پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

اتصال تمامی استان‌های کشور به شبکه ریلی

محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی با بیان اینکه پیش از انقلاب توسعه شبکه ریلی تنها در برخی از استان‌های کشور ایجاد شده بود، گفت: اتصال تمام استان‌های کشور به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.وی ادامه داد: هنوز برخی از شهر‌ها مانند البرز و کردستان به شبکه ریلی متصل نشده‌اند که به زودی این پروژه‌ها فعال می‌شود.
شعار سال : رئیس انجمن حمل و نقل ریلی گفت: اتصال تمام استان‌ها به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.
محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی  با بیان اینکه پیش از انقلاب توسعه شبکه ریلی تنها در برخی از استان‌های کشور ایجاد شده بود، گفت: اتصال تمام استان‌های کشور به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.
وی ادامه داد: هنوز برخی از شهر‌ها مانند البرز و کردستان به شبکه ریلی متصل نشده‌اند که به زودی این پروژه‌ها فعال می‌شود.
رجبی درباره سرعت حرکت قطار‌ها گفت: پیش از انقلاب حداکثر سرعت سیر قطار‌ها ۱۴۰ کیلومتر بود، اما هم اکنون ما توانستیم سرعت سیر قطار‌ها را به ۱۶۰ کیلومتر برسانیم که افزایش ۲۰ کیلومتری سرعت سیر در ساعت خود نقش مهمی در حوزه ریلی دارد.
رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی افزود: هدف‌گذاری ما در این بخش افزایش سرعت به ۲۰۰ کیلومتر است و امیدواریم با حمایت از بخش‌های ریلی بتوانیم تا افق ۱۴۰۴ به این سیر سرعت برسیم.
افزایش ظرفیت حمل بار از ۸ هزار تن به ۲۵ هزار تن
وی با بیان اینکه در بخش حمل بار ریلی توانسته‌ایم به دستاورد‌های بزرگی برسیم، افزود: پیش از انقلاب حمل بار توسط ریل ۸ هزار تن بود، اما هم اکنون میزان جابه‌جایی بار در این بخش به ۲۵ هزار تن رسیده است.
رجبی ادامه داد: رشد لوکوموتیو‌ها در بخش ریلی بسیار چشمگیر بوده به طوری که در آن دوران تعداد لوکوموتیو‌های فعال کمتر از ۳۰۰ عدد بود، اما اکنون تعداد تمامی لوکوموتیو‌های فعال به ۴۰۰ عدد رسیده و توانسته‌ایم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لوکوموتیو را فعال کنیم.
رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه توانستیم تمام پایانه‌های بندری از جمله بندر شهید رجایی، بندر امام و چابهار را به شبکه ریلی متصل کنیم، افزود: برخی از مسیر‌های ریلی همچون بندرعباس _ بافق،  تهران _ مشهد و تبریز – زنجان از مهم‌ترین مسیر‌هایی است که در بخش دو خطه کردن توسعه یافته‌اند.

 سه خطه شدن راه آهن تهران _ مشهد
وی تأکید کرد: تهران – مشهد به زودی به خطوط‌ سه خطه شبکه ریلی متصل می‌شوند.
رجبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۵۵ واگن مسافری را با استفاده از نیرو‌های متخصص داخلی ساخته و تعدادی از آنها را وارد کرده‌ایم، گفت: متأسفانه تعداد زیادی از واگن‌های مسافری این بخش دچار فرسودگی شده‌اند که امیدواریم با تخصیص ارز کالا‌های اساسی بتوانیم این بخش را فعال کنیم.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 دی 1397،کدخبر:6783521،www.yjc.ir
خبرهای مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
تنها اتصال کافی نیست هنوز صنعت ریلی کشور اون پیشرفتی که می تونسته داشته باشه رو نداشته
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین