پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی گفت: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها در حد هواپیماست و نیازمند تأمین ارز دولتی است.

شعارسال:رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی گفت: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها در حد هواپیماست و نیازمند تأمین ارز دولتی است.

محمد رجبی رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی ، با بیان اینکه ترن‌ست‌های موجود در شبکه ریلی به دلیل نوع ساخت و گران بودن قطعات یدکی بسیار هزینه‌بر است، گفت: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها نیازمند تأمین ارز دولتی است.

رجبی افزود: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها در حد هواپیماست و نیازمند یک فرایند تصمیم‌گیری بسیار دشوار برای تأمین هزینه‌‌ها است.

اسقبال سرمایه‌گذاران از ترن‌ست‌های ایرانی

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اینکه ترن‌ست‌ها یکی از بخش‌های ریلی است که سرمایه‌گذاران بسیاری از آنها استقبال می‌کنند، افزود: این بخش هم اکنون نیازمند حمایت دولت است و تخصیص ارز‌های نیمایی به این بخش نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های این حوزه باشد.

وی توضیح داد: ترن‌ست‌ها جزو پرسرعت‌ترین قطار‌های ایران به شمار می‌رود که این خود یکی از دستاورد‌های بزرگ دولت در ۴۰ سال انقلاب به شمار می‌رود، بنابراین باید با حمایت‌های همه جانبه نگذاریم که این صنعت از پای بیفتد.

رجبی تصریح کرد: ترن‌ست‌ها به دلیل سرعت بالا در مسیر‌های پرترددی مانند یزد، مشهد و شهر‌های کوچک نقش محوری دارند و بسیاری از دانشجویان و کارمندان به دلیل بالا بودن سرعت و صرفه‌جویی در وقت از آنها استفاده می‌کنند.

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: در سال‌های گذشته شبکه‌های ریلی به دلیل نوسات ایجاد شده در بخش ارزی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند و همین موضوع باعث شده است که اکثر آنها زمین گیر شوند، بنابراین دولت باید عزم خود را در این بخش افزایش دهد تا شاهد زمین‌گیر شدن واگن‌های مسافری، ترن‌ست‌ها که خود نقش مؤثری در سفر‌های سبز و ایمن دارند نباشیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش‌های عمومی زمینه‌ساز کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود، گفت: دولت باید با افزایش شبکه‌های ریلی و حومه‌ای میزان صرفه‌جویی در سوخت و وقت را تقویت کند، زیرا که به گفته بسیاری از کارشناسان صرفه‌جویی سوخت در این بخش چندین برابر بخش‌های جاده‌ای است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار16دی 97،کدخبر: 6783699،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
اینجوری باشه که خیلی گرون در میاد و صرف باهمون صنعت هوایی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین