پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۱۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
یک بانک دولتی هند اعلام کرد که پالایشگاه‌های بزرگ این کشور بدهی خود به ایران بابت واردات نفت را با روپیه پرداخت کرده‌اند.
شعار سال: یک بانک دولتی هند اعلام کرد که پالایشگاه‌های بزرگ این کشور بدهی خود به ایران بابت واردات نفت را با روپیه پرداخت کرده‌اند.

 یک مقام ارشد بانکی هند روز سه‌شنبه اعلام کرد که هند پرداخت پول نفت ایران به روپیه را آغاز کرده است.

پرداخت خرید نفت ایران به روپیه برای نخستین بار از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ماه نوامبر صورت می‌گیرد.

واشنگتن به هشت کشور برای مدت شش ماه معافیت از تحریم‌های نفت ایران داده که هند یکی از این کشورها است.

هند که سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان به شمار می‌آید به دنبال ادامه خرید نفت از ایران است چون تهران به هند پیشنهاد حمل رایگان نفت و تمدید دوره اعتبار را پیشنهاد داده است. همچنین ایران از روپیه‌ای که از پالایشگاه‌های هند دریافت می‌کند برای پرداخت وارداتی که از این کشور انجام می‌دهد استفاده می‌کند.

«چاران سینگ» مدیر اجرایی بانک دولتی UCO به رویترز گفت: «امروز ما مبلغ خوبی از برخی شرکت‌های نفتی دریافت کردیم.»

وی هیچ اشاره‌ای به نام پالایشگاه‌ها یا میزانی که در این بانک پرداخت داشته‌اند، نکرده‌ است.

دهلی نو اخیرا شرکت‌های هندی را که برای واردات نفت خام به شرکت ملی نفت ایران پرداختی دارند از مالیات تکلیفی معاف کرده و همین موضوع پالایشگاه‌ها را قادر ساخته تا حدود 1.5 میلیارد دلار از بدهی خود را پرداخت کنند.

یک منبع گفته است که پالایشگاه نفت هند و پالایشگاه منگالور که پالایشگاه‌های اصلی هند به شمار می‌آید بدهی خود بابت واردات نفت از ایران را پرداخت کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19 دی 1397، کدخبر: 13971018001400 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین