پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۷۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کارشناس صنعت هوایی با اشاره به علل افزایش نرخ بلیت هواپیما در ماه گذشته، گفت: نرخ ارز و بازار سیاه پروازهای چارتری از عوامل نوسان شدید نرخ بلیت هواپیماست.

شعار سالحمید نجف  با بیان اینکه صنعت هوایی کشور در خط مقدم تحریم‌ها قرار دارد، گفت: صنعت هوایی کشور همواره فشارهای زیاد ناشی از اعمال تحریم‌ها را متحمل شده است.

وی افزود: صنعت هوایی نیازمند حمایت است و زمانیکه این صنعت از سوی دولت پشتیبانی نشود، به طور قطع با افزایش نرخ ارز شاهد صعودی شدن قیمت بلیت و حتی قطعات هواپیما خواهیم بود.

نجف تصریح کرد: البته ایرلاین‌های داخلی هم موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما نیستند زیرا تداوم این روند منجر به رکود خواهد شد و وقوع این اتفاق موجب می‌شود تا بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی بدون مسافر باشند.

این کارشناس صنعت هوایی افزود: وقتی مردم توان مالی لازم به منظور انجام سفرهای هوایی نداشته باشند با استفاده از خودرو و قطار سفرهای خود را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر که قیمت بلیط هواپیما با افزایش قیمت روبه‌رو شد ایرلاین‌های داخل کشور با برگزاری جلسه‌ای تصمیم گرفتند تا سقف قیمت مشخص را برای بلیت هواپیما تعیین کنند که این اتفاق بسیار خوب بود.

نجف با اشاره به اینکه در شرایط کنونی می‌توان تهدیدها و تحریم‌های موجود در صنعت هوایی کشور را به فرصت تبدیل کرد، گفت: با توجه به اینکه ایرلاین‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها پروازهای خودشان را به ایران لغو کرده‌اند، می‌توان از این فرصت مناسب برای حضور ایرلاین‌های ایرانی برای انجام پرواز در خطوط هوایی خارج کشور استفاده کرد.

این کارشناس صنعت هوایی کشور تصریح کرد: از طرف دیگر تحریم‌ها موجب می‌شوند تا ایرلاین‌های ایرانی در جهت جذب گردشگر خارجی در کشور گام بردارند، هر چند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که با کاهش شدید نرخ ریال، ایران بهشت گردشگران خارجی شده است.

نجف اشاره‌ای هم به نقش شرکت ‌های چارتری هوایی در افزایش نرخ بلیت هواپیما داشت و گفت: وقتی یک شرکت هوایی چارتری تمام صندلی‌های یک پرواز خاص را خریداری می‌کند باید منتظر ایجاد بازار سیاه باشیم.

وی اضافه کرد: شرکت‌های چارتری با خرید بلیت تمام صندلی‌های یک پرواز و فروش آن با قیمت‌های بالاتر در بازار سیاه به مسافران، در مسیر افزایش قیمت بلیت هواپیما گام بر می‌دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی ، تاریخ انتشار 5 شهریور 97، کدمطلب: 428539، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
کاملا دلایلش غیر موجهه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75
با اینکه رییس جمهور این همه دستور مستقیم داد و این ها هم تو بوق و کرناش کردن بازم هنوز گرونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75
قطعا تموم گرانی ها دلیل نداره! اینم روش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین