پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹
نشست تخصصی بررسی زمینه های همکاری مشترک در توسعه گلخانه های کشور با حضور مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی البرز و تهران و مدیران گروه آی تکین از کشور ترکیه در محل سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

شعارسال: احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اولویت های کشور در بخش کشاورزی اظهار داشت: در برنامه های دولت توسعه کشت های گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کبیری ماموریت اصلی سازمان را ساماندهی نیروهای متخصص بخش کشاورزی دانست و افزود: با توجه به غیردولتی بودن این سازمان، زمینه های همکاری خوبی وجود دارد و هدف ما انتقال دانش به بهره برداران با استفاده از ظرفیت اعضاء سازمان است.

ابوالقاسم حسن پور، مشاور امور گلخانه ای سازمان با اشاره به تولید 21 میلیون تن محصولات باغی در سال در ادامه افزود: سطح زیرکشت محصولات باغی ایران 2 میلیون و 800 هزار هکتار است که 24 درصد تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص می دهد.

حسن پور به برنامه 10 ساله کشور برای افزایش سطح زیرکشت گلخانه ای کشور اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است طی 10 سال 45 هزار هکتار به سطح گلخانه ای کشور اضافه شود. با توجه به محدودیت منابع آب و مصرف سوخت گلخانه های کشور بیشتر در نیمه جنوبی کشور توسعه یافته اند.

وی به اهمیت استفاده از سایبان ها و لزوم توسعه آن در کشور تاکید کرد و افزود: بازسازی و نوسازی گلخانه های قدیمی از جمله مواردی است که می تواند زمینه همکاری مشترک باشد. همچنین ارائه طرحی برای ساخت گلخانه های ارزان قیمت توسط گروه گلخانه ای آی تکین را درخواست دارم.

مدیر گروه گلخانه سازی آی تکین از اقدام موثر سازمان در فرآیند صدور پروانه های گلخانه ای ابراز خرسندی کرد و افزود: فرآیند صدور پروانه برای گلخانه ها برایم جالب بود بخصوص حضور ارکان فنی عضو سازمان در این فرآیند قابل تقدیر است که می تواند به توسعه صنعت گلخانه در ایران کمک کند.

وی از فعالیت این گروه در 25 کشور و اجرای پروژه های گلخانه ای خبر داد و افزود: با توجه به اینکه گروه ما تحت برندهای مختلفی فعالیت می کند توانستیم به 4 کشور صادرات تجهیزات گلخانه ای داشته باشیم.

مدیر گروه گلخانه سازی آی تکین با بیان اینکه سطح گلخانه ای در ترکیه بالغ بر 66 هزار هکتار است، بیان کرد: گلخانه های ترکیه بیشتر در جنوب کشور احداث شدند که از نظر شرایط آب و هوایی بسیار به ایران نزدیک است و این یعنی هر آنچه شما نیاز دارید ما تجربه کرده ایم و می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به گلخانه های آموزشی و تحقیقاتی این گروه اظهار داشت: گلخانه آموزشی ما در سطح 5000 مترمربع است که 9 مهندس کشاورزی در آن مشغول هستند و آمادگی برای آموزشی اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی را داریم.

در ادامه این نشست بحث و بررسی و پرسش و پاسخ میان مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و گروه گلخانه ساز آی تکین انجام پذیرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تاریخ انتشار: 5آبان1397 ، کدخبر: 739: www.agrieng.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین