پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید تاکید قانون بر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس الزاما به معنای آن نیست که همه آن ها گازی شود.

شعار سال: سیدحمایت میرزاده با اشاره به اینکه ایده حذف بخاری‌های نفتی از مدارس شدنی نیست، گفت: وقتی شهری گاز ندارد، چطور می‌توان قول داد مدارس آن منطقه را به بخاری گازی مجهز کرد؛ لذا ایده استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس الزاما به معنای حذف بخاری نفتی از مدارس نیست.

سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید استانداردها را مشخص کند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکید قانون بر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس الزاما به معنای آن نیست که همه آنها گازی شود؛ لذا ممکن است در مدرسه‌ای بخاری نفتی استفاده شود ولی نگرانی از بابت ایمن بودن مدرسه وجود نداشته باشد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید استانداردها را مشخص کند، توضیح داد: مجلس تاکیدی به حذف بخاری نفتی ندارد و کلمه بخاری نفتی را در قانون نیاورده است؛ بلکه تاکید آن بر وسایل گرمایشی استاندارد است.

استانداردسازی وسایل گرمایشی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند

وی ادامه داد: این استاندارد متناسب با مکان، فضا و شرایط تعریف می‌شود؛ ممکن است در کشورهای اروپایی استانداردها به گونه‌ای عملیاتی شود و در کشور ما به گونه‍‌ای دیگر یا حتی از استانی به استان دیگر فرق کند لذا تعریف و تشخیص ریز و جزء آن را دولت تعیین می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وسایل گرمایشی استاندارد مختلفی وجود دارد، گفت: در مناطقی که گازکشی نشده می‌توان از دیگر وسایل گرمایشی استاندارد بجز بخاری گازی استفاده کرد؛ مثلا شوفاژهایی که با برق کار می‌کند؛ یا شوفاژهایی که موتورخانه دارد و با گازوییل کار می‌کند که بهترین آن نیز همین مدل است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 25 دی 97، کد مطلب: 415433، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین