پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
یک فعال اصولگرا جبهه پایداری را جریانی هزینه ساز برای اصولگرایان توصیف کرد وگفت: بسیاری از طیف های اصولگراها با مواضع پایداری مخالفند.
شعار سال : یک فعال اصولگرا جبهه پایداری را جریانی هزینه ساز برای اصولگرایان توصیف کرد وگفت: بسیاری از طیف های اصولگراها با مواضع پایداری مخالفند.
 ساز ناکوک پایداری ها همچنان کوک است؛ آنها که در کارنامه سیاسی خود به کرات تجربه مخالفت با همفکران خود در جریان اصولگرایی را دارند این بار و در حرکتی تک روانه پیگیر استیضاح وزیر امور خارجه شده بودند؛ استیضاحی که گفته می شد اصولگریان شناسنامه دار جملگی با آن مخالفند.
حرکت های رادیکالی جبهه پایداری تا جایی پیش رفته که گفته می شود این جریان سیاسی از زمان آغاز فعالیت تا به امروز نه تنها هیچ آورده ای برای اصولگرایی نداشته بلکه برای آنان هزینه ساز نیز بوده اند.
  عده ای بر این باورند که پایداری ها مجری سیاست های جریان اصولگرایی بوده و به عنوان پیش قراولان و خط شکنان تصمیمات اصولگرایان ایفای نقش می کنند این در حالی است که برخی دیگر معتقدند این جریان همواره نقش برهم زننده تصمیمات اصولگرایان را بازی می کنند، نقشی که خسارت های سنگینی را به جریان اصولگرایی وارد کرده است.
ناصر ایمانی درباره شیوه رفتار سیاسی جریان پایداری به خبرآنلاین گفت: من با این دیدگاه که پایداری ها مجری تصمیمات اصولگریان هستند مخالفم؛ اصولگرایان که به طیف های مختلف تقسیم می شوند هیچ گاه طی سالیان گذشته همراهی یا تایید مکرری از برخی مواضع جریان پایداری نداشتند بنابراین نمی توان گفت این گروه پیش قراولان جریان اصولگرایی هستند به این معنی که به عنوان خط شکن عمل کرده و اصولگرایان پشت آنها حرکت کنند.
وی نخستین آسیب جبهه پایداری را عدم همراهی آنها در انتخابات مختلف با جریان اصولگرایی خواند وادامه داد: به دلیل همین عدم همکاری پایداری ها بود که جریان اصولگرایی خسارت های سیاسی متحمل شد.
این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه برخی طیف های جریان اصولگرایی سعی می کنند در مقابل برخی مواضع تند پایداری ها مماشات کنند، ادامه داد: اما طیف های دیگری مانند  آقای لاریجانی در مقابل رفتار آنها ایستادگی کرده و مماشاتی در برخورد با مواضع پایداری ها ندارند.
ایمانی با بیان اینکه جریان پایداری بر اساس یک رویه رادیکال بنیان گذاشته شد، افزود: تولد طیف پایداری از زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بود و اعضای تشکیل دهنده آن نیز مدیران و نزدیکان ایشان بودند که به برخی از اصول فکری، اطرافیان و عملکرد آقای احمدی نژاد اعتراض داشتند بنابراین به تدریج از جریان خالص اطرافیان احمدی نژاد جدا شده و جریان سیاسی دیگری متولد کردند. این جریان اگرچه به لحاظ فکری و ایدئولوژیک با جریان فکری آقای احمدی نژاد فاصله داشت اما مواضع رادیکالی و تندروانه سیاسی و اجتماعی ایشان را به عاریت گرفت.

جبهه پایداری آورده ای برای جریان اصولگرایی نداشته است

 ایمانی در پاسخ به اینکه تصمیمات رادیکالی پایداری ها برای جریان اصولگرایی آورده داشته یا هزینه ساز بوده است، گفت: رفتارهای این جریان نه تنها آورده ای نداشته بلکه هزینه هایی به جریان اصولگرایی تحمیل کرده است زیرا طیف مخالف یعنی جریان اصلاح طلبی همواره با بزرگنمایی تصمیمات آنها تلاش کردند چهره اصولگرایان را برای افکار عمومی با جبهه پایداری ترسیم کند، در حالیکه بسیاری از طیف های اصولگراها در بسیاری مواقع مواضع پایداری را قبول ندارند.

نتیجه رفتار سیاسی پایداری ها ایجاد انشقاق بین اصولگرایان بوده است

این فعال سیاسی اصولگرا نتیجه رفتار سیاسی پایداری ها را ایجاد انشقاق در جریان اصولگرایی عنوان کرد و افزود: این جریان در مقاطع سیاسی مختلف همچون انتخابات همکاری خوبی با اصولگرایان نداشتند و بین اصولگرایان انشقاق ایجاد کردند، بنابراین در مجموع جبهه پایداری برای جریان اصولگرایی هزینه های بالایی داشته است.
ایمانی با بیان اینکه طیف پایداری تمایلی ندارد که خود را در قالب جریان اصولگرایی معرفی کند، یادآور شد: نگاهی به رفتار این جبهه نشان می دهد که آنها خیلی تمایل ندارند خودشان را اصولگرا خطاب کنند. آقای احمدی نژاد هم در طول 8 سال ریاست جمهوری از همان روز اول هیچ گاه نگفت من اصولگرا هستم یا از سوی اصولگراها حمایت می شوم، پایداری ها هم چنین مشی ای دارند، به نظر می رسد این جریان کسر شان می داند که خود را اصولگرا معرفی کند.
وی درباره نقدهای مطرح شده از سوی برخی اصلاح طلبان به عملکرد اصولگریان مبنی بر اینکه دست تندروها را باز گذاشتند، گفت: این تعابیر غلو شده است اتفاقا این اصلاح طلب ها هستند که نه تنها جلوی تندروها را نگرفتند بلکه  آنها را کاملا آزاد گذاشتند.
ایمانی ادامه داد: اینکه گفته می شود اصولگراها جلوی تندروهای خود را نگرفتند اصلا قابل قبول نیست، نمی گویم اصولگرایان در این زمینه موفق بودند اما با رصد مواضع آقایان باهنر، لاریجانی، توکلی و ابوترابی به عنوان چهره های شاخص اصولگرا متوجه خواهید شد که این افراد تا چه اندازه با پایداری ها فاصله دارند.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه چطور می توان رفتار جریان پایداری را مدیریت کرد، گفت: بخشی از اقدامات برای مدیریت رفتار پایداری ها به جریان اصلاح طلب مربوط است. اعتقاد دارم جریان اصلاح طلبی تمایل دارد که طیف پایداری باقی مانده و رادیکال تر شود تا با بزرگنمایی رفتار آنها به جریان اصولگرایی ضربه بزند.

پایداری ها پایگاه اجتماعی بسیار ضعیفی دارند/ بهره برداری اصلاح طلبان از جبهه پایداری

وی با طرح سوالی درباره تعداد شخصیت های مطرح جبهه پایداری ادامه داد: فکر می کنید طیف پایداری از لحاظ عده و عده شخصیت های سیاسی در داخل یا خارج نهاد های قدرت چند نفر است؟ شاید بتوان گفت مجموع چهره های مطرح جبهه  پایداری چه در داخل نهادهای قدرت مثل مجلس یا خارج از نهادهای قدرت مثل آقای لنکرانی یا آقای محصولی به 30 یا 40 نفر نرسند، خب با این تعداد، میزان نفوذ این افراد چقدر بوده است؟ یا چه میزان پایگاه  اجتماعی دارند؟ واقعیت این است که همه می دانند پایداری ها پایگاه اجتماعی بسیار ضعیفی دارند.
ایمانی ادامه داد: اما چرا تا این اندازه جبهه پایداری بزرگنمایی شده و اینکه چه کسی تا این اندازه آنها را بزرگ کرده است؟ آیا بزرگنمایی این گروه از سوی جریان اصولگرایی بوده مسلما پاسخ منفی است؛ این کار از سوی طیف مقابل یعنی اصلاح طلبان انجام شده، طیفی که هدفش سرکوب تندروها نیست بلکه به دنبال مقابله با جریان اصولگرایی است.

اکثریت اصولگرایان با استیضاح آقای ظریف مخالف هستند

وی با یادآوری طرح استیضاح وزیر خارجه که با تلاش پایداری ها در دستور کار مجلس قرار گرفته بود، گفت: اگرچه اصلاح طلبان از استیضاح ظریف خوشحال نیستند اما از آن بهره برداری سیاسی می کنند، اکثریت اصولگرایان با استیضاح آقای ظریف مخالف هستند اما چهره ای که امروز اصلاح طلبان از استیضاح آقای ظریف ساختند مقابله اصولگریان با آقای ظریف و دولت آقای روحانی است در حالیکه واقع امر این است که اصولگرایان با استیضاح ظریف مخالف هستند؛ نه اینکه با آقای ظریف هیچ مساله ای ندارند اما مخالف استیضاح هستند و این تندروهای اصولگرا هستند که این طرح را پیگیری می کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اما با این حال شاهدیم که اصلاح طلبان در تلاشند تا موضوع استیضاح وزیر خارجه را به پای تمام اصولگرایان بنویسند به عبارتی از تندروی پایداری ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18 آذر 1397، کدخبر: 828750،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین