پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
نظریه پردازی و سخنان تئوریک بالاترین مقام اجرایی کشور در جمع مقام‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب واکنش مراجع تقلید و سیاسیون شد.
شعارسال: حسن روحانی، رئیس جمهور دوشنبه 1 بهمن ماه در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه در مساله حجاب ،اول از زن شروع می‌کنیم در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و بخاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ... همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است اما به گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم.

روحانی از فیلترینگ انتقاد کرد و گفت: اگر فیلتر کردید با فیلترشکن‌ها چه می‌کنید؟ در این یک سالی که تلگرام فیلتر شد، همه ضرر کردیم

دیروز دفتر رئیس جمهور در خصوص سخنان اخیر وی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعیه ای صادر کرد اما این سخنان موجب واکنش هایی شد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار

آیت الله مکارم شیرازی صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان روحانی واکنش نشان داد و گفت: اخیرا جناب رئیس جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفتند که متاسفانه هر دو زننده بوده است؛ ان‌شاءالله در زمان مناسب، مفصل درباره این موضوع سخن خواهم گفت؛ اما امروز اشاره ای به آن خواهم داشت.

آیت الله مکارم با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند، اظهار داشت: یکی از اصول سیاست این است که اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا کردید، به سراغ مسائل حاشیه ای بروید؛ این جزو مسائل سیاست است؛ حالا هم که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه ای می روند؛ سرگرم کردن مردم با این مسائل کار درستی نیست.

رئیس‌جمهور به جای درد دل، راه حل پیدا کند

رئیس دفتر دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهوری گفت: رئیس باید راه حل پیدا کند نه فقط درد دل کند.

محمدعلی ابطحی در صفحه توئیتر خود نوشت: سخنان آقای رییس جمهور در مورد اینترنت و مخالفت با فیلترینگ خطاب به مردم بود، انگاری همه مردم مخالف نت و طرفدار فیلترند. وی تاکید کرد: قبول، به در میگن که دیوار بشنود. ولی رییس انتخاب کردیم که به دیوار بگوید نه به در. رییس باید راه حل پیدا کنه نه فقط درد دل کند. والا به مولا.

طرح مسائل حاشیه‌ای برای انحراف از ناکارآمدی اقتصادی است

آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید نیز دیروز در دیدار حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از بعضی از سخنانی که ارزش‌های اسلامی مثل حجاب را زیر سوال می‌برد یادآور شد: اگر طرح این مسائل برای ایجاد حاشیه‌ای امن است که مردم را از ناکارآمدی اقتصادی منحرف کنید اشتباه می‌کنید. به‌جای طرح این‌گونه مسائل به مردم خدمت کنید؛ معیشت مردم، اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنید.

آقای روحانی! اینجا که واتیکان نیست!

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان روز سه شنبه در سرمقاله روزنامه کیهان نسبت به این سخن رئیس جمهور که «... انگار ما اختیاری از آسمان داریم که می‌توانیم بر زمینیان هر فرمانی را صادر کنیم، نه اینطور نیست... اساس دین باید با فهم و درک و پذیرش باشد» انتقاد کرد.

شریعتمداری نوشته بود: اگر دولت اسلامی در قبال مردم، غیر از بیان مبانی دینی و نهایتا تبلیغ شفاهی آن مسئولیت دیگری نداشته باشد، اساسا تشکیل حکومت معنی و مفهومی نخواهد داشت.

مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از یادداشت خود می نویسد: «... اظهارات آقای روحانی ... نشان‌دهنده آن است که جناب ایشان برای ایران اسلامی نسخه‌ای شبیه واتیکان را توصیه می‌کنند».

شما که عقل کل نیستید؛ احکام شرعی را برای حوزه بگذارید

آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم هم ابراز داشت: آقایانی که در راس کار هستند، یک مقدار از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما که عقل کل نیستید؛ اقتصاد، سیاست و ... برای شما؛ ولی احکام شرعی را برای حوزه بگذارید.

این مرجع تقلید ابراز داشت: حجاب تنها با نصیحت درست نمی‌شود؛ ۵۰ درصد با نصیحت است؛ اما ۵۰ درصد دیگر اجرا می‌خواهد، امر به معروف می‌خواهد، نهی از منکر می‌خواهد.

سخنان روحانی درباره فیلترینگ مانند تمجید آقای احمدی‌نژاد از بازرگان شوخی است

عبدالله ناصری، مشاور ارشد خاتمی درباره اظهارات اخیر روحانی دربحث فیلترنیگ، آزادی بیان و رسانه آزاد گفت: آقای روحانی سخنی را مطرح کرده که خودش به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی می‌توانست جلوی آن (فیلترینگ) بایستد و با نهادهای بالا دستی در این باره رایزنی کند و حل و فصل نماید تا به لحاظ سیاسی و اجتماعی هم دولت و هم به حاکمیت هزینه کمتری وارد شود. بحث آقای روحانی درباره فیلترینگ و مشکلات آن را به نظر باید از سوی اپوزیسیون شنیده شود تا رئیس‌جمهوری. این حرف‌ها مانند تمجید آقای احمدی‌نژاد از اندیشه‌های مرحوم بازرگان است! زیرا واقعا کسی این مواضع را جدی نمی‌گیرد.

اکبر نبوی، فعال رسانه ای هم در واکنش به سخنان رئیس جمهور خواستار ارائه عملکرد رئیس جمهوری در حوزه بیکاری، معیشت و تعطیلی کارخانه ها شد. این فعال رسانه ای در توییتر نوشت: جناب آقای حسن روحانی! اصلاً هر چه درباره فضای مجازی و آزادی و نباریدن ابرها و ...می گوید درست است و مو لای درزش نمی رود. شما بفرمائید برای معیشت مردم، اختلاس و رانت های وحشتناک در دستگاه های دولتی، رکود تولید، تعطیلی کارخانه ها، بیکاری و ... چه کرده اید؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1397 ، کدخبر: 3971103211 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین