پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
مدیرعامل رجا‌ گفت: اگر هزینه‌های تامین اقلام صنعت ریلی از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود، زیان غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری مانند هواپیما آزاد شود.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، محمد رجبی بیان کرد‌: هزینه‌های تامین قطعات واگن‌های مسافری از خارج با ارز بازار ثانویه موجب زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا‌ افزود: تداوم روند فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات مسافری ایمن و متناسب با سطح درآمد آحاد جامعه، نیازمند تامین قطعات مورد نیاز به منظور تعمیر و نگهداری واگن‌های مسافری اعم از ترن‌ست، ریل باس و غیره با نرخ مناسب است.

‌رجبی تاکید کرد: اگر هزینه‌های تامین اقلام از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود عملا زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری مانند هواپیما آزاد شود.

مدیرعامل شرکت رجا از دولت و مسئولان بانک مرکزی درخواست کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم خدمت رسانی، برای واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند‌، ارز دولتی تخصیص یابد.

وی گفت: سیستم حمل و نقل ریلی در حالت عادی نه فقط‌ ارز دولتی بلکه باید یارانه نیز دریافت کند و این موضوع در همه دنیا امری متداول است.

رجبی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری به صورت ارزی باید تامین شود، میزان تاثیر نرخ ارز بیشتر هویدا می‌شود.

مدیرعامل رجا همچنین افزود: از آن جا که کالاهای مورد درخواست این شرکت آماده نبوده و دارای دوره ساخت است، بنابراین اعتبار زمانی ارز تخصیص یافته باید متناسب با دوره ساخت کالا در نظر گرفته شده و امکان تمدید با نرخ دولتی را داشته باشد.

وی گفت: عدم تامین ارز دولتی بابت قطعات فنی واگن‌ها می‌تواند منجر به توقف تعدادی از واگن‌های مسافری شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این که این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی ایران سهم حدود 60 درصدی از ناوگان و جابه‌جایی مسافر را دارا است، گفت: در هر صورت تامین ارز دولتی برای خرید قطعات فنی واگن‌ها اولویت بسیار بالاتری نسبت به پرداخت ارز دولتی برای خودرو سازها و یا وارد کنندگان تلفن همراه دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری الف، تاریخ انتشار 7 شهریور 97، کدخبر: 3970607047، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
خب اینم یه تهدید برای سامانه ناوگان نقلی ایران که اگر این اتفاق بیفته مردم باید دور سفر رو خط بکشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
یعنی واقعا فقط همین مونده.چرا به فکر راه های دیگه ای نیستن؟ فقط بلدن از بین بدتر بد رو انتخاب کنن
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین