پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
اغلب رسانه‌های آمریکا، حتی آن‌هایی که هوادار ترامپ هستند، تصمیم اخیر او را شکستی در برابر دمکرات‌ها ارزیابی کردند. ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی قول داده بود که برای توقف ورود قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی در مرز با مکزیک دیوار احداث کند.

شعارسال:روز جمعه گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بدون اینکه اعتبارات مورد نیاز برای احداث دیوار مرزی را از مجلس نمایندگان بگیرد، تعطیلی جزئی دولت آمریکا را برای چند هفته تعلیق کرد.


  توافق ترامپ با رقبای دموکراتش، برای پایان دادن به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا، نخستین شکست او در یکی از منازعات سیاسی‌اش را رقم زد. پس از اینکه ترامپ، به دلیل خودداری کنگره از تخصیص
۵.۷ میلیارد دلار برای احداث دیوار در مرز مکزیک، با بودجه پیشنهادی آمریکا مخالفت کرد، دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شد. این تعطیلی جزئی، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود.


ترامپ قول داده بود که بدون دریافت پول احداث دیوار مرزی با هرگونه توافق با دمکرات‌ها مخالفت کند. اما مشکلات اجتماعی، که در اثر تعطیلی دولت بوجود آمد، ترامپ را مجبور به سازش با دمکرات‌ها کرد. او بدون اینکه پول دیوار را تامین کند، تعطیلی دولت را به مدت سه هفته تعلیق کرد. قرار است در این مدت، نمایندگان کنگره برای پایان دادن به مناقشه دیوار مرزی به توافق برسند.


اغلب رسانه‌های آمریکا، حتی آن‌هایی که هوادار ترامپ هستند، تصمیم اخیر او را شکستی در برابر دمکرات‌ها ارزیابی کردند. ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی قول داده بود که برای توقف ورود قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی در مرز با مکزیک دیوار احداث کند. ساختن این دیوار به مبلغی بالای پنج میلیارد دلار نیاز دارد.


دمکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای گذشته جایگاه خود را در کنگره تقویت کردند. آن‌ها کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند و در مجلس سنا هم نفوذ قابل‌توجهی بدست آوردند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، و سناتور چاک شومر، رهبر دمکرات‌های سنا، هر دو با دیوار ترامپ مخالفت می‌کنند. پلوسی، برخلاف ترامپ، چند دهه سابقه فعالیت سیاسی دارد.


ترامپ خود را برای یک منازعه دیگر با دمکرات‌ها پس از پایان مهلت سه هفته‌ای آماده می‌کند. او ممکن است مجددا دولت را تعطیل کند یا اینکه برای تامین اعتبارات احداث دیوار بدون موافقت کنگره، وضعیت فوق العاده اعلام کند. اما شومر به او در این باره هشدار داده است.


رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد خود را قوی نشان دهد و عقب نشینی خود را کم اهمیت نشان دهد. او در توئیتی نوشت: «آرزو می‌کنم مردم حرف‌هایم درباره دیوار مرزی را گوش دهند یا بخوانند. این مطلقا یک امتیازدهی نیست. بلکه اهمیت دادن به میلیون‌
ها انسان است که ضربه سختی از تعطیلی خورده‌اند با این درک که اگر ظرف ۲۱ روز، توافقی حاصل نشود، ماجرا دوباره شروع می‌شود.»


با این حال، رسانه‌های عمده آمریکا از شکست و عقب‌نشینی ترامپ سخن گفتند. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: «ترامپ، در یک عقب‌نشینی غافلگیرانه از دیوار، طرحی امضا کرد و دولت را برای سه هفته بازگشایی کرد.» این روزنامه تصریح کرده که ترامپ در مجبور کردن دمکرات‌ها به تامین اعتبارات دیوار مرزی ناکام ماند.


روزنامه واشنگتن‌پست هم ترامپ را اسیر غرایز خود دانست و با بیان اینکه ترامپ خودش را ارباب توافقات می‌داند، اعلام کرد ترامپ ریسک افشای ناکارمدی خودش را به جان خرید.


فاکس نیوز، هم که شبکه محبوب ترامپ است، به سقوط محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها اشاره کرد. به گفته این شبکه، محبوبیت ترامپ، به سطح پایینی رسیده است. به طوریکه طبق نظرسنجی‌ها،
۵۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، مخالف و ۳۷ درصد موافق ترامپ هستند. این نتایج باعث شده برخی از محافظه‌کاران ترامپ را رئیس‌جمهور ضعیفی بدانند. آن کولتر، نویسنده محافظه‌کار آمریکایی، در توئیتی نوشت: «یک خبر خوب برای جورج هربرت والکر بوش: از امروز او دیگر ضعیف‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا نیست.»


وبگاه دست راستی بریتبارت نیوز، به رفتار معنادار نانسی پلوسی پرداخت. به گفته این وبگاه، پلوسی با امضای توافق موقت با هشت خودکار و اعطای این خودکار‌ها به عنوان سوغاتی به همکارانش، روی زخم ترامپ نمک ریخت.


شبکه سی‌ان‌ان هم اعلام کرد «نانسی پلوسی ترامپ را شکست داد.». زیرا او از اول به ترامپ «نه» گفته بود و بر این امر پافشاری کرد.


یک مشاور ترامپ به این شبکه گفته این امر، «یک شکست خوارکننده برای کسی است که به ندرت شکست می‌خورد.» این مشاور ادامه داد: «دلم برای پیروز شدن تنگ شده است.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار7 بهمن 97 ، کدخبر: 388254، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
شکست مقدمه پیروزی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین