پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک با حضور در صحن شورای شهر به ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری درزمینهٔ آمادگی برای ورود به فصل زمستان پرداخت.

شعارسال: حجت‌الله مرادی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک شامگاه شنبه در صحن رسمی شورای شهر در رابطه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی شهرداری در رابطه با فصل زمستان گفت: یکی از اقداماتی که در فصل بارش نیاز است شهرداری به عمل بیاورد تشکیل ستاد زمستانه است که تقریباً از اوایل فصل پاییز این ستاد شامل کمیته‌های شش‌گانه تشکیل‌شده است.

مرادی ضمن بیان اینکه جلساتی به‌صورت درونی و همچنین با حضور دیگر سازمان‌ها وادارات مربوطه در این رابطه برقرارشده است، عنوان کرد: برف‌روبی و نمک‌پاشی کمربندی‌های اصلی اراک بر عهده سازمان خدمات موتوری قرار دارد و مابقی معابر شهر بین مناطق شهری تقسیم‌شده است و همه مناطق سطح عملیاتی خود را می‌دادند و شرح وظایف و تقسیم وظایف بین اعضای ستاد انجام‌شده است.

وی به مشکلات موجود پرداخت و تصریح کرد: به‌روزرسانی ماشین‌آلات برف‌روبی و سنگین به‌واسطه تزریق مبالغی به سازمان عمران و بازآفرینی شهری انجام‌شده است البته هرچند این مبالغ به دلیل مشکلات در حد لازم نبود ولی بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات توانایی فعالیت در ایام بارش را به دست آورده‌اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک ضمن اشاره به خرید نمک توسط شهرداری تشریح کرد: حدود ۳۵۰۰ تن نمک انبارشده از سال قبل داشتیم و ۵ هزار تن نیز نمک جدید خریداری‌شده و ذخیره عمده این نمک‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: ۱۵۰۰ تن ترکیب ماسه و نمک از سال قبل داشتیم. همچنین حدود ۴۰۰۰ بسته نمک آماده‌سازی شده و در ایستگاه‌های آتش‌نشانی هر منطقه موجود است و تعدادی نیز در سطح مراکز عمومی و مدارس و بیمارستان‌ها توزیع‌شده‌اند و در حال حاضر نیز این توزیع انجام می‌شود.

انجام ۹۰ درصد هرس درختان

مرادی انجام ۹۰ درصدی هرس درختان و جمع‌آوری شاخه‌ها، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و شیب‌دار، در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی مناطق، استقرار باکس‌های نمک، آماده‌سازی نیروهای انسانی، به‌روزرسانی اکیپ‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی، هماهنگی لازم با پیمانکارهای خدمات شهری در راستای تهیه تجهیزات کارگران خدمات شهری، آموزش شهروندان، شناسایی معابر اصلی و فرعی که گره ترافیکی دارند و راه‌اندازی کمیته نظارت را از مجموعه فعالیت‌های شهرداری جهت آماده‌سازی عنوان کرد.

وی ضمن بیان اینکه در بارش‌های اخیر مانور خوبی برای سنجش عملکرد شهرداری اتفاق افتاد تصریح کرد: وضعیت جداول سطح شهر نه‌تنها در اراک بلکه در کل ایران نسبت به شرایط بارندگی نرمال طراحی می‌شوند. گاهی وضعیت بازندگی به حد فراتر از نرمال که برسد نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که جداول کشش بارندگی‌ها را داشته باشند که این را در برخی از مناطق شهری دیده‌ایم. اگر بنا باشد جداول را برای بالاترین شدت بارندگی لحاظ کنیم ازنظر اقتصادی به‌صرفه نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک به وضعیت اتوبوس‌های شهری پرداخت و تشریح کرد: سیستم اتوبوس‌رانی شهر اراک شامل ۱۵۲ دستگاه اتوبوس است که علی‌رغم دستورالعمل وزارت کشور در راستای تعیین حدومرز برای واگذاری اتوبوس‌ها، اما تماماً به بخش خصوصی واگذارشده است که‌ای کاش نمی‌شد! بعضی از مواقع نگران این واگذاری تمام و کمال هستیم؛ اگر بخشی در اختیار شهرداری قرار داشت خیلی بهتر بود.

وی تشریح کرد: طبق دستورالعمل وزارت کشور این قانون تا زمانی که این وزارت خانه هزینه ۸۲.۵ درصد از اتوبوس‌ها را پرداخت می‌کرد برقرار بود و بر اساس آن حداقل ۶۰ درصد اتوبوس‌ها در اختیار بهره‌بردار قرار می‌گرفت اما این دستورالعمل برای اتوبوس‌های جدید شهرداری سازگار نیست زیرا صد در صد این اتوبوس‌ها توسط شهرداری با استفاده از تسهیلات خریداری‌شده است.

ناوگان اتوبوس‌رانی کشور وضعیت مناسبی ندارد

مرادی ضمن تأکید بر اینکه وضعیت اتوبوس‌ها در کل کشور به دلیل عدم واگذاری اتوبوس توسط دولت وضعیت مناسبی ندارد عنوان کرد: عمر مفید برخی از اتوبوس‌ها به پایان رسیده است اما هنوز قرارداد با بهره‌بردار باقی‌مانده است. البته از ۱۵۲دستگاه اتوبوس، ۳۷ دستگاه اتوبوس داریم که هم قرارداد با بهره‌بردار تمام‌شده است و هم عمر مفید اتوبوس‌ها، که در برنامه واگذاری هستند.

وی به توضیح مراحل واگذاری اتوبوس‌های جدید شهری پرداخت و عنوان کرد: تابه‌حال هفت مرحله مزایده برگزارشده است که از این هفت مرحله، در ۴ مرحله به‌جز یک نفر که در ادامه هم انصراف داد کسی شرکت نکرد. در سه مرحله اخیر نیز در مرحله اول ۱۱ اتوبوس واگذار شد و در مرحله دوم ۱۲ نفر برنده مزایده شدند و ۵ نفر برای تسویه‌حساب آمدند و در مرحله اخیر نیز ۲۱ دستگاه از ۳۷ دستگاه به مزایده گذاشته شد که ۱۰ نفر برنده مزایده شدند و ابلاغ شد که امیدواریم تسویه‌حساب را انجام دهند و ۲۶ دستگاه از ۵۰ دستگاه واگذار شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری ضمن اشاره به اینکه اولویت بر ۳۷ دستگاه است اظهار کرد: بهتر است ۱۳ دستگاه باقی‌مانده نیز در اختیار مجموعه شهرداری قرار گیرد که هم برای شرایط اضطراری و هم برای دو خط طولانی از شمال به جنوب و از شرق به غرب شهر اراک توسط سازمان به کار گرفته شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به دست‌اندازها و چاله‌های شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مدت زیادی بود که آسفالت در کشور توزیع نمی‌شد، تأخیر داشتیم اما اخیراً با اقداماتی که از طریق معاونت امور زیربنایی انجام شد به‌صورت روزانه تناژ اسفالت بین مناطق توزیع می‌شود و نتیجه‌اش در سطح شهر مشهود هست و در حد پر شدن چاله‌ها، به‌شرط اجازه دادن شرایط اب و هوایی، این کار انجام می‌شود.

مرادی بیان کرد: فاضلاب سنجان از نقاط باقی‌مانده شبکه فاضلاب شهری است که هنوز تکمیل‌نشده و دوستان هم تلاششان را کردند و قول‌هایی هم داده‌شده که امیدواریم باقی‌مانده هم تکمیل شود.

تعطیلی کارخانه آسفالت به دلیل مشکلات زیست‌محیطی

وی ضمن اشاره به تعطیلی کارخانه آسفالت به دلیل مشکلات زیست‌محیطی تصریح کرد: تعویض پلاک، در حریم شهر است و شهرداری حق هزینه ندارد ولی در بحث تهیه طرح اگر لازم باشد همکاری می‌کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: پارک بانوان فعالیت دارد البته پارک‌ها در تابستان مراجعه‌کننده بیشتری دارند. تبلیغات انجام‌شده است ولی اطلاع‌رسانی بیشتری می‌خواهد و در صورت تکمیل قسمت‌های تکمیل‌نشده می‌طلبد با توجه به‌ویژه بودن این پارک در سطح غرب کشور، تبلیغات خوبی انجام شود.

در این جلسه شورا با ۲۰ درصد تخفیف عوارض اصنافی که تا پایان سال عوارض خود را پرداخت کنند، کمک به هیئت والیبال، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر از محل ماده ۱۷،راه‌اندازی خانه گفتمان شهر در پارک شهر اراک، در اختیار قرار دادن ۱۵۰۰ متر از املاک شهرداری جهت احداث مجتمع اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی در کوی امام سجاد (ع) با حفظ مالکیت و بهره‌برداری توسط شهرداری، تنظیم توافقنامه فی‌مابین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با تهاتر بدهی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص پروانه ساختمانی در منطقه ۵ شهرداری با زمین موردنیاز جهت احداث شهرک صنوف آلاینده موافقت شد.

همچنین با تهاتر ۲ ملک تجاری در مجتمع گلستان با مطالبات تأمین اجتماعی و تفویض اختیار به مجتبی خراجی به‌عنوان سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اراک مخالفت شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارآفتاب، تاریخ انتشار: 2دی1397 ، کدخبر: 48497: www.diyareaftab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین