پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
سایت خبری "تک‌کرانچ" در آغاز سال جدید میلادی، بهترین و بدترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد.
شعارسال:سایت خبری "تک‌کرانچ" در آغاز سال جدید میلادی، بهترین و بدترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد.

به نقل از تک‌کرانچ، در سال ۲۰۱۸ نیز مانند سال‌های گذشته، از گجت‌های بسیاری رونمایی شد که در اینجا به بهترین و بدترین آنها اشاره می‌شود.

"نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس" (CES) سال ۲۰۱۹ در چند هفته آینده، پذیرای سازندگانی خواهد بود که محصولات خود را برای سال نو ارائه می‌دهند اما بیشتر این محصولات، تا ماه‌ها بعد در دسترس نخواهند بود.

بهترین گجت‌های سال ۲۰۱۸

"هوم هاب گوگل"(Google Home Hub)

هوم هاب، نسل جدید دستیار صوتی گوگل است که امکان پرسیدن سوالات گوناگونی مانند دستور پخت غذا را برای کاربران فراهم می‌کند یا به آنها امکان می‌دهد به تماشای ویدیوهای آموزشی، گوش‌دادن به موسیقی‌های جدید، بررسی قرارهای درج‌شده در برنامه‌ی تقویم و کارهایی از این دست بپردازند.

مهم‌ترین کاربرد این ابزار که یک صفحه نمایشی را شامل می‌شود، توانایی کنترل خانه‌ هوشمند است. به گفته‌ گوگل، با وجود این دستگاه، کاربران می‌توانند بدون نگرانی به روشن‌کردن ترموستات، خاموش‌کردن چراغ‌ها یا ساخت قهوه با قهوه‌ساز هوشمند از راه دور بپردازند.

دوربین جیبی "دی‌جی‌آی"(DJI)

دوربین جیبی شرکت دی‌جی‌آی موسوم به "اوسمو پاکت"(Osmo Pocket)، دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی است که امکانات متنوعی را هنگام فیلمبرداری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دوربین در برابر عرق بدن آسیب‌پذیر نیست و طراحی آن به گونه‌ای است که از دست کاربر نمی‌افتد. نمایشگر یک اینچی لمسی با دو دکمه فیزیکی، تجربه‌ متفاوتی از کار با دوربین را برای کاربران رقم می‌زند.

کار کردن با نرم‌افزار این دوربین، در زمان کوتاهی قابل یادگیری است. نیروی مورد نیاز این دوربین، با یک بار شارژ تامین می‌شود و حدود ۱۴۰ دقیقه دوام می‌آورد و کاربران می‌توانند در مدت زمان ۷۳ دقیقه، باتری را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کنند.

هدست "اوکولوس گو"(Oculus Go)

هدست اوکولوس گو، یک پارچه در قسمت بالای خود دارد و اسلاید کناری آن نیز قابل تنظیم کردن است. نمایشگر این گجت به لنزهای ضد سرگیجه و لنزهای جانبی پزشکی مجهز است تا کاربران هنگام کار کردن با آن، به کمترین میزان سرگیجه دچار شوند.

سازندگان در طراحی این هدست، مشکل کابل‌های دست و پا گیر بسیاری از محصولات امروزی را برطرف کرده‌اند. در نتیجه، کاربران می‌توانند تجربه بسیار بهتری با آن داشته باشند. از دیگر موارد قابل توجه این هدست می‌توان به اسپیکر داخلی آن اشاره کرد.

کوله‌پشتی تیم‌بوک۲

شرکت آمریکایی "تیم‌بوک۲" (Timbuk۲)، نوعی کوله‌پشتی ارائه داده که به سفر راحت کاربر کمک می‌کند. شاید این کوله‌پشتی زیاد بزرگ نباشد اما با باز شدن زیپ‌هایش، دو اینچ بزرگتر می‌شود و جای بیشتری برای وسایل کاربر فراهم می‌کند.

صفحه‌کلید هپی هکینگ حرفه‌ای

"صفحه‌کلید هپی هکینگ" (HHK)، شباهت بسیاری به صفحه‌کلیدهای کلاسیک دارد. هنگامی که با این صفحه‌کلید، تایپ می‌کنید، تعادل مطبوعی میان کار و احساس لامسه برقرار می‌شود.

از سال ۱۹۹۶ تاکنون، انواع گوناگونی از صفحه‌کلیدهای هپی هکینگ عرضه شده است و جدیدترین نسخه آن، کلیدهای دی‌.آی‌.پی را شامل می‌شود. این کیبورد، دو پورت USB دارد و آنقدر فشرده است که در کیف جا می‌گیرد.

بدترین‌های گجت‌های ۲۰۱۸

پالم، تلفن همراه دوم

"پالم" (Palm)، در واقع ابزاری است که به عنوان تلفن همراه دوم طراحی شده است. ابعاد این ابزار حدود ۳.۳ اینچ است و کاربر می‌تواند آن را به راحتی در جیب بگذارد و با خود به هر جا ببرد. با وجود این، عملکرد پالم مورد رضایت کافی نبوده و انتظارات را برآورده نکرده است زیرا با وجود اینکه پالم، محصولی قابل ستایش است اما کاربران برای داشتن آن، مجبور به پرداخت هزینه اضافی هستند.

تلفن همراه "رد هایدروژن وان"

رد هایدروژن وان که در ماه اکتبر از آن رونمایی شد، یک تلفن همراه بزرگ است و طرح فلزی دارد. می‌توان گفت رد هایدروژن وان، یک تلفن همراه معمولی با قیمتی حیرت‌انگیز است؛ در نتیجه کاربران، دلیل خاصی برای خریدن آن پیدا نمی‌کنند.

پرتال فیس‌بوک

نمی‌توان گفت که "پرتال"(Portal)، محصول بدی است. این محصول در واقع یک صفحه نمایش کوچک است که می‌توان آن را روی میز گذاشت و به وسیله آن به رسانه‌های اجتماعی متصل شد.

شاید پرتال، از جهاتی به هوم هاب گوگل شبیه باشد اما قابلیت‌هایی دارد که هوم هاب گوگل فاقد آنها است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار5 دی 97، کدخبر: 97100402057،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین