پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
مسافران همیشه دوست دارند به‌راحتی و همچنین بیشترین ایمنی به مقصد برسند و چه وسیله‌ای بهتر از قطار می‌تواند این دغدغه را رفع کند. بااین‌حال مشکل اصلی بعد از رسیدن به مقصد آغاز می‌شود و آن‌هم دسترسی سخت به حمل‌ونقل درون‌شهری در ایام نوروز است که مسافرت با خودرو را ضروری می‌نماید. این مشکل اصلی چند سالی است که از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی برطرف شده است و مسافران می‌توانند همراه خودروی خود با قطار سفر کنند.

شعار سال: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی همه‌روزه خدمتی را به مسافران ارائه می‌دهند که در ایام نوروز بیش‌ازپیش باید موردتوجه هم‌وطنان قرار گیرد و آن‌هم جابه‌جایی خودرو به‌وسیله ریل است به این معنی که ماشین‌ها را سوار واگن‌های خودروبر می‌کنند و در مقصد به صاحب آن تحویل می‌دهند.

واگن‌های ماشین بر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی دوطبقه بوده و گنجایشی بین ۱۰ تا ۱۲ ماشین رادارند.البته همه‌ مسیرهای ریلی امکان حمل ماشین را نداشته، ولی تعدادی از شهرهای بزرگ در لیست راه‌آهن هستند که این امکان رادارند.

مهم‌ترین شرطی که باید مسافران مدنظر داشته باشند این است که ارتفاع ماشین باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن تا ۱۸۰ سانتی‌متر باشد.

بعدازاین توضیحات اولین مسئله‌ای که به ذهن خطور خواهد کرد این است که باید برای فرستادن ماشین به مقصد موردنظر از چه طریق بلیت خریداری کرد برای این منظور دو حالت متبادر است یک اینکه می‌توانید به دفترهای فروش بلیت سر بزنید یا به‌صورت آنلاین بلیت خرید داری کند که برای این امر کافی است به سایت شرکت رجا raja.ir رفته و بلیت ارسال ماشین را باز مبدأ به مقصد موردنظر تهیه کنید.

به هر صورت باید یادآور شد که بلیت حمل خودرو باید نهایتاً تا سه ساعت مانده به زمان حرکت قطار خریداری‌شده باشد و حق بیمه خودرو که وابسته باارزش ریالی ماشین است به همراه قیمت بلیت پرداخت‌شده باشد. همچنین اگر قرار است مسافر شخصاً ماشین را تحویل راه‌آهن دهد بلیت را به اسم فرد موردنظر تهیه‌کرده و حتماً مدارک شناسایی و سند و کارت ماشین معتبر برای تحویل خودرو همراه مسافر باشد و فراموش نباید کرد که یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار، ماشین باید به انبار تحویل داده شود.

در رابطه با تحویل ماشین‌های پلاک نشده و سازمانی باید گفت که اگر ماشین صفرکیلومتر است و هنوز شماره نشده، باید هنگام تحویل، برگه فروش نشان داده شود. برای این ماشین‌ها به‌جای شماره‌ پلاک، شش رقم آخر شماره شاسی یادداشت می‌شود همچنین اگر ماشین به سازمانی تعلق دارد، باید برگه معرفی سازمان ارائه‌شده درصورتی‌که ماشین گذر موقت باشد، اگر زمان مجوز عبورش تمام نشده، تحویل گرفته می‌شود علاوه بر آن ماشین تصادفی یا معیوب با قطارجابه جا نشده و فقط ماشین سالم و روشن تحویل گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که باید دقت کرد که مقدار بنزینی که در باک ماشین باقی‌مانده، از یک‌چهارم باک کمتر باشد علاوه بر آن سربازتری ماشین‌ها در مبدأ جدا به خاطر موارد ایمنی جداشده و در شهر مقصد دوباره نصب می‌شوند.

پس از طی مسیر و رسیدن خودرو به مقصد موردنظر تا ۲۴ ساعت از زمان رسیدن ماشین به مقصد، پارکینگ رایگان است. اگر در این فاصله ماشین تحویل گرفته نشود تا پنج روز بعد هرروز ۱۵ هزار تومان هزینه‌ پارکینگ اضافه خواهد شد و از روز پنجم به بعد، روزانه ۲۰ هزار تومان هزینه‌ پارکینگ می‌شود.

در صورت تغییر برنامه امکان استرداد بلیت نیز وجود داشته ولی با توجه به این‌که چقدر تا زمان حرکت باقی‌مانده مبلغ استرداد متغیر است و باید به قوانین درج‌شده روی بلیت توجه کرد.

هزینه‌های ارسال خودرو به مقاصد مختلف از طریق ریل برای ایام نوروز به شرح ذیل است:

مسیر حمل خودرو با قطار

(قیمت بلیط برای حمل خودرو با قطار )به تومان

تهراناهواز

۱۵۲۷۵۰

اهوازتهران

۱۵۲۷۵۰

اهوازمشهد

۲۳۵۰۰۰

مشهداهواز

۲۳۵۰۰۰

تهرانمشهد

۱۴۹۴۰۰

مشهدتهران

۱۴۹۴۰۰

تهرانتبریز

۱۰۷۷۵۰

تبریزتهران

۱۰۷۷۵۰

تبریزمشهد

۲۲۵۵۰۰

مشهدتبریز

۲۲۵۵۰۰

تهرانشیراز

۱۴۹۴۰۰

شیرازتهران

۱۴۹۴۰۰

اصفهانبندرعباس

۱۳۴۴۰۰

بندرعباساصفهان

۱۳۴۴۰۰

شیرازمشهد

۲۱۵۵۰۰

مشهدشیراز

۲۱۵۵۰۰

تهرانیزد

۹۱۶۵۰

یزدتهران

۹۱۶۵۰

یزدمشهد

۱۰۹۴۰۰

مشهدیزد

۱۰۹۴۰۰

تهرانکرمان

۱۵۴۴۰۰

کرمانتهران

۱۵۴۴۰۰

تهرانکرمانزاهدان

۱۹۵۵۰۰

زاهدانکرمانتهران

۱۹۵۵۰۰

کرمانمشهد

۱۰۹۴۰۰

مشهدکرمان

۱۰۹۴۰۰

تهرانبندرعباس

۲۳۴۴۰۰

بندرعباستهران

۲۳۴۴۰۰

بندرعباسمشهد

۲۱۵۵۰۰

مشهدبندرعباس

۲۱۵۵۰

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پدال نیوز، تاریخ 26 اسفند 97، کد مطلب: 101141: www.pedalnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
این باعث گاهش تلفات جاده ای هم میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین