پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
رحیمی می‌گوید: انتقادات بسیاری از اصولگرایان به برجام هرچند ظاهر قانونی یا روکش فنی دارد، اما در عمل شاهد آن هستیم که هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم این اظهارنظرها و فعالیت‌های سیاسی و جناحی بیشتر می‌شوند.

شعار سال: چهره‌های اصولگرا مدتی است انتقادات خود از توافق برجام را از سرگرفتند. حسین شریعتمداری از پیش‌بینی‌اش درباره برجام می‌گوید و سعید جلیلی به طعنه می‌گوید گلابی‌های برجام چه شد! دیگر چهره‌های اصولگرا همچون ابراهیم رئیسی هم بیکار نیستند و به تازگی دوباره نقد سیاست خارجی را از سر گرفته‌اند. ابراهیم رئیسی البته شکرگزاری کرده بود که رئیس جمهور نشده بود. هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم انتقادات اصولگرایان شدت بیشتری می‌گیرد.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفته مجموعه اصولگرایان تاکنون نتوانستند به یک جمع‌بندی واحدی در رابطه با انتخابات مجلس یازدهم برسند بنابراین همچنان به دنبال تلاش‌های متفرقه‌ای هستند که سبد رای خود را در سطح جامعه تثبیت کنند و چون اقدامات آن‌ها بصورت متمرکز و هماهنگ نیست کار‌ها و تحرکات ناهماهنگی از سوی آن‌ها شکل می‌گیرد و از این‌رو گاهی حملاتی را به برجام، SPV، دستگاه دیپلماسی کشور یا شخص ظریف ترتیب می‌دهند. این حملات توسط افراد و گروه‌های مختلفی از جریان اصولگرایی انجام می‌شود که به نظر میاد هر کدام از آن‌ها به دنبال این هستند که سهم بیشتری را از انتخابات آتی به دست آورند.

او می‌گوید: انتقادات بسیاری از اصولگرایان به برجام هرچند ظاهر قانونی یا روکش فنی دارد، اما در عمل شاهد آن هستیم که هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم این اظهارنظرها و فعالیت‌های سیاسی و جناحی بیشتر می‌شوند. فلسفه و انگیزه نقد بسیار مهم است و باید دید نقد در جهت اصلاح امور است یا تحریک افراد بر علیه دولتمردان؟

عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گوید: اینکه فردی اصولگرا می‌گوید دیگر کشور را بیشتر از این معطل SPV نکنید، حاصل نگاه غیر کارشناسی است، چون هر اقدامی که در حوزه دیپلماسی انجام می‌شود متوجه حاکمیت است و در سطوح بالای نظام این هماهنگی‌ها صورت گرفته است. خود آقایانی که انتقاد و اظهارنظر علیه برجام می‌کنند می‌دانند که اقدامات آقای ظریف و تیم دیپلماسی، همه با مشورت و هماهنگی افراد تاثیرگذار نظام و حاکمیت بوده است.

رحیمی گفته: هرچه به انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک شویم، انتقادات به عملکرد تیم دیپلماسی و برجام بیشتر خواهد شد، اما معتقدم انگیزه این انتقادات مهمتر از خود نقد‌ها است. گویا این افراد بیشتر از آنکه به دنبال تقویت خود باشند موفقیت را در تخریب رقیب دیده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24، تاریخ انتشار 28 آذر 97، کد مطلب: 158975، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین