پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سه هزار و 100 دستگاه آمبولانس و 35 فروند بالگرد با عنایت وزیر بهداشت و درمان از سال 95 تاکنون به مجموعه اورژانس 115 کشور افزوده شده است.

شعارسال: پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعداد آمبولانس های کشور در سال 95، 2 هزار و 400 دستگاه بود که هم اینک به پنج هزار و 500 دستگاه افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد بالگردهای هوایی زیرپوشش اورژانس کشور از پنج فروند سال 95 هم اینک به 40 فروند رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: تاکنون 25 هزار مصدوم توسط بالگرد هوایی اورژانس حمل شده اند که این امر کمک قابل توجه ای به نجات جان بیماران کرده است.

کولیوند ادامه داد: همچنین شمار پایگاههای اورژانس کشور از هزار و 900 مورد به سه هزار پایگاه افزایش یافته است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: با توجه به اهمیت اورژانس کشور از اداره کل به سازمان تغییر وضعیت داده است.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی پنجمین عامل مرگ و میر در ایران بحساب می آید گفت: متاسفانه سالانه بیش از 380 هزار مصدوم در حوادث ترافیکی کشور داریم که حدود 20 درصد این مصدومان نمی توانند به زندگی عادی بازگردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: هم اینک 20 کشته در هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور اتفاق می افتد در صورتی که این آمار در جهان 17.5 نفر است.

کولیوند افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از حوادث، قرارگاه ترافیکی در اورژانس کشور راه اندازی شده است که در آن هفت هدف نظیر افزایش سطح آگاهی، ارتقای سطح پوشش عادلانه و ارتقای کیفیت خدمات چه به صورت بیمارستانی و پیش بیمارستانی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ارائه اطلاعات مصدومان ترافیکی بر عهده اورژانس است گفت: در این راستا سامانه الکترونیکی 115 تا اوایل سال آینده در تمام دستگاهها راه اندازی می شود تا نهادها اطلاعات را به صورت آنلاین از اورژانس دریافت کنند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت ارتقای دانش و مهارت گفت: این نهاد برای 9 گروه از جمله مهمانداران هواپیما و قطار آموزش فوریت های پزشکی را تعریف کرده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت رفع مشکلات ترافیکی ما مجلس را درگیر این مساله کردیم به طوری که مقرر شده است فراکسیون حوادث و بلایای طبیعی ایجاد شود.

کولیوند تاکید کرد: تمام تلاش ها بر این است تا جانی را نجات دهیم و با ارتقای فرهنگ ترافیکی سبب مرگ خود و دیگران نشویم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار12 دی 97، کدخبر:83156608 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین