پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: متاسفانه هنوز مرکز جدیدی برای نگهداری زنان معتاد ایجاد نشده است.

شعارسال:رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: متاسفانه هنوز مرکز جدیدی برای نگهداری زنان معتاد ایجاد نشده است.

سرهنگ محمد بخشنده (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ( درباره ایجاد مرکز بازپروری معتادان متجاهر در کهریزک گفت: باتفاهم نامه‌ای که بین سردار اشتری فرمانده ناجا و سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد، مسئولیت این مرکز به پلیس تهران بزرگ واگذار شد ما نیز در حال حاضر در مراحل پایانی تغییر کاربری این مرکز هستیم و ازهفته آینده این مرکز برای معتادان متجاهرآماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: با تغییراتی که در بازداشتگاه کهریزک (مرکز سروش) ایجاد کردیم این مرکز کاملا از حالت زندان خارج شده و به مرکز بازپروری مجهزی برای معتادان متجاهر تبدیل شده است. در این مرکز ما بخش‌هایی مانند آشپزخانه، نانوایی، حمام، مرکز بهداشت، مانیتورینگ و همچنین زیر ساخت های لازم مانند جاده را نیز ایجاد کرده‌ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اشتغالزایی در این مرکز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این مرکز احداث سالن بزرگی است که این افراد پس از گذراندن دوره ترک و پاک سازی مواد بتوانند در آنجا با آموزش مهارت‌های لازم به انجام کار و حرفه مشغول شوند.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه متولی این مرکز پلیس تهران بزرگ است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه تمام مسئولیت این مرکز بر عهده پلیس است گاهی اوقات می‌بینیم که از سوی برخی نهادها مانند بهزیستی موانعی برای ما ایجاد می شود. پلیس از ظرفیت‌های موجودی که در اختیار دارد برای برطرف کردن مشکل ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کرده است. ما تمام تلاشمان را می کنیم که حقوق شهروندی معتادان متجاهر در این مرکز رعایت شود، حال اگر کاستی هم وجود داشته باشد باز بهتر از این است که معتاد در خیابان رها شده و در جوی آب شب‌های سرد زمستان را بسر ببرد، اما متاسفانه همانطور که گفتم بهزیستی به جای همکاری موانعی را برای ما ایجاد می کند.

وی با گلایه از عدم همکاری بهزیستی ادامه داد: راه اندازی این مرکز انرژی و وقت زیادی را از پلیس گرفته است، در حالی که کار اصلی پلیس مقابله و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر است، اما ما در کنار انجام این وظیفه درصدد هستیم تا با راه اندازی این مرکز فضای مناسبی را برای معتادان متجاهر ایجاد کنیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌ها روزانه 15 هزار تومان پرداخت می کند که البته این مقدار کفاف نگهداری معتادان را نمی‌دهد.

وی درباره وظیفه شهرداری‌ها در خصوص بازپروری معتادان متجاهر گفت: تا جایی که اطلاع دارم شهرداری می‌گوید، براساس قانون وظیفه ایجاد زیرساخت برای نگهداری معتادان متجاهر را دارد، اما مسئولیت بازپروری و توانمندسازی معتادان را برعهده نمی گیرد. معتقدم موضوع ساماندهی، بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر باید برعهده یک متولی باشد در حال حاضر دستگاه‌های متولی نسبت به این موضوع کوتاهی‌هایی را انجام می‌دهند، در حالی که اگر متولی این امر تنها یک دستگاه باشد این مشکلات و عدم همکاری ها نیز وجود نخواهد داشت. اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل می‌کردند ما امروز معتاد متجاهر در خیابان نمی‌دیدیم اما متاسفانه به خوبی عمل نشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما منکر زحمات بهزیستی نیستیم، گفت: متاسفانه هنوز مرکز جدیدی برای نگهداری زنان معتاد ایجاد نشده است. امسال 140 ظرفیت برای زنان معتاد متجاهر اعلام کردند و ما بیش از 200 نفر از این معتادان را جمع آوری و تحویل دادیم که پس از غربالگری 150 نفر را بهمرکز نگهداری معتادان زن متجاهرمنتقلکردند اما متاسفانه اخیرا در آتش سوزی عمدی که در یکی از این مراکز اتفاق افتاد، 50 نفر از آنجا دوباره خارج شده و فرار کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه از ابتدای سال 13 تن مواد در تهران کشف و ضبط کردیم، گفت: اخیرا نیز باندهای بزرگی از قاچاقچیان مواد مخدر را ردزنی کرده و موفق به شناسایی و دستگیری آنها شده ایم که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای که مجلس درخصوص لغو اعدام داشت باعث شد تا تبصره و ماده‌هایی نیز به این مصوبه اضافه شود که در پی آن راه فرار از قانون برای قاچاقچیان باز و باعث سوءاستفاده آنها می‌شود.

وی ادامه داد: دستگیری مجدد این افراد مجرم هم برای پلیس وقت گیر و هم هزینه‌بر است. پلیس باید برای دستگیری یک متهم فراری 22 مرحله برنامه ریزی کند. این موارد چرخه مبارزه را نیز دچار اخلال می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار16دی 97،کدخبر: 711819، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین