است.

به گفته شهریور، هیچ‌ وقت واقعیت‌های جامعه به دختران و پسران آموزش داده نشده و نمی‌شود، در حالی که باید آموزش‌های پیشگیری از طلاق و یا سایر آسیب‌های اجتماعی از سطوح پایین آموزشی و دبستان وارد مدارس شود، اما متاسفانه حوزه آموزش رها شده است و فرزندان ما در مدارس دوره‌های آموزشی مهارتی زندگی را نمی‌بینند.

*در تهران وضعیت آسیب های اجتماعی بدتر از سایر شهرهاست

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه در سال ۵۸ از هر ۱۶ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود اما سال گذشته از هر ۲.۸ ازدواج یکی به طلاق انجامیده است، گفت: چه اتفاقی در جامعه افتاده که شاهد افزایش آمارهای آسیب‌های اجتماعی و طلاق هستیم. همچنین مصرف مشروبات الکلی نیز در جامعه زیاد شده است و در تهران وضعیت بدتر از شهرهای دیگر است و همچنین کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه تاسف‌بار است.

به گفته وی، در ۶ ماه اول سال ۹۲، ۳۳هزار نزاع ثبت شده، در حالیکه در سال ۹۳ این آمار به ۱۳۳ هزار مورد رسیده است.

شهریور با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران باید دلسوزانه، متعهدانه و بسیار موثر در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج، آموزش مسائل جنسی به زوجین و همچنین از سنین کمتر و ورود این مباحث در واحدهای درسی آموزش و پرورش و ... از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد و بسیاری از مسائلی که هم‌اکنون تابو شده است، برطرف شده و جامعه ما نیازمند یک جراحی در ذهن است.

*35 درصد طلاق‌های کشور مربوط به حوزه جنسی است

وی با تاکید بر اینکه ۳۵ درصد طلاق‌های کشور مربوط به حوزه جنسی است، گفت: جامعه باید این گونه مهارت‌ها را به دختران و پسران آموزش دهد و نگاه‌ها را باید تغییر داد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد زنان ایرانی شاغل هستند، گفت: اگر تعداد زنان شاغل به ۷۵ درصد برسد در این صورت چقدر آمار طلاق افزایش پیدا خواهد کرد و باید از هم‌اکنون برای آینده برنامه‌ریزی کرد تا شاهد افزایش آسیب‌ها نباشیم.

وی گفت: باید آموزش و پرورش را مجبور کرد تا واحدهای مربوط به مهارت‌های زندگی را جزو کتب درسی قرار دهند و همچنین باید مهارت‌های مربوط به آزار جنسی کودکان را نیز از مهدهای کودک به آنها آموزش داد.

شهریور با اشاره به اینکه نمی‌توان صورت مسئله را پاک کرد، گفت: باید واقعیت‌های جامعه را بپذیریم و بر اساس آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و به نظر می‌رسد روحانیت نیز باید به این موضوع ورود کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تهران، نسل جدید مانند نسل قبل نیستند و باید تفاوت آنها را بپذیریم و بر اساس زمان حال و نیازهای این نسل برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28اردیبهشت1395، کدخبر: 3661135: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین