پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
روزنامه لبنانی الاخبار طی گزارشی درباره سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله از اصلاح در اصول رویارویی مقاومت با دشمن صهیونیستی که مشتمل بر دو اصل پاسخ مستقیم و خارج از مزارع شبعا است، خبر داد.

شعارسال: پس از سوالات بی‌شماری که با ترور شهید «مصطفى بدرالدین»، فرمانده نظامی ارشد حزب الله همراه شد، سید «حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش با پایان دادن به همه سوالات، مجموعه پیام‌ خود را به دوست و دشمن داد.

روزنامه لبنانی «الاخبار» نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان ضمن دادن هشدار به دشمن صهیونیستی درباره تبعات و پیامدهای حمله به مقاومت و هدف گرفتن فرماندهان آن، معادله جدیدی را پایه‌گذاری کرد که «قواعد درگیری» پیشین با دشمن را منسوخ کرده و تصریح می‌کرد که «پاسخ حزب الله به حملات دشمن صهیونیستی شدید و بزرگ و پا را از مزارع شبعا فراتر خواهد نهاد».

سید حسن نصرالله بار دیگر بر تصمیم مقاومت جهت مبارزه در سوریه به این جهت که «دشمن مشترک» است، تاکید و خاطر نشان کرد: «براساس اطلاعات به دست آمده گروه‌های تکفیری که در منطقه در خدمت اسرائیل و آمریکا هستند، عامل ترور سید مصطفی بودند» و روی سخنش‌ را به هواداران و طرفداران مقاومت کرد تا به آنها اطمینان دهد، حزب الله دارای «نسلی از فرماندهان و رهبران در تمام رده‌های سنی است».

وی با بیان اینکه برخی از دشمنان حزب الله در عرصه سیاسی، از گروه‌های تروریستی هم بدترند، آنها را پست‌تر از آن دانست که سزاوار پاسخ باشند.

دبیرکل حزب الله برای پایان دادن به تمام سوالات مطرح شده درباره ترور شهید بدرالدین از گذشته‌ گفت، اینکه «او از اولین اعضای مقاومت و در صف مقدم رزمندگان در نبرد خلده (1982) در کنار رزمندگانی بود که هسته اولیه مقاومت را تشکیل دادند و در همان نبرد زخمی شد و تبعات آن مجروحیت تا روز شهادت همراهش بود».

دبیرکل حزب الله که این سخنرانی را یک هفته پس از ترور شهید بدرالدین در مجتمع سید الشهدا ایراد می‌کرد، افزود: «شهید بدرالدین با رهبران حزب الله در آموزش و تسلیح و تجهیز اعضا مشارکت داشت و از سال 1995 تا اواسط 1999 مسئول دایره مرکزی نظامی مقاومت بود و در این مدت به توسعه و گسترش ساختار مقاومت پرداخت تا سال 2000 که شاهد پیروزی بزرگ مقاومت بودیم».

سید حسن نصرالله از مهمترین مسئولیت‌های شهید بدرالدین یاد کرد و گفت: «مهمترین مسئولیت‌های وی فرماندهی نیروهای مقاومت در تجاوز سال 1996 اسراییل موسوم به خوشه‌های خشم و عملیات انصاریه بود که فرماندهی این عملیات مشترکا برعهده وی و شهید عماد مغنیه بود».

دبیرکل حزب الله از نقش شهید بدرالدین در دایره اطلاع رسانی نظامی و اینکه یکی از «فرماندهان نبردهای جاری در تجاوز ژوئیه 2006 بود» و برعهده داشتن مسئولیت‌های متعدد از جمله «تفکیک شبکه‌های مزدوران اسرائیل با همکاری دایره امنیتی مقاومت و دستگاه‌های امنیتی لبنان» سخن گفت.

وی درباره مراحل اولیه ورود حزب الله به عرصه میدانی در سوریه گفت: «مسئولیت اداره و هدایت یگان‌های مقاومت در سوریه برعهده وی گذاشته شد که از داخل لبنان این ماموریت را انجام می‌داد، چون از رفتن وی به سوریه از بیم جانش ممانعت می‌کردم، اما وقتی با پافشاری راهی سوریه شد، اغلب اوقات خود را در آنجا سپری می‌کرد و در کنار ارتش سوریه و نیروهای متحد موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی را محقق کرد که بارزترین آنها ممانعت از سقوط سوریه به دست تکفیری‌ها و آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ایش بود».

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه شهید بدرالدین «یکی از مغزهای بزرگ مقاومت بود» از «شجاعت و ذکاوت بسیار و مهارت بالا و سخت کوشی و احساسات پر شورش» سخن گفت و افزود: «با رفتن وی به مناطق مرزی و نه داخل سوریه موافقت کردم و به او گفتم که تو فرق می‌کنی، اگر به سوریه بروی و شهید شوی، در معرض صحبت‌ها و حرف‌های بسیاری از سوی دشمنان و افراد بی‌ارزش و کسانی‌که در کمین مقاومت هستند، قرار می‌گیریم، اما پافشاری کرد و رفت».

دبیرکل حزب‌ الله ادامه داد: «شهدای ما در هر نقطه از کره خاکی بر زمین بیفتند، شهیدند، چون نبرد یکی است و دشمن مشترک» و ابراز تاسف کرد که «دشمن کینه‌توز صهیونیستی جانب انصاف را مراعات کرد، اما کسانی‌که خود را عرب می‌خوانند، به اسرائیلی‌ها خدمت کردند، چون بیش از خود اسرائیلی‌ها، اسرائیلی هستند و آنها بودند که هواداران ما را با گفتن اینکه حزب الله از بیم مجبور شدن به پاسخ به دلیل مشغول بودن در جبهه‌های دیگر، اسرائیل را متهم به ترور نکرد، تحریک کردند».

سید حسن نصرالله همچنین از منابع این اظهارات ابراز تاسف کرد، اینکه «آنها اصحاب رسانه جهان عرب بودند، در حالی‌که دشمن صهیونیستی می‌داند که ما در سخنان خود صادقیم و هیچ عملیاتی را کتمان نمی‌کنیم و هنگامی‌که از پاسخ سخن می‌گوییم به آن عمل می‌کنیم».

درباره نحوه ترور نیز دبیرکل حزب الله گفت: «از موضوع عامل ترور گذشتیم، چون دشمن یکی است، تحقیقات در محل انفجار هرگونه دخالت اسرائیل در این امر را رد می‌کرد و اطلاعات به دست آمده نشان از دست داشتن گروه‌های تکفیری منطقه در حادثه داشت و من تبعات این نتیجه را برعهده می‌گیرم».

با این حال ضمن تهدید دشمن صهیونیستی، به این رژیم درباره تبعات تعرض به مقاومت و رهبران و رزمندگانش هشدار داد و گفت: «اگر دستتان به سمت هریک از رزمندگان مقاومت دراز شود، پاسخ ما هر نتیجه‌ای که داشته باشد، سخت و مستقیم و خارج از مزارع شبعا خواهد بود» و تاکید کرد: «حزب الله به سازمان تکامل یافته و نهادی حقیقی در تمام ابعاد آن از جمله بعد مبارزاتی تبدیل شده، لذا موجودیت آن وابسته به یک یا چند نفر هر قدر هم ارشد باشند، نیست» .. و اینکه «حزب نهادی درحال رشد و تکامل مستمر در دو بعد کمی و کیفی و تجارب خود را به نسل‌های دیگر منتقل می‌کند. در عرصه مبارزاتی مقاومت دارای یک فرمانده نیست، بلکه از نسلی از فرماندهان در سنین مختلف بهره می‌برد. بنابراین با شهادت یکی به سرعت فرماندهی دیگر جای او را پر می‌کند و از این حیث شهید بدرالدین اولین فرمانده شهید مقاومت نیست و تا زمانی‌که فرماندهان ما بر حضور در میدان اصرار دارند، آخرین آن هم نخواهد بود».

درباره جنگ سوریه نیز سید حسن نصرالله بر ادامه حضور حزب‌الله در سوریه تاکید کرد و در این راستا از «برملا شدن نقش‌ آمریکایی‌ها و متحدان آنها در این جنگ و حامیان مالی گروه‌های تکفیری و آموزش دهندگان و انتقال دهندگان آنان به سوریه و از وجود اطلاعاتی مبنی بر دخالت‌هایی در سوریه به ویژه از جانب عربستان که به آن اذعان کرده و اعتراف جو بایدن که ارسال هزاران تن سلاح به سوریه» سخن گفت. همچنین به اداره عملیات نظامی و مانع تراشی در روند سیاسی اشاره کرد و گفت:« عربستان درحالی خواهان قانون اساسی جدید برای سوریه و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زود هنگام در این کشور است که است که خود از آن بی‌بهره و اساسا انتخاباتی در آن برگزار نمی‌شود و درحالی خواهان اصلاحات و آزادی‌هاست که هرکس در این کشور دهن بگشاید، با شلاق مجازات می‌شود.»

دبیرکل حزب الله خواسته‌های ریاض و متحدانش را «یاوه و دروغ» خواند و «دلیل حمله به سوریه را مستقل بودن آن و عدم تبعیت آن از سیطره آمریکا و اسرائیل و پایبندی به مواضع عربی‌ و حق و حقوقش در جولان دانست» و وعده افشای اسرار و پیشنهادهای داده شده به رئیس جمهوری سوریه جهت اتمام جنگ به شرط خدمت به آمریکا و اسرائیل را داد و افزود: «با اطلاع از تبعات و پیامدها برای دفاع از لبنان به سوریه رفتیم و با حملات سختی مواجه شدیم، اما خون شهدای ما شکل دهنده پیروزی و قدرت‌بخش ما در دفاع از قضایای امت اسلامی و عربی است و شهادت فرماندهانمان موجب خروج ما از میدان نخواهد شد، بلکه انگیزه حضور گسترده‌تر و بزرگ‌تر ما در سوریه خواهد بود، چون به درستی این نبرد ایمان داریم، معتقدیم که آینده در پیش است. بنابراین در سوریه می‌مانیم و خود را برای هر شرایطی آماده خواهیم کرد».

درباره نبردهای روزهای اخیر در غوطه دمشق نیز دبیرکل حزب الله افشا کرد که شهید بدرالدین از کسانی‌ بود که نقشه این نبردها را ریخته بود و ارتش سوریه توانست خطر گروه‌های مسلح را از محل شهادت بدرالدین در نزدیکی فرودگاه دمشق دور کند و تاکید کرد که بزرگترین انتقام ما ادامه حضور ما در سوریه و وارد آوردن خسارات و شکست به گروه‌های تکفیری است.

سید حسن نصرالله در خصوص انتخابات شورای شهر نیز از اهالی جنوب خواست مشارکت گسترده‌ای در آن داشته باشند و تاکید کرد، مشارکت در انتخابات برای ندادن بهانه و دستاویز به کسانی‌ است که در کمین طرفداران مقاومت هستند و در این راستا خواستار التزام به لیست‌های ائتلافی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1خرداد1395، کدخبر: 13950301000653: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین