پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
بارها این موضوع را شنیده‎اید و یا با علایم هشدار در پمپ‎های بنزین و گاز مواجه شده‎اید که با تلفن همراه نباید در این محل‎ها تماس برقرار کرد؛ چراکه امواج الکترومغناطیس گوشی تلفن همراه به هنگام برقراری تماس، تشدید و پرتوان شده و احتمال انفجار در این مکان‎ها افزایش می‎یابد.

شعار سال: بارها این موضوع را شنیدهاید و یا با علایم هشدار در پمپ‎های بنزین و گاز مواجه شده‎اید که با تلفن همراه نباید در این محل‎ها تماس برقرار کرد؛ چراکه امواج الکترومغناطیس گوشی تلفن همراه به هنگام برقراری تماس، تشدید و پرتوان شده و احتمال انفجار در این مکانها افزایش مییابد.

 کارشناسان معتقدند هنگام مراجعه به پمپ بنزین یا گاز باید تلفن همراه را خاموش کرد و هیچ‎گونه تماسی با آن برقرار نکرد، چراکه استفاده از این دستگاه ارتباطی در این مکان‎ها خطر انفجار را به همراه دارد. کوچکترین اصطکاک در پمپ‎های بنزین ممکن است باعث بروز حادثه شود؛ چراکه بخار ناشی از بنزین در محل پمپ بنزین خاصیت اشتعال بسیار زیادی دارد.

پمپ بنزین دارای منطقه بندی خاصی است. خطرناکترین منطقه در پمپ بنزین، دهانه باک وسیله نقلیه به هنگام سوخت گیری است و مقدار بسیار کم انرژی تا دو دهم میلی ژول نیز می‎تواند در این منطقه باعث انفجار شود. این مقدار انرژی حتی می تواند از اصطکاک بین دست با موی سر یا لباس و روشن شدن گوشی تلفن همراه یا برقراری تماس با آن به وجود آید. گوشی‎های تلفن همراه ضد انفجار نیستند و با روشن شدن صفحه نمایش یا فشردن دکمه‎های آن ممکن است به دلیل نفوذ گاز سوخت، انفجار رخ دهد.

در همین حال احتمال انفجار در این حالت به هنگام سوخت گیری بنزین سوپر بسیار بیشتر از سایر موارد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 30 آذر 97، کد مطلب: 90893، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین