پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
کره جنوبی و عربستان بر گسترش همکاری در زمینه های مختلف همچون انرژی های تجدیدپذیر و خدمات پزشکی و روابط آینده محور تاکید کردند.

شعارسال: «هوانگ کیو آن» نخست وزیر کره جنوبی در ادامه سفر پنج روزه خود، پس از ازبکستان به عربستان سفر کرد و بعد از دیدار با مقام های این کشور به خبرنگاران گفت: در این دیدار راه های تعمیق همکاری ها در بخش های مختلف همچون مراقبت های بهداشتی و مسکن، عمرانی و انرژی بررسی شد.

وی گفت: هدف اصلی من در این سفر بهبود همکاری ها و روابط دوجانبه با محوریت آینده گرایی است.

سفر این مقام کره ای به دنبال سفر اخیر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به ایران و حفظ دیپلماسی متعادل در خاورمیانه انجام شد.

هوانگ در بدو ورود به عربستان با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان دیدار کرد و به بحث در مورد راه های تعمیق همکاری میان دو کشور پرداخت.

وی در این دیدار از عربستان خواست تا به شرکت های کره ای این فرصت داده شود تا در طرح چشم انداز 2030 خاورمیانه مشارکت کنند.

وی افزود: سئول و ریاض به دنبال تنوع در روابط دوجانبه هستند و تمایل عربستان برای استفاده از دانش فنی روز در صنعت نفت، فرصت های کاری زیادی برای کره جنوبی ایجاد می کند.

این برای اولین بار از سال 2005 میلادی است که یک مقام کره ای به خاورمیانه سفر می کند.

هوانگ در ادامه سفر پنج روزه خود، برای شرکت در نشست بین المللی بشردوستانه در ترکیه که فردا دوشنبه برگزار می شود عازم این کشور شد.

وی همچنین قصد دارد تا دیداری با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در نشست ترکیه داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 2 خرداد 1395، کدمطلب: 82083937 (5346779) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین