پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
بیش از 7 سال از احداث شهر امیرکبیر اراک می‌گذرد، اما وجود مشکلات و کمبودها این شهر را همچنان درحالت کارگاهی نگه داشته و موجب نارضایتی مردم شده است.عدم بهره‌مندی ساکنان شهر از خدمات زیربنایی و رفاهی مناسب موجی از نارضایتی را در بین اهالی این شهر به وجود آورده است به طوری که شهروندان با ثبت سوژه «شهر امیرکبیر اراک در انتظار حل مشکلات» خواهان رفع این مشکلات از سوی مسوولان شدند.
شعار سال: بیش از 7 سال از احداث شهر امیرکبیر اراک می‌گذرد، اما وجود مشکلات و کمبودها این شهر را همچنان درحالت کارگاهی نگه داشته و موجب نارضایتی مردم شده است.

در سال 1391 طبق فراخوان بانک مسکن برای ثبت‌نام و واگذاری 1131 واحد ویلایی در فاصله 40 کیلومتری اراک قم که بعدا شهر جدید امیرکبیر نام گرفت، بنا به قول مسوولان مقرر شد که تا پایان شهریور 1393 این واحدها در قالب پروژه مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

اکنون با گذشت 7 سال شهر جدید امیرکبیر به صورت کارگاهی است و تنها 350 واحد به صورت ناقص تحویل متقاضیان شده است.

نبود زیرساخت‌‌ها، فعالیت نانوایی تنها 4 ساعت در روز، کوتاهی در رفع نواقص واحدهای تحویلی، نبود راه مناسب، نبود وسایل حمل و نقل مناسب، آب شرب و همچنین عدم بهره‌مندی ساکنان شهر از خدمات رفاهی مناسب موجی از نارضایتی را در بین اهالی این شهر به وجود آورده است به طوری که شهروندان با ثبت سوژه «شهر امیرکبیر اراک در انتظار حل مشکلات» خواهان رفع این مشکلات از سوی مسوولان شدند.

با ثبت این گزارش و با حضور در شهر امیرکبیر پای درد دل مردم  می نشینیم.

به مشکلات ساکنین امیرکبیر رسیدگی شود
یکی از ساکنین این شهر اظهار می‌کند: ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و انتظار داریم به عنوان عضوی از اعضای این جامعه به مشکلات ما رسیدگی شود.
تعداد بازدید : 286

حسینی می‌افزاید: متأسفانه شاهد واگذاری واحدهای بدون متقاضی یا انصرافی به افراد خاص یا کارکنان شرکت عمران بدون اطلاع‌رسانی عمومی هستیم که باید در این خصوص تحقیق و تفحص صورت گیرد.

وی تصریح می‌کند: شایسته نیست عده‌ای با رابطه به هر آنچه می‌خواهند برسد اما مردم در مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

شرکت عمران به هتل پنج ستاره و بنگاه معاملاتی تبدیل شده است
یکی دیگر از ساکنین نیز با بیان اینکه شرکت عمران به هتل پنج ستاره و بنگاه معاملاتی تبدیل شده، می‌گوید: متأسفانه این روند باعث شده بعضی از کارکنان از جایگاه خود سواستفاده کرده و به طرق مختلف واحد گرفته و خرید و فروش کنند.

دلاوری می‌افزاید: متأسفانه واحدها بر اساس امتیاز  واگذار نمی‌شوند، اما از مسوولان ذی‌ربط انتظار داریم در اینجا تحقیق و تفحص کرده و با خاطیان برخورد کنند.
تعداد بازدید : 187

وی با اشاره به از بین رفتن فضای سبز شهر به خاطر عدم مدیریت و مشغول بودن عزیزان به معاملات شخصی بیان می‌کند: تمام فضای سبز شهر از بین رفته است، چراکه هیچ دلسوزی در شهر نیست و مسوولان تنها وعده می‌دهند و بس.

واحدهای تحویلی نواقصی دارند
یکی دیگر از ساکنین نیز پیرامون واحدهای تحویلی و نواقصی آنها می‌گوید: هفت سال است مردم واحدهای خود را تحویل گرفته اما همچنان واحدها با نواقصی بسیاری مواجه هستند، بارها و بارها از مسوولان شرکت عمران خواسته شده نسبت به رفع نواقصی اقدام کنند، انتظار داریم نواقص واحدهای مسکونی در کم‌ترین زمان ممکن برطرف و خسارت مردم پرداخت شود.

یحیایی بیان می‌کند: شهر امیرکبیر با وجود گذشت هفت سال همچنان حالت کارگاهی دارد، باید شهر از حالت کارگاهی خارج و به عنوان یک شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
تعداد بازدید : 147

وی ادامه می‌دهد: هیچ نظارتی بر ایمنی واحدها نیست باید مهندسان ناظری خارج از شرکت عمران بر ایمنی واحدها نظارت کنند جلوی کوتاهی‌ها گرفته شود.

این شهروند ضمن انتقاد از رفتار نامناسب برخی از کارکنان شرکت عمران خواستار تکریم ارباب‌رجوع و برکناری پرسنل متخلف و عدم به کارگیری مجدد آنها شد.

شهر نانوایی ندارد
یکی دیگر از ساکنین شهر نیز می‌گوید: شهری با حدود ده‌ها خانوار فاقد یک نانوایی است و تنها نانوایی شهر روزی 4 ساعت در شهر نان پخت می‌کند.

رحیمی می‌افزاید: مشکل مربوط به نان تنها مربوط به ساعت کار نیست، بلکه یکی دیگر از مشکلات این است که نانوایی شهر نان سنگک است و مردم باید روزی هزار تومان برای یک قرص نان بدهند، عده بسیاری از مردم توان پرداخت نان هزار تومانی در روز را ندارند که می‌طلبد نانوایی لواش نیز در شهر ایجاد شود.
تعداد بازدید : 131

وی خاطرنشان می‌کند: کمبود آب شرب نیز از دیگر مشکلات است، مشکل آب بعد از 7 سال مردم را کلافه کرده است، اما هیچ تلاشی از سوی مسوولان برای رفع آن صورت نمی‌گیرد.

از داشتن تلفن ثابت محروم هستیم
یکی دیگر از اهالی شهر امیرکبیر نیز می‌گوید: در شهر امیرکبیر علیرغم وعده مسوولان مبنی بر ایجاد خطوط تلفن ثابت شهری هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته و مردم از دسترسی به تلفن ثابت محروم هستند.

نخستین شهر ویلایی کشور پنجه در پنجه مشکلات

راشدی می‌افزاید: شهر امیرکبیر در مسیر جاده اراک به قم قرار دارد که هر روز حجم بالایی از خودروها با سرعت بالا از این مسیر عبور می‌کنند و این تهدیدی برای جان ساکنین است که ضروری است هرچه سریع‌تر عملیات احداث روگذر آغاز شود.

وی با اشاره به مجبور کردن متقاضی به امضای قراردادی که به ضررش است، می‌گوید: متأسفانه تا قرارداد کذایی امضا نشود واحد تحویل متقاضی نمی‌شود که این یک بی‌عدالتی است.

راشدی همچنین خواستار تحویل فوری سند واحدهای مسکونی به اهالی شده و ادامه می‌دهد: ساکنین شهر انتظار دارند یک شفاف‌سازی پیرامون یارانه دولتی که برای اتمام پروژه به واحدهای ویلایی پرداخت شده، صورت گیرد.

نخستین شهر ویلایی کشور پنجه در پنجه مشکلات

 نبود امکانات رفاهی و خدماتی
 یکی دیگر از شهروندان نیز نبود امکانات رفاهی و خدماتی را از چالش‌های این شهر برشمرده و می‌گوید: در این شهر پیش‌بینی مکانی برای دفن اموات صورت نگرفته است و هیچ مکان و نقطه تفریحی نیز برای گذران اوقات فراغت مردم در نظر گرفته نشده، این در حالی است که از مردم بابت ایجاد نقطه تفریحی پول گرفته شده اما در مکان احداث شده را به روی مردم بسته‌اند.

صمدی می‌افزاید: درمانگاه و پزشکی در شهر امیرکبیر برای درمان مردم وجود ندارد، درمانگاه ایجاد شده اما تجهیزاتی در آن نیست و درب آن نیز همیشه به روی مردم بسته است.

حل مشکل آب منطقه صورت نگرفته است
 امام جمعه شهر جدید امیرکبیر نیز می‌گوید: مردم این شهر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، دستگاه‌های نظارتی به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

نخستین شهر ویلایی کشور پنجه در پنجه مشکلات
محمدی می‌افزاید: وعده‌‌ای که هیچگاه عملیاتی نشده بحث حل مشکل آب منطقه است که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی بیان می‌کند: کارگاهی بودن شهر از دیگر مشکلات این شهر است، باید تمام نواقصی واحدها ظرف یک سال بعد از واگذاری اصلاح می‌شد، اما با گذشت 7 سال هنوز هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

امام جمعه شهر جدید امیرکبیر اجبار مردم به امضا کردن قراردادهای اجباری را از دیگر مشکلات مردم عنوان کرد.

نخستین شهر ویلایی کشور پنجه در پنجه مشکلات
محمدی می‌افزاید: آمبولانسی در شهر نیست، هیچ خدماتی در حوزه جمع‌آوری پسماندها به مردم ارائه نمی‌شود.

وی می‌گوید: هنوز فاز یک طرح به اتمام نرسیده و به صورت کامل تحویل مردم نشده است، مسوولان دم از اجرای فاز دوم می‌زنند که این به هیچ عنوان به صلاح نیست و بر مشکلات خواهد افزود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:16 اردیبهشت98،کدخبر:13980216000575،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
مسئولین باید به این امور رسیدگی کنن مردم در امور اولیه زندگی موندن واسه یه طرح باید سالها بودویی تا شاید نتیجه بده
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
2
بعدا میخان خونه های اینجارو قالب مردم قم بکنن آخه پردیسان چش هست نامسلمونا این وضع شهرکه هزینه رفت و امد از قم به اینجا هم قوز بالا قوز دلمون خوش بود میخان خونه بدن ما مردم قم چ گناهی کردیم این زمونه ب دنیا اومدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین