پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به نقطه ضعف‌های آمریکا گفت، پکن با توجه به قابلیت‌هایی موشکی خود می‌تواند ناوهای هواپیمابر آمریکا را غرق کند.
شعارسال: یک مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دریاسالار «لو یووان» معاون آکادمی علوم نظامی ارتش چین در سخنانی گفت که با غرق کردن 2 ناو هواپیمابر آمریکا، تنش با واشنگتن بر سر دریای چین جنوبی و شرقی پایان می‌پذیرد.

این مقام بلندپایه چینی که در 20 دسامبر (29 آذر) در نشستی واقع در صنایع نظامی این کشور سخنرانی می‌کرد، با اشاره به یکی از پنج ضعف اساسی آمریکا از جمله ترس از تلفات و ذکر افزایش قابلیت‌های موشک‌های کروز ضد کشتی چین گفت که نابود ساختن یک ناو هواپیمابر جان 5 هزار نفر پرسنل را با خطر مواجه می‌کند و با نابود ساختن دو ناو، میزان این تلفات دو برابر می‌شود.

دریا سالار «لو یووان» در توضیح این مطلب ادامه داد: «آنگاه وحشت آمریکا را شاهد خواهیم بود.»

وی در ادامه گفت که چین در برخورد با آمریکا باید از قدرت تهاجمی خود در حمله به نقطه ضعف‌های دشمن استفاده کند و باید به هرجایی که دشمن از آن هراس دارد، حمله کند و با توجه به نقطه ضعف دشمن، بر توسعه برتری خود تمرکز داشته باشد.

بخشی از استحکامات چین در دریای چین جنوبی

مقام‌های آمریکایی در سال‌های اخیر پکن را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی، نظامی‌گری در دریای چین جنوبی و ساختن «جزایر مصنوعی» متهم کرده‌اند.

چین نیز در نقطه مقابل ضمن رد ادعاهای واشنگتن، اعلام کرده که این مناطق بخشی از تمامیت سرزمین چین است و این کشور حق بهره‌برداری و توسعه‌ آن‌ها را دارد.

جدیدترین ارزیابی‌های یک اندیشکده آمریکایی نیز نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا برابر قدرت‌هایی چون چین و روسیه و نیز قابلیت‌های بهبود یافته کشورهایی چون کره شمالی و ایران دچار چالش می‌شود.

ارزیابی اندیشکده «مرکز راهبردی و ارزیابی‌های بودجه» (CSBA) مستقر در «واشنگتن دی.سی» نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا در خطر از دست دادن برتری خود است و در مقابله با قدرت‌های بزرگی چون روسیه و چین با مشکلاتی مواجه می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 11 دی 1397 ، کدخبر: 13971011001224 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
این آمریکا هم هروز با یکی درگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین